Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: modificatie olieverbruik 147 vanaf 2005

di dec 07, 2010 18:04

of het nou een jts is of een 1.6, oplossing is hetzelfde.
De eerste TS 16V's zijn gewoon OK en zeker geen oliezuipers, tenzij er verkeerd mee is om gegaan, of slechte reparatie na bv distributieschade.
In de regel is een ts 16v van voor de euro 3 types absoluut geen oliezuiper.
Na een distributie schade is het vervangen van alleen de kleppen vaak de goedkope oplossing, maar ook de zuigers en drijfstanglagers en zelfs de klepgeleiders kunnen beschadigen en daar wordt vaak niet goed naar gekeken.
Hoe vaak hoor je het niet dat de krukas kapot gaat vrij snel na een distributie schade, of flink olieverbruik na een distributieschade (bovenste zuigerveer vast).

Dat de jts"en na 2004 zijn gemodificeerd zou best kunnen alleen is mijn ervaring dat de meeste van na 2004 nog steeds olie zuipen.
De laatste 3 oliemodificaties die ik me zo even kan herinneren , waren allen gt's waarvan de oudste uit 2005 kwam en de jongste 2007.
Ik moet wel zeggen dat ik ze nog niet gedaan heb van na 2007, maar die komen mogelijk nog, gebruik treed vaak pas op na 60.000km.

Gebruikersavatar
Bullettooth
Full Member
Full Member
Berichten: 338
Lid geworden op: vr jan 04, 2008 22:21
Locatie: Ospel

RE: modificatie olieverbruik 147 vanaf 2005

wo dec 08, 2010 12:46

Zuigers van fase 1/2 en 3 zijn niet 'zomaar' uit te wissen.

1. koppakking dikte verschillen en 2. compressie verhoudingen zijn ook niet het zelfde!!!!

Weet wat je doet!
Huidig:
155 WB V6
156 GTA SW Q2

Gehad:
156 2.0 TS SW Q2
156 1.8 TS berlina
156 1.8 TS SW G3
75 2.0TS '91
75 2.0TS '90
155 2.0TS
155 SB V6
90 3.0 V6.
90 2.0 Motronic.
33 1.7 8v, compleet omgebouwd naar 16v.

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: modificatie olieverbruik 147 vanaf 2005

wo dec 08, 2010 17:51

Ik weet wel wat ik doe :wink:, maar bedankt voor de waarschuwing.
Zal mogelijk niet zomaar gaan voor alle modellen, maar ik kan je zeggen dat een 166 euro 3 2.0 echt opknapt als je er 155 2.0 zuigers inzet met de juiste koppakking.
Loopt feller en olieverbruik is weer zoals we het gewend zijn van de oude ts jes.

Terug naar “Algemene Technische vragen”