MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

AR145 start niet!!

za apr 02, 2011 23:04

Ik kreeg van een bekende (heeft zich reeds aangemeld, maar nog geen activeringsmail ontvangen) de vraag het onderstaande te posten. Bij deze!
Beste Alfisten,

Naast mijn 156 JTD heb ik een project waar ik onderhand grijze haren van krijg. Nu heb ik een andere motor ingebouwd, namelijk: 1.6TS f1. De AR-145 is fase 2 uit 2000. De motor is dan ook met sensoren omgebouwd tot fase 2. Alle randapparatuur is blijven zitten, functioneerde goed. ECU is dus dezelfde als origineel, alleen de motor is gewisseld. Benzinepomp functioneert uitstekend! Pompt benzine goed naar injectorrails! De druk is goed want een flesje is binnen no-time gevuld. De injectorrails zit vol met benzine, getest tot de injectoren is goed. De massa-kabels zijn goed aangesloten. Bobine, ECU en Blok als ook de versnellingsbak. Injectoren en rails losgehaald en los aangesloten, spuiten geen benzine bij startpoging, terwijl rails goed vol benzine zat. Er staat 5,4 volt op de injectoren, en geen 12 volt zoals eigenlijk zou moeten. De bobinestekkers hebben bij start wel 11,8 Volt dus de ECU krijgt stroom, geeft dat ook door. Wel heb ik een foutmelding op mijn dashboard, injectielamp -> injectiefout. Verwijder ik de injectoren en rail verdwijnt de melding op het dashboard. Installeer ik ze weer, is de melding op het dashboard terug. De accu is nieuw. Als ik benzine in de gaten van de injectoren giet, en dan probeer te starten, start de motor ook niet.

LMM:
Zonder LMM zou hij eigenlijk ook moeten starten en lopen, alleen niet helemaal lekker. Ik weet dat de ECU daarvoor ook liep met LMM in mijn oude auto, dus hij moet die stand terug kunnen halen en niet in de noodloop schieten.

UITLEZEN:
FiatECUscan samen met de OBD stekker en het verdeelstekkertje naar 3pins geeft geen gehoor. Zegt dat het niet functioneert. Op mijn156 JTD uit 2004 doet hij het wel direct.

Wie heeft advies, want na een week wil ik bijna de AR 145 de schroothoop op duwen……

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: AR145 start niet!!

zo apr 03, 2011 09:28

Tja. Duidelijk is iig dat de injectoren niet worden aangestuurd. Dat kan behoorlijk wat ooraken hebben. Na zo'n in/overbouw is het zaak dat je echt A L L E verbindingen op de juiste werking gaat controleren. NOOIT aannemen dat het wel goed is voordat je een grondige controle hebt uitgevoerd. Zo dien je de gehele bedrading na te lopen hij geeft nl wel een fout aan. Een simpel massakabeltje vergeten of een gammele verbinding kunnen de hele zaal al in het 100 sturen.
Heb je al wel gecontroleerd of je vonk hebt??? Geen vonk en geen injectie kan wijzen op geen aansturing door de BDP sensor.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

zo apr 10, 2011 22:59

Heb je gekeken of het sleutel symbool uit gaat?
Mogelijk is er wat fout in de bedrading naar de relais voor de accu?
Als daar iets fout in gaat en de ECU blijft in startblokkering staan (sleutelsymbool blijft branden) krijg je hem niet aan.
Gewoon even als mogelijke optie...
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 11, 2011 07:04

Volgens mij staat de auto in kwestie al een week bij de alfadealer omdat de persoon in kwestie er niet uit kwam. Te volgen op het forum van de 145club. Toch?

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

di apr 12, 2011 23:15

Met mijn eerste diagnose had ik meteen de juiste gesteld. BDP-sensor! Nu vernam ik vandaag dat ze eindelijk loopt, alleen op 3 cilinders. :lol: Lijkt wel een never ending story, deze 145!

esvida
Advanced Member
Advanced Member

wo apr 13, 2011 18:29

heb je het nokkenastandwiel van de uitlaatnokkenas van de de fase 2 ook omgewisseld op de fase 1 motor die heeft namelijk 2 meetpunten bij een fase 2 en bij een fase 1 1 meetpunt,als je die niet wisselt start ie eigenlijk niet.
alfas in het verleden passen niet hieronder.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 13, 2011 19:08

Hij start ondertussen. Een fase1 start in ieder geval gewoon als de fasesensor niet goed is.

Terug naar “Algemene Technische vragen”