di sep 20, 2011 07:49
Als je het zo doet, loop je een vrij grote kans dat je blok binnen 20.000 km de soep in loopt.
Verder denk ik dat het erg enthousiast is als je denkt dat je voor 250 euro een distributieset, een koppakkingset, en tot wel 16 kleppen en 16 klepgeleiders kan laten zetten. Het kan heel goed zijn dat het er minder zijn, maar je moet begroten op allemaal. De praktijk is dat als je klepgeleiders beschadigd zijn, je beter een 2ehands kop kan zoeken die nog goed is, die zijn goedkoper.
Waarom loopt ie binnen 20.000 in de soep? Omdat je drijfstanglagers ook een klap hebben gehad en die moet je ook vervangen.
Niet gaan zitten prutsen, maar de kop netjes wegbrengen naar een revisiebedrijf, die kunnen meten wat er vervangen en gerepareerd moet worden. Zet er gewoon een verse nokkenasversteller op, controleer alle hydrolische klepbekers, vervang de waterpomp en ook de multiriem en spanner en zet er ook nieuwe drijfstanglagers in.
Kijk even of de auto en/of het blok het nog waard zijn. De dagwaarde van een 156 is vrij laag voor de eerste bouwjaren en er staan er genoeg te koop. Als je blok veel olie verbruikte voor deze schade, moet je je ook afvragen of je zoveel geld in een olieboot wilt stoppen. Je kan de zuigers/zuigerveren ook nog wel aan gaan pakken, maar dat gaat allemaal wel hard in de papieren lopen.