Dat je een opgestapelde probleem hebt, lijkt duidelijk. Daarom vanaf de basis stap voor stap gaan uitsluiten.
Midi heb je nog resultaat geboekt met de andere drukregelaar en andere injectoren (en evt. nieuw brandstoffilter)? Misschien ook het schroeffilter in de tank bij de aansluiting eruit halen en de tank spoelen als dat vuil blijkt.
Wat ik verder uit je laatste aanvulling opmaak en het eerste stuk nog eens goed doorlezende, is dat de basisafstelling voor statinair in elk geval is verdwenen. Ik zou die basis setting als eerste zien terug te zetten. De stelschroef op de vlinderklep, maar dat zal lastig zijn volgens de voorgeschreven methode van met een flowmeter. Misschien dat iemand weet hoe je die spleet anders met een gecalibreerde naald kunt afstellen, maar daar heb ik geen gegevens van voorhanden qua dikte. Zelf heb ik ook geen GTV6 meer om eens te kijken en je een idee te geven (lampje er achter houdend).
De gasklepschakelaar zou je in elk geval nog wel kunnen controleren, al hangt dat direct samen met eerder genoemde basisafstelling, door als volgt de weerstanden te controleren als je de stekker los haalt, waarbij je het volgende plaatje/zicht op de connector hebt:
__ . . . . . . . . __
[ 3 . . .
18 . . . 2]
1. vlinderklep volledig dicht > meten 0 Ohm tussen pin 2 en pin 18 (en oneindig tussen 3 en 18 ),
2. langzaam openen > meten oneindige weerstand tussen dezelfde pinnen voordat er 1 graad is verdraaid ten opzicht van volledig gesloten,
>> indien dit niet het geval is: de schroeven in de slobgaten lossen en de schakelaar verdraaien tot tussen pin 2 en 18 is verkregen (0 Ohm) i.c.m. gesloten klep.
3. verdraai de klep ongeveer 58gr. an contrleer dat de volgas schakeling sluit: tussen pin 2 en 18 is de weerstand oneindig en 0 Ohm en tussen 2 en 18.
Verder is stationair normaliter, maar dat wist je misschien al, gecontroleerd door de haakvormige by-pass slang die je op het inlaatspruitstuk kunt knijpen. Sleutel 17 & 15 uit mijn hoofd om 1. de borgmoer te lossen en 2. de binnenin gemonteerde rubber O-ring te vernauwen danwel de doorgang te verwijden door resp. in te draaien en uit te draaien.
Heb die O ring er al eens uit gehaald voor een check?
Ook je gaskabel eens goed controleren op rafels en vrijloop van 1 mm bussen gaspedaal en kabel (rechts op het schutbord) en een halve tot 1 mm ruimte over tussen gashevel en aanslag op het gasklephuis bij een volledig ingedrukt pedaal.
Je ontsteking kan je natuurlijk grofweg op tijd zetten met behulp van de markering op de verdeler, de krukas (F) en de nokkenasmerktekens.
Eventueel door van de distributiekappen alleen de doppen er af te halen, dan zie je daar ook twee merktekens en corresponderende pijltjes (onnauwkeuriger, maar als je geen klepdeksels wilt lichten).
Loopt hij eenmaal rond de 800t/min, wat die van mij altijd snaarstrak deed, dan alsnog met de stroboscoop de ontsteking bij stellen in combinatie met het meer of minder smoren via eerder genoemde by-pass.
Ik hoop dat het je lukken gaat, succes

Daarna weer lekker