Stampaul

distributie probleem

ma sep 19, 2011 20:08

hoi alfa scheurnuzen heb heb van mijn 156 18 16 v berlina tandjes uit mijn distributieriem verloren :evil: en daar gingen al mijn uitlaat kleppen . weet iemand een goedkoop adres voor kleppen en koppaking , en natuurlijk de rest wat bij de distributie riem ook mee vervangen wordt. graag hoor ik va jullie.

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

Re: distributie probleem

ma sep 19, 2011 20:20

hoi alfa scheurnuzen heb heb van mijn 156 18 16 v berlina tandjes uit mijn distributieriem verloren :evil: en daar gingen al mijn uitlaat kleppen . weet iemand een goedkoop adres voor kleppen en koppaking , en natuurlijk de rest wat bij de distributie riem ook mee vervangen wordt. graag hoor ik va jullie.
Was de boel niet op tijd vervangen. :?: Of had je pech tussen de vervangingstermijn in. :?:

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

RE: distributie probleem

ma sep 19, 2011 20:25

ik heb al een keer vaker de distributie riem van dit soort motor gedaan.

ook heb ik al eens de kop gereviseerd.....

wat je vervangt zijn als volgt

kleppen (die krom zijn natuurlijk)

distributie riem

waterpomp (voor de zekerheid)

koppakking

kop bouten (want het zijn rekbouten)


er zit ongeveer 8 uur werk in om alles te demonteren/monteren om je kop er af te kunnen halen

en ongeveer 3/4 uur werk om de hele kop te reviseren (klepjes eruit en weer in schuren, alle 16)

kosten: 250 euro aan materiaal zonder waterpomp, doe je die wel dan komt er 60 euro bij.(ongeveer)

loonkosten, hangt er van af hoe handig je bent......
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Stampaul

Re: distributie probleem

ma sep 19, 2011 20:31

hoi alfa scheurnuzen heb heb van mijn 156 18 16 v berlina tandjes uit mijn distributieriem verloren :evil: en daar gingen al mijn uitlaat kleppen . weet iemand een goedkoop adres voor kleppen en koppaking , en natuurlijk de rest wat bij de distributie riem ook mee vervangen wordt. graag hoor ik va jullie.
Was de boel niet op tijd vervangen. :?: Of had je pech tussen de vervangingstermijn in. :?:

Tjerry
door anderen kopzorgen heb ik helaas niet op tijd gedaan ja . heb hem nu helemaal gedemonteerd moet nu kleppen vervangen en de rest.het gebruikelijke distr; verhaal

Stampaul

Re: distributie probleem

ma sep 19, 2011 20:52

hoi alfa scheurnuzen heb heb van mijn 156 18 16 v berlina tandjes uit mijn distributieriem verloren :evil: en daar gingen al mijn uitlaat kleppen . weet iemand een goedkoop adres voor kleppen en koppaking , en natuurlijk de rest wat bij de distributie riem ook mee vervangen wordt. graag hoor ik va jullie.
Was de boel niet op tijd vervangen. :?: Of had je pech tussen de vervangingstermijn in. :?:

Tjerry
wel leuk te zien dat je ook een dezelfde alfa sud gereden hebt . supperautotje aleen die verdomde remklauwen voor teggen de bak aan .

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: distributie probleem

di sep 20, 2011 07:49

Als je het zo doet, loop je een vrij grote kans dat je blok binnen 20.000 km de soep in loopt.

Verder denk ik dat het erg enthousiast is als je denkt dat je voor 250 euro een distributieset, een koppakkingset, en tot wel 16 kleppen en 16 klepgeleiders kan laten zetten. Het kan heel goed zijn dat het er minder zijn, maar je moet begroten op allemaal. De praktijk is dat als je klepgeleiders beschadigd zijn, je beter een 2ehands kop kan zoeken die nog goed is, die zijn goedkoper.

Waarom loopt ie binnen 20.000 in de soep? Omdat je drijfstanglagers ook een klap hebben gehad en die moet je ook vervangen.

Niet gaan zitten prutsen, maar de kop netjes wegbrengen naar een revisiebedrijf, die kunnen meten wat er vervangen en gerepareerd moet worden. Zet er gewoon een verse nokkenasversteller op, controleer alle hydrolische klepbekers, vervang de waterpomp en ook de multiriem en spanner en zet er ook nieuwe drijfstanglagers in.

Kijk even of de auto en/of het blok het nog waard zijn. De dagwaarde van een 156 is vrij laag voor de eerste bouwjaren en er staan er genoeg te koop. Als je blok veel olie verbruikte voor deze schade, moet je je ook afvragen of je zoveel geld in een olieboot wilt stoppen. Je kan de zuigers/zuigerveren ook nog wel aan gaan pakken, maar dat gaat allemaal wel hard in de papieren lopen.

Terug naar “Algemene Technische vragen”