Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Marcel de afstel-tovenaar

do mar 22, 2012 13:00

Misschien een wat merkwaardige topic titel, maar wie hem kent weet ongetwijfeld wie er bedoeld wordt. Om te voorkomen dat zijn verhaal via Google en andere zoekmachines al te publiek wordt zet ik bewust geen familie- of bedrijfsnaam in dit topic.

Op het Alfaspeed-forum lees je het vreselijke verhaal wat hem overkomen is. Wil je hem een kaartje sturen, op pagina 3 vind je het adres.

Ik heb eenmaal getuige mogen zijn van hoe deze vakman werkt, het was een genot om mee te maken. Het zal een hele lange weg zijn, maar ik hoop dat hij z'n kunstjes ooit weer zal kunnen flikken.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Marcel de afstel-tovenaar

do mar 22, 2012 13:09

Wat een verhaal... om koud van te worden. Ik ken de beste man niet, maar ik hoop met je mee dat hij er uiteindelijk toch weer helemaal bovenop komt.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

do mar 22, 2012 13:13

Ik ken Marcel niet, wel eens van zijn werk gehoord.
Wat een bizar verhaal. :shock:

Ik wens Marcel ,maar ook zijn familie heel veel sterkte.

cor
Guru
Guru

do mar 22, 2012 13:13

Helemaal mee eens, tijdens de rolsessie zag ik een échte vakman met veel iefde voor het vak!

Enorm triest verhaal, hoop dat die lange weg ook perspectief gaat bieden.

Van deze kant: heel veel sterkte Marcel!
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member

do mar 22, 2012 15:15

Brrrrr kippevel!!!

De laatste maanden zelf ook aan het klooien met de gezondheid maar dit is van een ander nivo.

Sterkte voor alle betrokkenen!
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

Rockcity
Advanced Member
Advanced Member

do mar 22, 2012 17:44

Damn, wat een verhaal!
Wat moet het afgrijselijk zijn om zo hulpeloos af te moeten zien.
Ik wens hem en zijn omgeving heel veel sterkte, hoop dat hij redelijk kan herstellen en dit ook geestelijk weet te verwerken.
Ciao, Toine

156 2.0 JTS 2002
Ducati Monster 1200 R 2016

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

do mar 22, 2012 18:54

Dit is gruwelijk en onvoorstelbaar wat die beste man is overkomen :shock: :shock:

Ik ken hem ook niet maar hoop dat hij zo goed en spoedig mogelijk kan herstellen en dat hij ooit nog weer de lol van het leven in mag zien.

Ook veel sterkte aan de familieleden en vrienden van Marcel.
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Berlina addicted
Guru
Guru

za mar 24, 2012 16:42

Omdat het Topic over Marcel op het forum van Alfaspeed ook op dit forum is gestart, bij deze ook maar hier even een update

Goed, gisteren (vrijdag 23/3) dus weer bij Marcel geweest en gelukkig wat positiefs te melden.

Ik moest even op Marcel wachten want hij kwam met de rolstoeltaxi net terug uit het ziekenhuis waar er weer onderzoeken hadden plaats gevonden.
hij vertelde meteen dat zijn bloedwaarden weer okee waren. Hij was er zichtbaar blij mee. De therapie die hij ondergaat is heel zwaar, maar hij kan weer een heel klein beetje enkele spieren in zijn linkerbeen bewegen.
Heel voorzichtig heeft hij met fysiotherapie op zo'n brug met twee leggers (ik weet even niet hoe je dat heet maar dat gebruiken ze ook met gymnastiek) een paar hele voorzichtige stapjes gezet. Hij is wel elke keer na afloop dood en doodmoe, ook omdat hij natuurlijk zijn rechterarm en been extra belast.
Met zijn linkerarm gaat het (nog) niet goed, daar heeft hij wel gevoel in maar nog 0% controle. Maar gelukkig laat hij de moed niet zakken.

Ook positief is dat onderzoek heeft aangetoond dat zijn geheugen en verstand gelukkig NIET is aangetast. Van dat beetje verwarde wat hij vorige keer had was nu geen sprake meer hij is erg helder, dus dat is ook prima. Wat mij ook opviel was de positieve instelling die hij heeft en zit absoluut niet in de put. Hij houd zich vast aan elk lichtpuntje met het uiteindelijk doel terug naar zijn eigen appartement. Daar wil hij voor knokken.

Hij heeft al van enkele van jullie post mogen ontvangen en daar is hij zichtbaar blij mee.
Ook heb ik voor hem dit topic (en inmiddels ook die op het forum van de SCARB) uitgeprint.
Het masale medeleven en steunbetuigingen deed hem ook goed. Hij wil graag iedereen hier hartelijk voor bedanken!

Mvg, Richard

:
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

za mar 24, 2012 17:10

Fijn om te lezen dat er toch weer een lichtpuntje is :D
Heb afgelopen week net wat te veel minder niews de reveu horen passeren :?

Marcel, ga zo door. :thumbs:
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Berlina addicted
Guru
Guru

RE: Marcel de afstel-tovenaar Update

vr mei 18, 2012 22:39

Beste forumlezers,

Ik ben vandaag (18/5) weer bij Marcel geweest. Hij ligt sinds vorige week in revalidatiecentrum Reade op de overtoom in Amsterdam. Het gaat gelukkig een stuk beter met hem. Hij heeft nog wel even een terugslag gehad en moest een paar weken geleden aan een van de wonden van het doorliggen weer geopereerd worden. Daarbij hebben ze een stuk bot verwijderd. Langzaam zit er gelukkig weer een stijgende lijn in. Hij is heel blij dat hij weg is uit het slotervaartziekenhuis want daar konden ze niks meer voor hem betekenen.
Hier in revalidatiecentrum Reade voelt hij zich prima op zijn plek. Veel beter dan in het Slotervaartziekenhuis. Hij zegt met alles een verschil van dag en nacht! Het is kei- en keihard werken maar met een doel. Dat doel is om uiteindelijk weer naar zijn eigen appartement terug te keren. Daar focust hij zich op, samen met het team daar. Waar een wil is is een weg!

ik vond hem vergeleken met mijn vorige bezoek er opvallend goed. Hij kan veel duidelijker praten door de logopedie die hij heeft, ook 'hangt' zijn mondhoek minder scheef. Zijn linkerarm was volledig verlamd, maar nu kan hij zijn linkerduim een heel klein beetje bewegen, en hij kan met die hand ook een heel klein beetje knijpen. Het is een lang en heel zwaar traject, maar hij heeft uitzicht op verbetering, elke dag een heel klein beetje beter. Hij heeft mede daardoor dan ook een positieve instelling.
Ja, hij denk ook al dat het in de toekomst misschien mogelijk is om in een aangepaste auto te gaan rijden. Hij had het er zelfs over misschien in de wat verdere toekomst weer te gaan rollen, met wat hulp daarbij natuurlijk. Want aan zijn kennis is er niks verloren gegaan, dat heeft hij nog. Marcel heeft het niet opgegeven en heeft zijn blik gericht op de toekost. En ik denk dat het hem waarchtig nog gaat lukken ook!

Verder wil Marcel iedereen heel hartelijk bedanken voor het massale meeleven hier op het forum, de vele positieve reacties doen hem goed. Eerdaags krijgt hij waarschijnlijk zijn eigen pc op zijn kamer en kan hij zelf weer 'life' hier op het forum meekletsen.

Mvg, Richard

Voor de mensen die Marcel nog een kaart willen sturen, het adres is,

Revalidatiecentrum Reade
Overtoom 283
1054 HW
Amsterdam
Kamer 318
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

cor
Guru
Guru

za mei 19, 2012 11:33

Dankje voor de update Richard!

Heel fijn te horen dat er toch vooruitgang is, sterkte Marcel!!
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

za mei 19, 2012 12:52

:thumbs: :thumbs: :thumbs:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

gtj1600
Guru
Guru

za mei 19, 2012 13:31

beterschap marcel.. :thumbs:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Marcel de afstel-tovenaar

za mei 19, 2012 13:46

:thumbs: :thumbs: :thumbs:
+1

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice

za mei 19, 2012 22:26

Marcel beterschap en ik hoop dat het weer helemaal goed komt. Sterkte
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Terug naar “Het Forum Café”