di jul 15, 2014 20:56
Het stationair toerental word bij een 156 TS niet met een aparte luchtomloop geregeld, maar direct door een verstelling van de gasklep, gestuurd door het MM.. Het zou dus kunnen zijn dat de stelmotor die op de gasklepas zit, kapot gegaan is en vast staat op een bepaalde stand... maar het kan ook zijn dat het MM door één of andere storing in ''noodloop'' staat, ik dacht dat dan het toerental ook werd verhoogd zodat je ''op de koppeling'' een veilig heenkomen kan zoeken, ik weet alleen niet of dat dat dan gelijk 3000TPM is?... Verstandigste lijkt mij om de auto te laten uitlezen door een dealer (merkspecifieke uitleesapparatuur dus minder kans op communicatie-/vertaalfouten van evt. storingscodes...)
Vróegàh;
Alfa 156 1.8TS Cosmo Blue Metallic 1999
Alfa 75 1.8Turbo IE Rosso 1986
Nu;
Alfa 33 1.4IE Blue Lord 1992 (''Tante Trees'')
Life is too short to drive boring cars 