robertje1984
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: zo jul 13, 2014 13:01
Locatie: bergen op zoom

toerental 156 1.8 ts

ma jul 14, 2014 08:37

Hallo, mijn auto kreeg van de week ineens kuren.
Het toerental schoot naar 3000 tpm, en hij gaat niet naar
beneden. Ik heb de lmm al schoongemaakt en er zijn ook
geen kapotte of versleten slangen. Zelf dacht ik nog aan
de stappenmotor, maar dan moet hij juist gaan schommellen
volgens mij.. wie o wie kan mij helpen?

Gr robert

Gebruikersavatar
Firedriver
Full Member
Full Member
Berichten: 402
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:13
Locatie: Tongeren - Belgie

RE: toerental 156 1.8 ts

ma jul 14, 2014 16:45

Wordt zijn toerental niet elektronisch geregeld ? Nullastsensor ? En een foutmelding krijgt ge ook niet ? en de slang die naar het remtrommel gaat ? misschien hé.
Gr.

rutgerdow
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 868
Lid geworden op: ma mar 01, 2010 11:55
Locatie: Delden

RE: toerental 156 1.8 ts

ma jul 14, 2014 21:47

Als de stationair regeling een geregelde bypass klep op het gasklep huis is dan
kan deze door vuil vast gaan zitten, 3000 toeren lijkt me wat veel maar zou kunnen.

De stationair regelaar zoals bijvoorbeeld de 155 deze heeft (156 gebruikt deze dacht ik ook)
is wel schoon te maken:
https://drive.google.com/file/d/0B7uhPA ... sp=sharing
Rutger
155 2.0 ts 16v G3 evo 6-bak blue nord 1997
Citroen Berlingo multispace 1.6 16v

Gebruikersavatar
mark156
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 524
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 21:34

RE: toerental 156 1.8 ts

di jul 15, 2014 20:56

Het stationair toerental word bij een 156 TS niet met een aparte luchtomloop geregeld, maar direct door een verstelling van de gasklep, gestuurd door het MM.. Het zou dus kunnen zijn dat de stelmotor die op de gasklepas zit, kapot gegaan is en vast staat op een bepaalde stand... maar het kan ook zijn dat het MM door één of andere storing in ''noodloop'' staat, ik dacht dat dan het toerental ook werd verhoogd zodat je ''op de koppeling'' een veilig heenkomen kan zoeken, ik weet alleen niet of dat dat dan gelijk 3000TPM is?... Verstandigste lijkt mij om de auto te laten uitlezen door een dealer (merkspecifieke uitleesapparatuur dus minder kans op communicatie-/vertaalfouten van evt. storingscodes...)
Vróegàh;
Alfa 156 1.8TS Cosmo Blue Metallic 1999
Alfa 75 1.8Turbo IE Rosso 1986
Nu;
Alfa 33 1.4IE Blue Lord 1992 (''Tante Trees'')


Life is too short to drive boring cars 8)

Terug naar “Algemene Technische vragen”