joy
Full Member
Full Member

alfa alias bmw forum?

za aug 21, 2010 19:31

Misschien ben ik er wel wat overgevoelig voor (werk tenslotte al zo'n dikke 20 jaar bij het Beierse merk) maar vind dat het aantal BMW liefhebbers wel erg toeneemt op dit forum. Op zich moet ieder dat voor zich weten natuurlijk maar dit is (en hopelijk blijft) een Alfa forum.
Als ik na een dag werken even lekker over het forum wil struinen en weer al die verhalen of verwijzingen naar die geweldige BMW's tegenkom word ik daar niet vrolijk van.
Ik ga er nl.van uit dat er ook wel een apart BMW forum is. Kunnen jullie daar lekker de (moderne) Alfa's afkraken.

indy
Advanced Member
Advanced Member

RE: alfa alias bmw forum?

za aug 21, 2010 20:03

Ik ben geen BMW liefhebber. Maar ik vind wel dat BMW qua rijeigenschappen de auto,s bouwt die Alfa Romeo ook had kunnen (MOETEN) bouwen.
Gewoon lekkere rij ijzers, sportief en je gezin kan ook nog mee. + een aantal lekkere coupé s. Waar je bij een een 159 echt wel voelt hoe zwaar hij is, weegt een BMW 3 serie weegt ook ruim 1500 kilo En die voel je een stuk minder.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Kosta
Guru
Guru

za aug 21, 2010 21:21

Nou zitten de meeste hier denk vanwege de "oude" modellen . Laat voor iedereen in het midden wat "oud" is. Zit je altijd goed. :)

En tja, BMW , vraag voor jezelf af. Waar rij je liever in ? In een Gtv 6 of een 325 i ?
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

ErwinV6

za aug 21, 2010 21:39

Tja het is pijnlijk maar Alfa heeft steken laten vallen in het recente verleden, heb al een Alfaatje of 30 gehad maar dagelijks zit ik toch echt in een nieuw type 3 Touring!
Nog steeds diverse hobby Alfa's overigens.
Heb lang getwijfeld, maar spijtig genoeg heb ik er nog geen seconde spijt van, sterker nog wat voor BMW moet deze ooit opvolgen? :oops:
Vind het niet zo raar dat er regelmatig over BMW gesproken wordt, in mijn omgeving zie ik de 1 na de andere Alfaliefhebber als dagelijkse auto voor een BMW kiezen, waarom?
De moderne Alfa's die ik gehad heb (147 2.0 en 156 2.4 jtd 20v) voelden na 120 a 140dkm allebei los en duidelijk niet nieuw meer aan.
Heb met de 147 diverse keren de Nordschleife gereden, maar de slapheid van de carrosserie (3-deurs) is gewoon angstaanjagend als je daar vol gaat, waar de BMW echt nog niet eens 1 rammeltje geeft.
Bovendien raakte de electonica van de Alfa compleet in de war bij het rijden op de limiet en wederom geeft de BMW daar geen krimp
Kortom de kwaliteitsbeleving is echt van een andere wereld, misschien niet leuk om te horen maar het is toch echt zo.
Misschien dat de nwe Giulietta daar verandering in brengt, maar voor mij is die iig. te klein.
Ook mensen die de kost verdienen met Alfa's dus best een zorgelijke ontwikkeling idd.
Ik zie het iig. als het beste alternatief voor een Alfa!
Maar.............................in een klassieke BMW ga je mij niet zien de 101 en 105jes zijn veelste leuk!
:wink:
Laatst gewijzigd door ErwinV6 op za aug 21, 2010 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za aug 21, 2010 21:49

Liever Alfisten die in een bmw gaan rijden als in een Aygo of Prius..... :wink:

Ook ik heb best schik met mijn dagelijkse E30. 8) Had liever een belastingvrije Alfetta gehad met een 2.4 JTD erin maar dat was een stuk ingewikkelder en duurder geweest als wat ik nu heb. :(

Maar mijn merk zal bmw nooit worden, teveel balletjes die ermee rijden en praatjes hebben.... :oops:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

rednal
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: alfa alias bmw forum?

za aug 21, 2010 22:03

Als ik na een dag werken even lekker over het forum wil struinen en weer al die verhalen of verwijzingen naar die geweldige BMW's tegenkom word ik daar niet vrolijk van.
Ik ga er nl.van uit dat er ook wel een apart BMW forum is. Kunnen jullie daar lekker de (moderne) Alfa's afkraken.

Als er eens positief over een BMW wordt gesproken zijn het de eigenschappen wat Alfa helaas niet (meer) heeft, of het betreft iets wat Alfa toch als ondergeschilkt belang ziet.

Op de BMW fora wordt in het algemeen niet negatief over een Alfa gedacht, wel belangstellend.

Zie het probleem niet, denk inderdaad iets overgevoelig. :wink:

Wat betreft je laatste opmerking, dit wordt helaas binnen dit forum al teveel gedaan, zelfs wordt het al afgekraakt terwijl er nog niets tastbaars is.
De auto's zouden veiliger en comfortabeler zijn en hebben meer beenruimte achterin.
en daar slaan ze de plank weer mis, alfa moet voor sportiviteit staan, als je comfortabel en beenruimte wil hebben ze daar het mooie merk Lancia voor (gehad)....

ook nieuwe modellen met SUV's die aardig op hun retour zijn lijkt me geen goede zet :cry:
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

za aug 21, 2010 22:11

Onze 2e auto is deze week vervangen, even overwogen om een nieuwe Mito 1.3jtd te kopen, toch gekozen voor een Mini Cooper D.
Als het de tijd is om de 156 te vervangen is er toch wel een kans dat ik naar een x3 of 3 serie ga kijken. (een v70 zou ook een optie zijn)

Mijn daily tractor moet vooral betrouwbaar zijn en eigenlijk wil ik er geen gereedschap aan vuil maken, met de 156 heb ik altijd wel iets op de planning staan.
De hobby alfa's zou ik niet willen ruilen voor een Bmw 2002 of oude 520. :twisted:
Transaxle loos!

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

za aug 21, 2010 22:33

FF wat positiever,
Google ff op bmw engine troubles en dan op alfa.
Bmw 6.5 miljoen hits alfa 700.000 :roll:
Nou weet ik dat er veel meerBMW's rijden maar het valt niet tegen.

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

za aug 21, 2010 22:41

Als een auto enkel uit een motor zou bestaan dan kocht ik direct een Jtd terug. :D Niet zuinig maar bij mij wel bijna probleemloos. Geen fijnere diesel dan een Jtd 16v. :thumbs:

BMW 4 cilinder diesel schijnt ook nogal wat problemen te kennen, de mini heeft een PSA groep diesel. (of dat veel beter is moeten we nog afwachten) :?
Transaxle loos!

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za aug 21, 2010 22:46

In de VS rijden ook heel wat bmw's rond en die klagen in het Engels, aangezien daar nauwelijks Alfa's rijden mis je dus heel wat engelstalige klachten over Alfa's .... :wink:

BMW maakt hele goede motoren, zijn niet echt vaak problemen mee. Ik heb zelf een blok liggen van een 325i Compact uit 2001 met echt weinig km's (20.000) dat ik maar niet verkocht krijg ( ook niet voor maar 600 euro..), gewoon omdat ze niet kapot gaan... :evil: een goede 2.0 16v 156 motor verkocht ik zo. :oops: Over Alfa kent iedereeen de horror-verhalen van de 16v's wel denk ik zo :( ... De diesels van bmw staan goed bekend, vooral de nieuwere, maar daar doet Alfa absoluut niet voor onder met de JTD's, wereldmotoren. :D

BMW zet een mooie maatstaf voor Alfa om aan te voldoen. :wink:

Kosta
Guru
Guru

Re: RE: alfa alias bmw forum?

za aug 21, 2010 22:53

Over Alfa kent iedereeen de horror-verhalen van de 16v's wel denk ik zo :(
Jazeker, de 155 van m'n vader die te koop staat. 295.000 probleemloze kilometers en voelt als nieuw aan ! :twisted:
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za aug 21, 2010 23:00

Dat is beter als mijn neef zijn verhaal :( ... 155 16v, bij 60.000 km moest er al een nieuwe motor in en later bij 180.000 ( dus 120.000 op de nieuwe motor) nog een keer... :( En die auto was dealer onderhouden waarbij nergens op bespaard werd, ook netjes warm rijden en elke zondag olie peilen en alles wassen en poetsen hielp hem helaas niet. Na de tweede keer kocht hij een 156 en je raad het al... weer de motor kapot gelopen. Dit keer had hij gewoon pech, onderhoudshistorie was vals. :evil: Nu heeft hij een 156 GTA en die doet het al 130.000 km perfect. :P (even afkloppen voor hem... :oops: )

rednal
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

za aug 21, 2010 23:06

Ik denk dat de huidige generatie auto's (een uitzondering daargelaten) niet veel voor elkaar onderdoen voor wat betreft betrouwbaarheid.
Ga je naar fouten zoeken specifiek op een type, schrik je zelfs van een Toyota Avensis met roest en op hol geslagen diesels

In mijn beleving doet Alfa niet (veel) onder voor o.a BMW en Audi.

Kan van mijn *.*.*. (Sorry Joy) ook wel een lijst aan zwakke punten opnoemen.

Denk dat de meeste er hier ook mee rijden om het karakter en praktische pluspunten, meer dan om de betrouwbaarheid.

Ps) heb nog steeds meer lol in een GTV van 2500 euries dan in mijn Beemer van het 10 voudige.
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

zo aug 22, 2010 00:13

Nou zitten de meeste hier denk vanwege de "oude" modellen . Laat voor iedereen in het midden wat "oud" is. Zit je altijd goed. :)

En tja, BMW , vraag voor jezelf af. Waar rij je liever in ? In een Gtv 6 of een 325 i ?
GTV6!! Zonder twijfel. Enige BMW wat me echt zou kunnen bekoren is een E30 M3. Blijft een geweldige auto!

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

zo aug 22, 2010 00:19

FF wat positiever,
Google ff op bmw engine troubles en dan op alfa.
Bmw 6.5 miljoen hits alfa 700.000 :roll:
Nou weet ik dat er veel meerBMW's rijden maar het valt niet tegen.
BMW stond procentueel ook ver bovenaan (2008) qua pechgevallen (Adac). Als ik me niet vergisstond Audi ook boven Alfa Romeo. Enige Duitse merk wat 'betrouwbaarder' was, is Mercedes. Maar goed, dat is ook niet het best bewaarde geheim van Europa. Overigens, een hele tijd terug kwam Fiat in een uitzending van Top Gear uit de bus als meest betrouwbare auto's! Veranderen de tijden of is het een illusie die waarheid wordt??

Terug naar “Het Forum Café”