Niet iedereen begrijpt mijn verhaal geloof ik: De ANWB probeert je een prijsverhoging door de strot te drukken op basis van BTW en
assurantiebelasting verhoging overheid (9 naar 21%). Het gaat dus om de wegenwachthulp ofwel je
wegenwacht club-lidmaatschap, niet om een verzekering van de ANWB!!! Dus die laatste tevens grootste deel-verhoging is ongegrond.
En daar zit hem de kneep dat is dus onterecht: het betreft helemaal geen pech-hulp verzekering maar een lidmaatschap van een club volgens de statuten

Dus hoezo zit er een aandeel assurantiebelasting in je factuur? Die verder ook helemaal niet gespecificeerd is en al jaren als post 'lidmaatschap kosten' genoemd wordt.
Als men claimt dat dus toch deze pech-hulp als 'verzekering' gezien moet worden, wat als betoog op mijn klachtenbrief werd genoemd: zijn ze wettelijk verplicht toe te staan dit maandelijks op te zeggen. En mis ik een verplichte verzekeringspolis.
Dus dit strookt totaal niet met elkaar en
rammelt juridisch gigantisch...
Men wil gewoon overheidsregels als goedpraat van een enorme verhoging wegmoffelen, dat gaat me niet gebeuren...