frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: online banden

wo sep 15, 2010 17:27

Eerst voor jezelf bepalen welk merk en type band je wilt. Type invoeren op google en kijken wie ze t voordeligst kan leveren...Ene keer is dat autobandenmarkt , andere keer is dat een andere online banden aanbieder.En zowiezo is dat never de bandenvakhandel of garage/dealer is mijn ervaring... :idea:
Heb je de goedkoopste te pakken,kijk dan voor t daadwerkelijk bestellen even wie er bij jou in de buurt als montagepartner staat ingeschreven en wat monteren kost aldaar. Staat meestal gewoon op de site.Simpel, geen rocketscience... :wink:

Grtz,fRank

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: online banden

wo sep 15, 2010 17:50

Een kleine kanttekening. Autobanden.nl heef een aangesloten netwerk van bedrijven die monteren. Dus die bedrijven kiezen er zelf voor. En volgens mij is het vooral voordeliger voor de wat grotere maten.
Klopt, heb er goede ervaringen mee. Maar toegegeven, het scheelt een stuk minder dan pakweg 5 jaar geleden. Tegenwoordig hebben autobandencentra zelf ook de nodige acties en wordt het verschil wel erg marginaal (soms ben je zelfs voordeliger uit bij een autobanden centrum).

hoornstra
Advanced Member
Advanced Member

wo sep 15, 2010 17:52

En zowiezo is dat never de bandenvakhandel of garage/dealer is mijn ervaring...

Maar die heb je dan wel weer nodig voor de montage en balanceren? Een beetje scheef dit.
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

wo sep 15, 2010 18:35

Hoe bedoel je? Hun leveren de banden af bij aangesloten bandencentra. Wat dat aangaat niks op aan te merken.

paulsteeman
Guru
Guru

wo sep 15, 2010 19:00

Vaak worden de banden op aanbieding gezet per vier. Per twee betaal je meer.

Kijk eens op www.bandenmotel.nl (afgelopen SS in pitbox 22 gestaan)

Wij leveren Marangoni en uiteraard elk ander merk band. Als je aangeeft dat je van de SCARB bent geeft dat nog wat extra korting op de scherpe prijzen.

Na een mailtje krijg je vrijblijvend alle info die je wilt.

Zelf zijn we al jaren lid van de SCARB en doe ik zelfs nog een tochtje her en der organiseren dus moeten we wel goed zijn om hier onszelf te promoten.

Tevens geeft Marangoni levenslang garantie op de band, ook al is er invloed van buitenaf zoals een spijker in de wang.

Kijk voor de gein eens op www.tyre.marangoni.com

(ik weet niet of ik dit zo mag doen, anders ontvang ik graag een pb-tje van een moderator. )

Greetz

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

wo sep 15, 2010 19:14

Als je weet welke band je wilt de beste internetprijs opzoeken en daarmee naar een (of enkele) lokale bandenboeren gaan. Gegarandeerd dat er wel een is die voor dezelfde prijs wil leveren. En met een beetje geluk monteert en balanceert hij ze ook voor je.
Ik doe dat bij bijna al mijn grotere aankopen en ik heb nog niet mee gemaakt dat elke winkelier "nee" verkoopt. Zeker niet bij winkels waar ik min of meer vsaate klant ben. Soms kom ik niet helemaal bij de internet prijs, maar dat beetje extra betaal ik dan maar voor de service (of voor montage in dit geval).

Als je toch via internet wil kopen is er vast wel een hobby garage oid te vinden waar je tegen een zacht prijsje de banden kan (laten) monteren. Heb ik ook met de banden van de 75 gedaan: besteld via autobandenmarkt, thuis afgeleverd en bij Van Tunen in Heemskerk (door SdJ laten) monteren. Kost maar een klein beetje voor huur van het apparaat.
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 15, 2010 22:12

En zowiezo is dat never de bandenvakhandel of garage/dealer is mijn ervaring...

Maar die heb je dan wel weer nodig voor de montage en balanceren? Een beetje scheef dit.
Nee hoor, ik heb hier in de buurt een prima adres (non bandenboer overigens) welke aangesloten is als montagepartner bij oa autobandenmarkt... :wink:

Daarbij, de bedrijven die zich hebben gelieerd als montagepartner aan desbetreffende online bandenleveranciers doen dit uiteraard uit eigen beweging, dus die moeten dan ook niet mauwen als ze daadwerkelijk de door mij gekochte banden moeten monteren :lol: (tegen het daarvoor geldende tarief uiteraard)
Sterker nog ,als ik er met een setje gebruikt rubber aankom,wordt dit gewoon zonder morren/scheve gezichten gemonteerd/gebalanceerd + afvoer van het versleten spul>ook hier: geld verzoent de arbeid.

Nog net wat sterker (en toch echt waar):
Maat van me is monteur bij een grote, landelijk opererende, bandenvakhandel/apkstation (nee niet de kwikfit). Uiteraard :lol: doet hij als automonteur s avonds thuis ook onderhoud/reparatie aan auto's van derden.
Zelfs hij laat zn bandjes via internet komen en monteren op het eerder genoemd adres ,dit omdat a) zijn werkgever niet aan de internetprijzen kan (of wil) tippen en b) om gezeik bij zn baas te voorkomen ivm het 'bijbeunen'.. :idea:

Maar goed eenieder is natuurlijk vrij om te doen danwel te laten wat hem of haar goeddunkt.

Grtz,fRank

paulsteeman
Guru
Guru

do sep 16, 2010 06:45

Het heeft niets te maken met kan of willen tippen.

De internetbandenverkopers kopen afgedankte nieuwe partijen die bij fabrikanten van banden en auto`s overblijven op, geen rotzooi overigens, en verkopen die dan uiteraard tegen dumpprijzen.

De banden die ze normaal inkopen gaan tegen heel erg minimale marges weg en moeten ze het van de hoeveelheid hebben. Zo verzieken ze het voor de normale handel maar het is goed voor de consument.

Service bij dit soort bedrijven: probeer eens wat voor garantie te regelen of te reclameren......

Daarnaast verkopen ze graag C-kwaliteit chinees spul die volgens hun uiteraard top zijn.

Leven is keuzes maken

Paul

(en dit is geen frustratie, alleen gaat het tegenwoordig nu eenmaal zo)

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

do sep 16, 2010 07:42

Ligt er ook een beetje aan wát voor band je koopt.
Zo heb ik ook een compleet setje Vredestein winter- en zomerbanden laten aanrukken.
Netjes recente productiedatum, maar deze waren dan ook niet de goedkoopsten uit het rek.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Ruviano
Advanced Member
Advanced Member

do sep 16, 2010 11:23

Jorrit,

ik zie dat je in Amsterdam woont. Als je toch niet zelf kunt monteren is mijn advies, rijd even bij Aroba banden service langs. Arjan zit op de Amstedlijk, vlak bij de ceintuurbaan. Hij kan je goede banden leveren voor een goede prijs. In het algemeen ben je dan goedkoper uit dan online bestellen en ze er om laten zetten.... Je krijgt in ieder egeval een betere prijs en service dan bij die profiles en kwik-fits etc.
Groet,

Vincent
Alfetta 1800 - oliva - 1972
Alfetta 1800 - oliva - (1973/2016 Alfa Specials #1161601)
Alfa Sei - nero metallizato-1979
Giulia 1300 ti - bianco - 1969
Spider 1600 - bianco- 1966
Giulia Q- Bianco Trofeo - 2018
Stellvio Q - Argento Silverstone - 2021

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 16, 2010 11:30

Paul wat is er dan fout of afgekeurd aan?
Denk je werkelijk dat al die online bandenboeren ál hun klanten kunnen voorzien met t b-keuze spul van wat een A-merk fabrikant 'dumpt'? In dat geval moet er nodig eens naar de interne kwaliteitsbeheersing/productie methode van bandenfabrikanten gekeken worden ,daar is dan mi wel chronisch iets mis als er zoveel uitval/2e keus is... :idea:

En al zou dat zo zijn, dan zou een A merk bandenfabrikant wel gek zijn om de banden,waar ondanks dat er schijnbaar iets aan mankeert toch gewoon zijn naam op staat (!), via de achterdeur te lozen voor een schijtprijs om er vervolgens de markt mee overspoeld te zien worden...Nog afgezien van de te verwachten claims/rechtszaken (ik zeg: Firestone en de Ford explorer... :shock: )

Dat er veel B merken verkocht worden uit Aziatische productielanden ga ik niet ontkennen,maar hee dat is de keuze van de consument... Er zijn nu eenmaal mensen die graag op centen letten als het over uitgaven aan de heilige koe gaat en niet t onderste uit kan hoeven waar t performance van een band betreft..
Vb, op de Nixxan Almera Tino =; van mn pa draai ik met een gerust hart een B merk band, pa is niet zo van met overstuur op t randje een klaverblad ronden :lol: .... waarom zou ik die man opzadelen met een dure Michelin/Pirelli of Bridgestone?
Afrolgeluid zeg je? Heb je bij A merken ook> de Bridgestone Potenza's op mn mercedes E420 maakten net zo veel ,zo niet meer, lawaai dan de Nankangs NS2 die er nu onder zitten...ligt vnl aan de profielvorm.

Mn hier eerder genoemde 'maatbijdeautobandenvakhandel' heeft t al eens gezegd; zijn werkgever kan gewoon niet aan de prijzen die een online bedrijf kan rekenen,simpelweg omdat hun een pand met volledige uitrusting op de payroll hebben staan, met 15 man personeel. Simpel toch?

Grtz,fRank

Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member

do sep 16, 2010 13:15

Ach ik ken dit.. werkte bij Expert en we moesten altijd verbaal opboksen tegen internetbedrijven en hun prijzen. Uiteindelijk is het gewoon de keuze van de consument.. en internet word steeds aantrekkelijker voor een grotere groep mensen. Het is niet meer zonder garantie, of Poolse import want er zijn ook gewoon hele goede bedrijven bij.

Ik heb er gelukkig in mijn branche (fashion) geen last van, maar electronica slaat alles wat dit betreft :P Ik haal mn banden bij Johan de Vries in Appingedam, die heeft goede no nonsense prijzen, zonder extra kosten achteraf o.i.d.

Ik laat daar lekkere el-cheapo Firenza's monteren, welke prima voldoen aan mijn rijgedrag.. ik neem geen snelle bochten, als ik snel wil doe ik dat op het rechte eind.
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 16, 2010 13:21

Volgens mij zegt Paul niet dat er iets mis is met die banden hoor. Als jij een partij banden hebt gekocht of geproduceerd en de auto's waar je ze op wou zetten worden minder verkocht dan je op gerekend had, zit je met banden die (dure) ruimte innemen. Misschien dat je het jaar er op wel een facelift van dat model gaat lanceren waar die banden niet meer op passen? Dan verkoop je die banden aan de handel, zodat jij je magazijn weer kan gebruiken voor iets wat je wel graag in de buurt hebt staan.

Ik haal meestal ook online, of bij de bandenboer om de hoek, als die toevallig een aanbieding heeft. Of ik koop een setje wielen over met goede banden er op. Ik kan zelf monteren, dus online bestellen is voor mij wel gunstig, dat scheelt ook weer natuurlijk.

diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

do sep 16, 2010 16:50

Het heeft niets te maken met kan of willen tippen.

De internetbandenverkopers kopen afgedankte nieuwe partijen die bij fabrikanten van banden en auto`s overblijven op, geen rotzooi overigens, en verkopen die dan uiteraard tegen dumpprijzen.

De banden die ze normaal inkopen gaan tegen heel erg minimale marges weg en moeten ze het van de hoeveelheid hebben. Zo verzieken ze het voor de normale handel maar het is goed voor de consument.

Service bij dit soort bedrijven: probeer eens wat voor garantie te regelen of te reclameren......

Daarnaast verkopen ze graag C-kwaliteit chinees spul die volgens hun uiteraard top zijn.

Leven is keuzes maken

Paul

(en dit is geen frustratie, alleen gaat het tegenwoordig nu eenmaal zo)
* TRING TRING*
Goedemorgen met Michelin / Bonjour avec Michelin

Goedemorgen met Autobandenmarkt (Delticom Grootste speler in de markt op autobanden/motorbanden/vrachtwagenbanden)

Ja , goedmeurning heeft u nog wat afgedankte bandjes voor ons ?

OF :

*TRING TRING*
Goedemorgen met Delticom AG

Goedemorgen avec michelin

Ja meneer , mogen wij u een goede aanbieding doen voor een partij van 500.000 banden met zeer jonge DOT code ?

Ik denk zelf het tweede scenario. :wink:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

paulsteeman
Guru
Guru

do sep 16, 2010 21:47

Dat laatste klopt idd beter.

Ik heb het niet over rotzooi, foutjes of afkeur maar over spul wat over is.

Ga eens naar Bataviastad oid, daar doet men niets anders (alleen niet met bandjes.)

Je kan gewoon bij de internetaanbieders kopen, niets mis mee.

Tis alleen die keuze voor goed spul met service of soms iets ouder zonder.....

(Ik ga ook gewoon voor goedkoop als het mij uitkomt hoor.... :wink: )

Paul

Terug naar “Het Forum Café”