Hoi,
Ben net bezig geweest met m'n bertone (2ltr) omdat deze niet lekker liep. Heb hem ondertussen op 95% en ben aardig tevreden maar nog niet helemaal. Er zit zit nu een set carb's op afkomstig van een 90 2.0 carb's incl bosch contactpuntloze ontsteking met vacuumvervroeging. Probleem is dat tie af en toe bij optrekken in 4 vanaf 2000rpm een keer hikt. En dat is niet nodig. In 4 met 2000rpm moet je gewoon pedal to the metal kunnen geven en vervolgens vloeiend doortrekken naar de rode streep.
Het vreemde was dat de vlotternivo's van deze carb's behoorlijk verschillend stonden. Daarom heb ik het vlotternivo van m'n vaders 1750 duetto overgenomen. Deze loopt als een naaimachientje en heeft dezelfde carb's alleen van een 75 1.8 afkomstig. Sproeierbezetting blijkt ook identiek. Alleen acc pomp sproeier is bij de 2.0 40 en bij 1.8 38. Verder alles gelijk. Heb alleen de opbrengsten van de acc pompen niet gecontroleerd bij beiden.
Bij hetzelfde vlotternivo hikt mijn bertone dus een enkel keertje terwijl mijn vaders duetto dat niet doet. Tevens stond bij dit vlotternivo een carb over te lopen bij mij. (vlotternaalden zijn nieuw dus dat zou het niet mogen zijn)
Mijn vraag is nu dus met wat voor vlotternivo rijden jullie met je dell orto's??
Vlotternivo bij ons staat op ca 8 a 8.5 (gemeten mbv boortje) waarbij de pakking op het deksel zit. Dus zonder pakking is dat ca 9 a 9.5. M'n vaders duetto loopt hier als een zonnetje mee.
Ter info. Blok van bertone, aanzuigrubbers, carb steun, ontsteking, timing bougies etc etc allemaal zgan en allemaal OK. Is puur een carburateur verhaal.
BvD,
DJ