frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Veiligheidswijzer voor de Alfisti!

vr okt 15, 2010 19:55

Zal eens een propje opgooien... :wink:

Grtz,fRank
On topic, platte renault 25 gespot. :lol:

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

vr okt 15, 2010 20:19

grote renaults zijn echt een ramp, maat van me werkt bij R garage en heeft zn handen vol aan dat spul.

kleine renaultjes gaan dan wel weer goed

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

vr okt 15, 2010 20:47

Ik kan ook nog wel een drol in het zakje van Renault-ervaringen doen.
Maar helaas past deze niet binnen het topic, tenzij je een backfire in een van de tunnels bij Rotterdam interessant vindt.

:lol:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Veiligheidswijzer voor de Alfisti!

vr okt 15, 2010 21:42

Nee maar wat niet is kan nog komen, las net in de Consumentenbond dat Renault de super betrouwbare auto's maakt
vooral Kangoo en Scenic schijnen erg goed te zijn.
Dan toch maar wat meer pech met een auto..... :wink:
Een Kangoo is erg geschikt te maken voor rolstoelvervoer, en daar is alles mee gezegd. Zo'n Scenic, tja, kijk er eens in
als je er een ziet rijden. Een auto voor heeeeeeeele sneue mensen.

Serieus, ik hoor eigenlijk vrijwel uitsluitend narigheid over Renault. De buitendienstclub van Lotus Professional rijdt
verplicht met een Renault (Megane, Laguna) en ze hebben allemaal problemen met de electronica.
Ze komen regelmatig hier op de zaak en niemand is er positief over. Het is altijd wel wat.
Hetzelfde verhaal met Renault bedrijfswagens.
Er zijn hier toch enkele wegenwachters actief? Informatie uit eerste hand! :wink:

Patrick.
Ik kan het je wel uit eerste hand vertellen hoor, ik werk bij een renault dealer. Bedrijfswagens van Renault hoor ik geen slechte dingen over. Laguna's zijn net als Alfa's, je hebt hele slechte modellen en ook betrouwbare, afhankelijk van type en bouwjaar. De eerste modellen van het vorige type (vanaf 2001 geloof ik) zijn niet al te best op zijn lichst gezegd. De modellen na 2004 zijn gewoon goed. Ik geloof dat de huidige Laguna zelfs één van de betrouwbaarste in zijn klasse is.
Megane's van het vorige model willen de raammotors nog wel eens ermee nokken (zwak punt) en bij de eerste modellen van de nieuwe Mégane hebben ze een klein foutje met de achterbumper gemaakt (uitlaat zit er wat dicht tegenaan), wordt kosteloos door de importeur vervangen. En op dit moment worden er wat Scenics teruggeroepen vanwege problemen met de parkeerrem. Niet levensbedreigend zoals bij Toyota.

Ja en Scenics voor sneue mensen vind ik gewoon een domme opmerking. Ik weet dat mijn mening enigszins gekleurd is, maar zijn genoeg mensen die gewoon een handige, wat hogere auto zoeken. Verder maakt Renault op dit moment ook leuke auto's en hebben ook best leuke modellen gemaakt... ik noem een Mégane RS, Laguna coupé, een Wind enz enz.
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr okt 15, 2010 22:02

levensbedreigend zoals bij Toyota.
:lol:

Niet om nou te gaan Renault-bashen hoor, maar dit is toch echt wel een stukje dichter bij levensbedreigend dan een gaspedaal dat eventueel kan blijven hangen. Dat is namelijk helemaal niet levensbedreigend...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr okt 15, 2010 23:24

Renault 25 :wink:
I rest my case!

Ik ben blij dat jullie zo reageren.

Wat is het hele verhaal: een collega had deze foto ook gezien. Ook een "echte" alfakenner. In was er meteen van overtuigd dat het om 75 ging, hij overigens ook. Toch begon ik te twijfelen. We hebben uren lopen discusseren of het nu wel of geen alfa was. Uiteindelijk foto's van de 75 bij gepakt en ik was overtuigd dat dus geen Alfa was. Collega gepiekeerd, dat ik overstag was en ik was blijkbaar geen echte alfa-kenner.

Dus wilde ik even polsen of jullie ook twijfelden: BLIJKBAAR NIET!!!!

Uiteindelijk heeft mijn collega wel gelijk. Het feit dat ik een hele dag heb lopen discusseren over een foto van een R25, geeft aan dat ik niet de echte Alfa-kenner ben!!!

P.S ik was er ook niet op gekomen dat het een R25 was!!
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Posthumus
Guru
Guru

RE: Veiligheidswijzer voor de Alfisti! (opgelost)

za okt 16, 2010 10:04

Hahaha, wel grappig. Zag ook dat het en R25 was, maar nu ik het topic heb doorgelezen snap ik wel dat je er ook een 75 in kan zien. Achterlichten lijken er wel op, c-stijl heeft er ook iets van weg...
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Terug naar “Het Forum Café”