Ik heb recent een alfa 156 1.6 uit 1999 gekocht en ben er zeer tevreden over. Er is echter wel een probleem
en dat is dat de auto weinig kracht heeft laag in de toeren, ik heb al een paar keer voor een stoplicht gestaan dat
het groen word maar dat ik met oranje nog niet voorbij 't stoplicht ben. Dit kan zeer irritant overkomen voor mijn medeweggebruikers.
Ik kan het voorkomen door flink te gassen met het optrekken of wanneer het probleem zich voor doet de koppeling half in trappen en weer opnieuw
laten opkomen. Wanneer de auto in neutraal rolt en ik schakel z'n 1 in pakt ie hem wel goed.
Dingen die ik tot nu toe geprobeerd heb en waardoor het probleem wat verminderd;
Luchtmassa meter losgekoppeld - probleem is er nog en auto loopt beroerder.
De twee kabels op de carburateur / gasklep ofzo los gemaakt en weer vast - probleem werd wat minder
Olie/vuil weggespoten bij de bougies - probleem is sterk verminderd, als in de zin van dat ik normaal een kruispunt over kan, maar heeft nog steeds weinig kracht bij rustig optrekken.
Ik krijg geen foutmelding op me dashboard..
Wat zou er nou aan de hand kunnen zijn ?? Waarom heeft ie zo weinig power onder de 2000 3000 toeren...
Alvast bedankt!