Huisdieren wordt toch vaker geleerd "op de rug" te liggenFiatjes 500 vergaat het al niet veel beter, zoals Autoblog ons meldt: leg hem daar maar neer. Wederom: HOE?

Huisdieren wordt toch vaker geleerd "op de rug" te liggenFiatjes 500 vergaat het al niet veel beter, zoals Autoblog ons meldt: leg hem daar maar neer. Wederom: HOE?
Vraag maar in België hoe het verging met de 1e keuring voor verkoop bij de fiat 500. (en ik dacht ook bij de MiTo)Wederom: HOE?
Ha, dat was ik alweer vergeten! Maar wat houdt die GOCA-test dan precies in? Dat vind ik dan ook wel weer leuk. En als je dan Ford Ka-dempers onder de 500 schroeft (zelfde paltform), is dan het probleem weg of heeft de Ka dit ook? Zou wel grappig zijn als FIAT zelf de auto zo in productie brengt in het post-A-klasse tijdperk, en dat men dan bij een soort APK in België een ernstig pijnpunt zou vinden...
Test duurt voor 4 wielen ongeveer 2-3minute dus ja is gewoon jaarlijks noemt gewoon EUSAMA ophangingstestbank. (Goca is de vereniging van autokeuringscentra.)Ah, dan k voor de uitleg, het is me helderIs dit echt een jaarlijks terugkerende test? Klinkt redelijk draconisch en vooral ook bewerkelijk!
Dat Ford geen moeite heeft is nog enigszins te verklaren, omdat Ford natuurlijk een boel ontwikkelingswerk in België doet. De mannen die daar mee bezig zijn zullen ongetwijfeld de GOCA-procedure ook meenemen in het testprogramma, voor de Italianen is dat al een stuk minder voor de hand liggend.
Dat zelfde gevoel had ik met een standaard demo Giulietta. (11dkm)Ik heb eens een 500 als leenauto meegekregen. Leuk karretje wel, maar wat gelijk opviel was dat de dempers echt veel te licht zijn. Vooral bij het afrijden van een drempel voel je hem nog een keer stuiteren. Je zou haast zeggen dat de dempers versleten waren, maar het ding was nagenoeg nieuw (ca. 5000km). Als ik zelf zo'n ding zou hebben kwamen er echt andere dempers op (B6 of zo)