Zijn we weer.
Vannacht nog ff liggen denken over die $^#&$%(%(@))@(*())&riem (

)
Heb vanmorgen ter vergelijk de distri kap van de SZ gedraaid om die te controleren op het klapperen. Deze is met een Gates riem en met originele spanner. Nah, deze gestart en laten lopen.
Wat blijkt; deze riem klappert zo mogelijk nog harder...
Aangezien ik met deze auto intussen al +7000 km gedaan heb (oa naar Milaan and back) zonder enige aanwijzing op distri troubles ben ik wel voor een groot deel gerustgesteld.
Heb de riem van de 75 terug ontspannen en weer opgespannen.Niet op de 'pieletjes' gezet maar ook niet op t eind van zn verstelling , ergens daartussen in.Starten en laten draaien , mankeert niks...
Voorlopig lijkt t erop dat v6 riemen een beetje 'opbollen' bij variatie in belasting,punt.
De afdekkappen laat ik er nog ff af, zo enorm ben ik nou ook weer nog niet overtuigd.
Bedankt voor de reacties en adviezen, mocht ik nieuws hebben hieromtrent zal ik dat hier posten. (hoop t niet uiteraard

)
Grtz,fRank