Lekker gedrift natuurlijk.... Zo leer je wel hoe je gedoseerd gas moet geven om hem uit te laten breken en hoeveel en hoe je moet tegensturen met RWD.
Erg leuk maar niet goed voor je banden......

Ach, in de eerste tekst heb ik de typering petje achterwege gelaten, maar hij voldeed aan alle vereistenHè?
Petje, waar komt die nu vandaan?Ik heb wel een viool voor je.
Ach soooooo....Ach, in de eerste tekst heb ik de typering petje achterwege gelaten, maar hij voldeed aan alle vereistenHè?
Petje, waar komt die nu vandaan?Ik heb wel een viool voor je.
Niets tegen RWD overigens, niet my-cup-of-tea, maar dat is a bitch sloeg meer op dat het een listige feeks kan zijn die knulletjes ongenadig afstraftAch soooooo....
Ik bedoelde eigenlijk dat op ons lieve forum RDW euh.. RWD een heilige afkorting is.
Naja wat heet spelen. Het was geen van alle keren bedoeld, maar als ik moet remmen terwijl ik op snelheid in een bocht zit moet dat heel voorzichtig en dat gaat niet altijd als degene voor je vol in de ankers gaat. Dán ben ik er wel op bedacht, en weet ik wel hoe ik het op moet vangen. Die 2 keer dat ik het niet aan zag komen had ik het hart wel in de keel zitten, maar ook die heb ik gelukkig op weten te vangen. Eigenlijk is het natuurlijk volgas en dan trekt die wel recht, maar dat doe je niet als je schrikt.(en ook niet als je met 120 op een rood stoplicht af komt denderen waar mensen staan te wachten) Daarbij komt dat ik een 12 klepper heb, dus maar 180 pk waarvan ik me afvraag of ze er allemaal nog wel zijn na ruim 18 jaar en 273.000km. Dus rechtuit is het gewoon het stuur goed vasthouden en dan valt het allemaal wel mee met het trekken.Spelen met een 164 3.0 V6? Jij durft...De 164 is wel een gevalletje fwd met een losse achterkant, heb em al een paar keer goed dwars gehad. Waarvan ik hem 2 keer totaal niet aan zag komen (dat zijn dan weer de minder prettige, maar wel erg spannende momenten) Kan best gevaarlijk zijn zeg maar, zeker omdat hij voor m'n gevoel echt in één keer om zwiept.
Echter slipcursus of niet, tegen overmoed (wat hier gebeurde gok ik zo) is zelfs de beste slipcursus niet opgewassen.
Ik heb niet zo lang geleden rond gereden in een 164 24V met squadra chip en dikke buizen. Naar "men" zegt inclusief 240 pk.
Als ik vol gas gaf dan moest ik echt alleen rechtuit sturen.
Bij een inhaalmanoeuvre het gas er teveel opzetten leidt tot hangen op het rechter voorwiel zodat het linker voorwiel kan doorslaan.
Dat zorg dan weer voor een versterkt insturen richting vangrail. Pfffff..... spelen met de 164 heb ik mijzelf wel afgeleerd.
Nee... driftcursus is niet nodig, als je maar genoeg power heeft of te weinig frictie...Drifcursus is erg nuttig voor mensen die een rwd rijden...
Ja heel herkenbaar dit verhaal.......lippen stiften in de binnenspiegel met 140 op de snelweg zonder in die tijd op de weg te letten. Koude auto starten en volgas wegrijden.....drempels gaven het tegenover gestelde effect dan waarvoor ze bedoeld zijn/ waren....Tja je hebt van die mensen die denken dat een auto op rails rijd en die ongeacht de weersomstandigheden gewoon volgas geven en dan krijg je dit soort geintjes.
Tijdje geleden ook nog bij een dame in de auto gezeten tijdens regenbui, was een simpele opel corsa met banden in maatje fietsband, afremmen voor voorgangers en bij rotondes deed ze fors later dan ik in mijn alfa met aangepast remsysteem en dikke 17" sloffen zou durven.
Multitasken met sigaret en telefoon en tegelijk inhalen met slecht zicht op de snelweg was ook allemaal geen probleem...
Moet eerlijk zeggen dat een 2.0ts ook echt super strak ligt. Vond de 156 1.8 al strak sturen en daar durfde ik net me tegen de grens te rijden. In De gtv heeft het een hele tijd geduurd voordat ik dat durfde. Dat ding gaat echt serieus hard door de bocht , teminsste , dat vind ikWelke Alfa Romeo ik de beste wegligging vind hebben van allemaal, op een droog en nat wegdek?
Gasgeven in de bochten, remmen in de bochten (zowel nat als droog) paniekremmen in alle situaties, veel te hard een bocht in sturen en maar doordraaien.
Volgens mij ook de wagen met de meeste mechanische grip en mogelijk hogere G-krachten in de bochten dan de SZ. Laatste werd overigens wel door Alfa Romeo tegen gesproken.
Dat is de GTV 2.0TS 16V, ja een FWD.