vr mei 18, 2012 22:39
Beste forumlezers,
Ik ben vandaag (18/5) weer bij Marcel geweest. Hij ligt sinds vorige week in revalidatiecentrum Reade op de overtoom in Amsterdam. Het gaat gelukkig een stuk beter met hem. Hij heeft nog wel even een terugslag gehad en moest een paar weken geleden aan een van de wonden van het doorliggen weer geopereerd worden. Daarbij hebben ze een stuk bot verwijderd. Langzaam zit er gelukkig weer een stijgende lijn in. Hij is heel blij dat hij weg is uit het slotervaartziekenhuis want daar konden ze niks meer voor hem betekenen.
Hier in revalidatiecentrum Reade voelt hij zich prima op zijn plek. Veel beter dan in het Slotervaartziekenhuis. Hij zegt met alles een verschil van dag en nacht! Het is kei- en keihard werken maar met een doel. Dat doel is om uiteindelijk weer naar zijn eigen appartement terug te keren. Daar focust hij zich op, samen met het team daar. Waar een wil is is een weg!
ik vond hem vergeleken met mijn vorige bezoek er opvallend goed. Hij kan veel duidelijker praten door de logopedie die hij heeft, ook 'hangt' zijn mondhoek minder scheef. Zijn linkerarm was volledig verlamd, maar nu kan hij zijn linkerduim een heel klein beetje bewegen, en hij kan met die hand ook een heel klein beetje knijpen. Het is een lang en heel zwaar traject, maar hij heeft uitzicht op verbetering, elke dag een heel klein beetje beter. Hij heeft mede daardoor dan ook een positieve instelling.
Ja, hij denk ook al dat het in de toekomst misschien mogelijk is om in een aangepaste auto te gaan rijden. Hij had het er zelfs over misschien in de wat verdere toekomst weer te gaan rollen, met wat hulp daarbij natuurlijk. Want aan zijn kennis is er niks verloren gegaan, dat heeft hij nog. Marcel heeft het niet opgegeven en heeft zijn blik gericht op de toekost. En ik denk dat het hem waarchtig nog gaat lukken ook!
Verder wil Marcel iedereen heel hartelijk bedanken voor het massale meeleven hier op het forum, de vele positieve reacties doen hem goed. Eerdaags krijgt hij waarschijnlijk zijn eigen pc op zijn kamer en kan hij zelf weer 'life' hier op het forum meekletsen.
Mvg, Richard
Voor de mensen die Marcel nog een kaart willen sturen, het adres is,
Revalidatiecentrum Reade
Overtoom 283
1054 HW
Amsterdam
Kamer 318
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.