Ze waren niet te balanceren, ook niet onder de auto.
Ja, een korte tijd ging dat goed tot dat er weer onbalans optrad.
Toen bleek dat het naafgat een pietsie te groot was.
Ringen er tussen en nog lang plezier van gehad

wel als t naafgat te groot is. (zie ook antwoord van Jan M)spacers met sleufgaten kunnen nauwelijks slingeren , aangezien de sleuven onder een hoek tov elkaar staan en er dus geen speling is in een richting....
Zelfgemaakte spacers, gezaagd en geboord uit 1,5mm staalplaat => been there, done that.deels mee eens omdat ik toch van mening blijf dat de spacer zelf ook moet centreren anders gaat ie slingeren. Anders hoef je ook geen nette spacer er tussen te zetten maar volstaan een aantal losse stukjes metaal van een aantal mm's dik ook. (dat zie je nooit gebeuren)
Een niet gecentreerde spacer geeft onbalans en onbalans zorgt er uiteindelijk voor dat er speling op een wiel komt en dus losloopt. Overigens werkt zo'n verroeste spacer ook niet in je voordeel
5 a 6 mm kan best, wiel kun je dan nog centreren op de naaf, rij zelf zowel voor als achter met 5 mm rond staat net iets stoerder.Ik heb deze 6mm dikke exemplaren:
eens aangetroffen op een 75. Gangetje of 6'a 7 draad nog over voor de wielmoeren, als ik het me goed herinner.
Op 't internet zijn nog meer voorbeelden te vindenPs 5gats wielen op een golf2? vertel.
@janM: ik neem aan, dat de velgen dus niet exact de juiste steek hadden?
Weet wat je bedoel, Wij hebben een caravan met een Alko chassis, de velg centreert ook niet op de naaf.Sterker nog ,heb hier een hapert +2000kg plateauwagen
5-6mm lijkt me ook idd geen probleem, Yuri heeft me al ge-pbt... effe schuren en schoon maken en monteren. thnx voor het aanbodZou je het niet vertrouwen Paul kom je maar ff langs kijken we samen.
In principe moet het geen probleem zijn, zeker niet met 5-6 mm.![]()
Wel de pasvlakken goed schoonmaken !!!
Rij al jaren met dergelijke spacers onder mijn bakje en nooit trillingen gehad of onbalans.
In de tjoening scene is het heel gebruikelijk om vijfgaats Porsche velgen op zo'n Golfje 2 te monteren. Met speciale adapters van viergaats naar vijfgaats5gats wielen op een golf2?vertel.