of het nou een jts is of een 1.6, oplossing is hetzelfde.
De eerste TS 16V's zijn gewoon OK en zeker geen oliezuipers, tenzij er verkeerd mee is om gegaan, of slechte reparatie na bv distributieschade.
In de regel is een ts 16v van voor de euro 3 types absoluut geen oliezuiper.
Na een distributie schade is het vervangen van alleen de kleppen vaak de goedkope oplossing, maar ook de zuigers en drijfstanglagers en zelfs de klepgeleiders kunnen beschadigen en daar wordt vaak niet goed naar gekeken.
Hoe vaak hoor je het niet dat de krukas kapot gaat vrij snel na een distributie schade, of flink olieverbruik na een distributieschade (bovenste zuigerveer vast).
Dat de jts"en na 2004 zijn gemodificeerd zou best kunnen alleen is mijn ervaring dat de meeste van na 2004 nog steeds olie zuipen.
De laatste 3 oliemodificaties die ik me zo even kan herinneren , waren allen gt's waarvan de oudste uit 2005 kwam en de jongste 2007.
Ik moet wel zeggen dat ik ze nog niet gedaan heb van na 2007, maar die komen mogelijk nog, gebruik treed vaak pas op na 60.000km.