Tja het is pijnlijk maar Alfa heeft steken laten vallen in het recente verleden, heb al een Alfaatje of 30 gehad maar dagelijks zit ik toch echt in een nieuw type 3 Touring!
Nog steeds diverse hobby Alfa's overigens.
Heb lang getwijfeld, maar spijtig genoeg heb ik er nog geen seconde spijt van, sterker nog wat voor BMW moet deze ooit opvolgen?
Vind het niet zo raar dat er regelmatig over BMW gesproken wordt, in mijn omgeving zie ik de 1 na de andere Alfaliefhebber als dagelijkse auto voor een BMW kiezen, waarom?
De moderne Alfa's die ik gehad heb (147 2.0 en 156 2.4 jtd 20v) voelden na 120 a 140dkm allebei los en duidelijk niet nieuw meer aan.
Heb met de 147 diverse keren de Nordschleife gereden, maar de slapheid van de carrosserie (3-deurs) is gewoon angstaanjagend als je daar vol gaat, waar de BMW echt nog niet eens 1 rammeltje geeft.
Bovendien raakte de electonica van de Alfa compleet in de war bij het rijden op de limiet en wederom geeft de BMW daar geen krimp
Kortom de kwaliteitsbeleving is echt van een andere wereld, misschien niet leuk om te horen maar het is toch echt zo.
Misschien dat de nwe Giulietta daar verandering in brengt, maar voor mij is die iig. te klein.
Ook mensen die de kost verdienen met Alfa's dus best een zorgelijke ontwikkeling idd.
Ik zie het iig. als het beste alternatief voor een Alfa!
Maar.............................in een klassieke BMW ga je mij niet zien de 101 en 105jes zijn veelste leuk!