Ik kreeg van een bekende (heeft zich reeds aangemeld, maar nog geen activeringsmail ontvangen) de vraag het onderstaande te posten. Bij deze!
Beste Alfisten,
Naast mijn 156 JTD heb ik een project waar ik onderhand grijze haren van krijg. Nu heb ik een andere motor ingebouwd, namelijk: 1.6TS f1. De AR-145 is fase 2 uit 2000. De motor is dan ook met sensoren omgebouwd tot fase 2. Alle randapparatuur is blijven zitten, functioneerde goed. ECU is dus dezelfde als origineel, alleen de motor is gewisseld. Benzinepomp functioneert uitstekend! Pompt benzine goed naar injectorrails! De druk is goed want een flesje is binnen no-time gevuld. De injectorrails zit vol met benzine, getest tot de injectoren is goed. De massa-kabels zijn goed aangesloten. Bobine, ECU en Blok als ook de versnellingsbak. Injectoren en rails losgehaald en los aangesloten, spuiten geen benzine bij startpoging, terwijl rails goed vol benzine zat. Er staat 5,4 volt op de injectoren, en geen 12 volt zoals eigenlijk zou moeten. De bobinestekkers hebben bij start wel 11,8 Volt dus de ECU krijgt stroom, geeft dat ook door. Wel heb ik een foutmelding op mijn dashboard, injectielamp -> injectiefout. Verwijder ik de injectoren en rail verdwijnt de melding op het dashboard. Installeer ik ze weer, is de melding op het dashboard terug. De accu is nieuw. Als ik benzine in de gaten van de injectoren giet, en dan probeer te starten, start de motor ook niet.
LMM:
Zonder LMM zou hij eigenlijk ook moeten starten en lopen, alleen niet helemaal lekker. Ik weet dat de ECU daarvoor ook liep met LMM in mijn oude auto, dus hij moet die stand terug kunnen halen en niet in de noodloop schieten.
UITLEZEN:
FiatECUscan samen met de OBD stekker en het verdeelstekkertje naar 3pins geeft geen gehoor. Zegt dat het niet functioneert. Op mijn156 JTD uit 2004 doet hij het wel direct.
Wie heeft advies, want na een week wil ik bijna de AR 145 de schroothoop op duwen……