Met betrekking tot die gewichten nog even het volgende: Beladingsschema:
- vloer voor voorstoelen: 25kg
- zitting voorstoelen: 50 kg
- vloer achter: links en rechts ieder 25 kg
- zitting achterbank: links en rechts 50 kg
m.a.w.: men gat uit van een 4-mans (/vrouws) bezetting van 75kg het stuk, maar niet ieder uitlijnbedrijf doet dit en bovendien
weeg ik slechts 55kg en ben ik negen van de tien keer alleen in de auto, dus ik laat het achterwegen.
Rollen/ zetten van de wielophanging: ik beweeg nog altijd even het stuur, totdat deze zonder spanning echt in het midden staat, maar dan nog kan er in de praktijk een kleine afwijking in zitten, die corrigeer je dan na de (lange) eerstvolgende rit.
@Luc33: voor het geld hoof je het niet te doen, maar het gaat om de fun!
En bedenk wel: 1x 45 euro is niet veel, maar ik probeer graag verschillende standen en tja, bijv. 4x 45 euro vind ik wel veel.
Daarnaast vind ik het gewoon gaaf om zoveel mogelijk -liefst alles- zelf te doen!
@roberto: Daar moet je wel even hulpgereedschap voor maken. Voor het stellen zelf niet, maar wel voor het meten. Ik ga een poging wagen om het te verwoorden:
Je maakt zeg maar een grote zwaaihaak, waarmee je de hoek instelt. Aan de arm die omhoog steekt zitten twee (verstenbare) 'klauwen' waarmee je het midden van de twee fusees aanwijst. Let op: je moet er 100% van opaan kunnen dat die punten onder en boven exact in lijn liggen met de staande arm!
Nu stel je de hoek in (gewoon meten met een geodriehoek of gradenboog) en zorg ervoor dat de onderste 'klauw' je onderste fusee aanwijst. Nu moet je decasterstang langer/ korter maken, totdat deze mooi in lijn ligt met je bovenste 'klauw'.
Belangrijk: De auto moet wel net zo vlak staan als wanneer deze op z'n wielen staat!
Anders kun je wel links en rechts gelijk stellen, maar weet je niet exact hoeveel graden je fusee helt.
Ben je er nog???