Ik maak zelden gebruik van de service van de WW. Ik heb het laatst moeten doen en helaas heeft de meneer die me geholpen heeft iets over het hoofd gezien. Hij heeft me (dachten we toen allebei) keurig op weg geholpen, maar helaas kwamen de klachten na een kwartiertje weer terug. Ik had ondertussen zelf gereedschap tot m'n beschikking (passagiere bij haar eigen auto afgeleverd) en wist redelijk waar ik het zoeken moest, omdat bijna alle andere oorzaken al uitgesloten waren. Ik heb toen in 2 minuutjes m'n probleem opgelost en gelijk de WW opgebeld. Ze zijn zo coulant geweest om een deel van de kosten voor de spulletjes die vervangen waren, zonder dat dat de oorzaak wegnam, terug te geven in de vorm van een kadobon. Ik ben helemaal niet ontevreden over de WW. Het heeft me uiteindelijk nog best wat centjes gekost, maar ik ben wel netjes van de vluchtstrook af getrokken en weer op weg geholpen. Voor de beperkte middelen en tijd die ze hebben, plus de grote hoeveelheid verschillende merken waar ze mee moeten werken, doen ze het gewoon heel goed. Natuurlijk, ze kunnen niet alle rare dingen van alle merken weten, maar ze doen het een stuk beter dan de gemiddelde universele garage en ook nog eens op straat, zonder dat je eerst een afspraak moet maken. De concurrent kan wat eenvoudige dingetjes fiksen en moet anders afslepen naar de dichtstbijzijnde garage. Niet naar je eigen garage, maar eentje die zij voor je uitzoeken. Nou heb ik een oudere alfa (en nog een paar) en de gemiddelde garage kan daar helemaal niets mee, behalve hem verder stuk maken. Ik heb genoeg ervaring met garagebedrijven en helaas zijn degene die wel wat met oudere alfa's kunnen een uitzondering. Ik blijf fijn bij de WW, ook al is het dit keer niet perfect gegaan.
Hele discussies over smaad lijken me wat overdreven. De toon waarop de topicstarter over de WW praat is misschien niet positief maar je kan ook overal spoken zien. Het is niet leuk als je werkgever (onterecht) in een negatief voetlicht wordt gezet, maar je kan er ook voor kiezen om de discussie inhoudelijk te houden. Wijs degene op zijn eigen fouten en vraag of hij dan nog steeds denkt dat de WW het zo slecht heeft gedaan. Vraag hoe hij het anders had opgelost als hij geen lid was geweest. Ik denk dat je daar een positiever beeld van de WW mee krijgt dan met een discussie over smaad te starten.
Dat het forum een dictatuur zou zijn lijkt me iets wat in de lijn der verwachting ligt. De SCARB is een stichting, zonder leden en zonder gegarandeerde inspraak. Een forum als verlengstuk van die stichting, zal dan ook niet anders zijn. Je kunt als donateur en ook als niet-donateur het forum lezen en er op posten. Dat is niet verplicht, je kiest er zelf voor om te lezen, te posten of weg te blijven. Er zijn in Nederland ongeveer net zoveel alfa-forums als alfa-bezitters, dus er moet er wel eentje zijn waar je het wel leuk vindt om te posten. Of, begin er zelf eentje, er is kennelijk markt voor.