er wordt door de topicstarter alleen gezegd dat hij meer vermogen wil. Er staat nergens dat hij wil dat de auto lekker rijdt onder de 3000 rpm
Er wordt ook "straat gebruik" gevraagd en dan ga je automatisch uit van normaal rijden en niet van hooligan-gedrag.
Daarnaast zit je met het gegeven dat het nogal subjectief is wat iemand "fijn" vindt rijden.
Als ik de grafiek lees van squadra dan heb je nog altijd 5Nm koppel meer als standaard bij 2000 rpm bij een stage 1 stok. (let wel icm squadra chip) en bij 3000 rpm heb je 14 Nm koppel meer als standaard. Dat is dan gelijk je voordeel tot 3000 rpm.
Onderaan staat dat :" Uit diverse metingen is gebleken dat het uiteindelijke afgegeven koppel en vermogen redelijk beïnvloed wordt door toepassing van bijvoorbeeld spaghetti uitlaatspruitstukken en katvervangers. Bovenstaande metingen gelden daarom als indicatie. "
Als je dan uitgaat van het minst gunstigste dan zou je met stnd spruitstuk en kat. ergens in de buurt van een standaard 2.0 16v ts komen. Dat is dan toch nog prima te rijden? Of had je, Whizzman, misschien geen squadra chip maar alleen de C&B nokkenas?
Je moet de grafiek wel goed lezen. Als je gechipped met standaard nokkenassen en standaard uitlaatspruitstuk (software aangepast op wat er in de auto zit) vergelijkt met C&B nokkenassen en spaghettispruitstukken, katvervanger en dergelijke (want dat is wat er in die grafieken en tabellen staat) zie je dat de C&B setup minder doet dan de standaard setup (met squadra chip). De tabel voor "squadra chip" die je daar ziet staan, is gemeten met standaard luchtfilter, standaard uitlaat en dergelijke. Het is geen appels met appels vergelijken.
Ik heb twee nokkenassen, niet maar eentje en ze liggen netjes in de kast met de bijbehorende chip. Teruggeplaatst is een set standaard nokkenassen met bijbehorende squadrachip. Dat rijdt fijner, maar geeft minder vermogen boven de 3000 rpm dan de catcams setup. Dat los ik op door een
versnelling lager te gaan als ik hard wil, dan ga ik
harder dan een versnelling hoger met de catcams setup.
Ik durf er een kist bier op te zetten dat dezelfde 155 met C&B nokkenassen en het hele uitlaatgebeuren er op gezet nog geen 0.2 seconde sneller bij de 100 km/h is als eentje die alleen maar een goede chiptuning heeft gehad en verder een standaard uitlaat heeft. Waar is dan het nut voor straatgebruik gebleven? Onder de 3000 rpm is er aantoonbaar niets aan nut en wel ellende, er boven de 3000 rpm zit het nut voornamelijk tussen de oren.