Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

Re: RE: Quote van de dag

zo jul 04, 2010 13:19

Wat dacht je van een leerling-monteur die remblokken moet vervangen... Stagelopen bij een vriend van mij op het werk moest dat dus doen. was maar goed dat ze het even controleerden, de grapjas had de blokken verkeerdom gemonteerd, ijzer op ijzer dus... :shock:

En ze hebben ook een keer een klant gehad die zelf had geprobeerd om remblokken te vervangen. Had schijnbaar van iemand de tip gehad om kopervet te gebruiken bij de montage... de hele blokken had hij er mee ingesmeerd. :lol: Daar kon dus nog een setje nieuwe blokken op.

Een 33 loopt niet meer als het blok vol staat met olie... :wink: Had een keer iemand die opbelde dat zijn 33 tikte en niet mooi klonk. Dus ik vroeg of er wel genoeg olie in zat. Belt hij even later op dat er wel veel olie bijkon maar dat de auto nu niet meer wil starten... :roll: Gewoon bijgevuld tot de dop. :lol:
Ik kreeg een halve deja-vu, ooit met mijn 1e 33 remblokken laten vervangen door een niet nader te noemen "Snel-monteerder".
De monteur ik kwestie vertelde een echte Alfa-liefhebber te zijn, maar ook of ik zelf al de remolie bijgevuld had.
Aangezien ik de auto die dag gekocht had, en net wist waar alle sleutels voor waren, was dat niet echt aannemelijk.

Op mijn vraag "Hoezo?", gooit hij de motorkap dicht, waarbij een flinke lading overtollige remolie over de voorruit en het dak gaat.
"Nou, dat zat er teveel in..."

:roll:

Een week lang poetsen verder was de kleur weer een beetje terug.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Quote van de dag

zo jul 04, 2010 13:28

Een collega had namelijk net een nieuwe auto gekocht en kwam die dus ff laten zien aan de andere collega's.
Al goed en wel, dus kwamen we zo aan de praat over auto's.
Dus we zijn zo mooi aan het praten, komt er opeens iemand anders doorheen te blèren.
Die persoon had dus naar zijn noemen dus echt iets aparts op zijn wagen zitten, namelijk alarmlichten.
Da's onzin natuurlijk, maar vraagt die ook nog eens zonder enig nadenken of mijn collega dat ook op zijn nieuwe bolide had zitten. ](*,) ](*,) ](*,)

Altijd leuk: Heb jij dat er ook op??? (alarmlichten). :roll: :roll: :roll:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

zo jul 04, 2010 18:16

Niet echt de quote van de dag maar heb wel eens mensen voor de gek gehouden met het follow-me-home systeem: ik kwam terug van een avondje stappen en had het systeem geactiveerd omdat het vrij donker was. Loopt er een koppel langs, vrij beschonken en luidruchtig. "Meneer, u bent uw verlichting vergeten uit te zetten" en alsof het zo moest zijn, ik draai me om en roep richting de auto "eigenwijs stuk vreten dat je bent, als ik zeg lampen uit bedoel ik ook lampen uit" en !pats! uit alsof de auto trouw gehoorzaamde. :mrgreen: Die gezichten, onbetaalbaar! Alsof ze water zagen branden, niks meer kregen ze eruit. Ze hebben nog wat om de auto heen gedraaid en hun weg vervolgd.

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

zo jul 04, 2010 18:35

Accu leeg, motor starte niet. Dopjes van de accu open gedraaid, erin gekeken: hij is niet leeg dus aan de accu kan het niet liggen... :blue_lol:

Ook dit is echt gebeurd...
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Examiner
Newbie
Newbie

zo jul 04, 2010 19:25

Wat dacht je van een leerling-monteur die remblokken moet vervangen... Stagelopen bij een vriend van mij op het werk moest dat dus doen. was maar goed dat ze het even controleerden, de grapjas had de blokken verkeerdom gemonteerd, ijzer op ijzer dus... :shock:

En ze hebben ook een keer een klant gehad die zelf had geprobeerd om remblokken te vervangen. Had schijnbaar van iemand de tip gehad om kopervet te gebruiken bij de montage... de hele blokken had hij er mee ingesmeerd. :lol: Daar kon dus nog een setje nieuwe blokken op.

Een 33 loopt niet meer als het blok vol staat met olie... :wink: Had een keer iemand die opbelde dat zijn 33 tikte en niet mooi klonk. Dus ik vroeg of er wel genoeg olie in zat. Belt hij even later op dat er wel veel olie bijkon maar dat de auto nu niet meer wil starten... :roll: Gewoon bijgevuld tot de dop. :lol:
Ik kreeg een halve deja-vu, ooit met mijn 1e 33 remblokken laten vervangen door een niet nader te noemen "Snel-monteerder".
De monteur ik kwestie vertelde een echte Alfa-liefhebber te zijn, maar ook of ik zelf al de remolie bijgevuld had.
Aangezien ik de auto die dag gekocht had, en net wist waar alle sleutels voor waren, was dat niet echt aannemelijk.

Op mijn vraag "Hoezo?", gooit hij de motorkap dicht, waarbij een flinke lading overtollige remolie over de voorruit en het dak gaat.
"Nou, dat zat er teveel in..."

:roll:

Een week lang poetsen verder was de kleur weer een beetje terug.

Mocht je blij zijn dat de lak niet opgelost is, remolie is op lak net afbijt..........
Ik werk met de "Examiner" en met de "Examiner Smart" om Alfa problemen op te lossen

In bezit:

Alfa Romeo 146 1.6 TS 1998
Alfa Romeo 2000 Spider 1984

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 04, 2010 23:23

Met de politie had ik ook een mooie ervaring ( naast de vele slechte... :roll: ).

Nadat ik met mijn Alfetta sedan (1e serie met een 3.0 v6) haaks de rotonde was afgekomen mocht ik stoppen voor de agent die mij toevallig aan zag komen. Ik natuurlijk de vermoorde onschuld uithangen over hoe lastig achterwielaandrijvers zijn als het regent :oops: maar die agent zei al meteen dat hij echt wel zag dat ik wist waar ik mee bezig was. :) Maar hij ging dus maar de auto bekijken in wat voor een staat die was, vooral de achterbanden :roll: . Zegt hij ineens; "die auto heeft helemaal geen achterremmen! dat is toch niet normaal?" :lol: Dus ik hem uitgelegd dat het bij oude auto's heel normaal was dat je alleen remmen aan de voorkant hebt... :twisted:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: YouTube

ma jul 05, 2010 02:53

Dus ik hem uitgelegd dat het bij oude auto's heel normaal was dat je alleen remmen aan de voorkant hebt... :twisted:
In feite was het in de begintijd van de auto precies andersom, alleen remmen achter, zoals een Sud dus...(een standaard Sud hehe).
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: YouTube

ma jul 05, 2010 02:57

maatje van me had bij zijn 33 oliefilter en olie vervangen, tot dan toe geen probleem maar toen hij ging starten was wel zijn hele garage onder de olie... (had niet gezien dat de rubber ring was blijven zitten van de oude oliefilter en rubber op rubber dicht niet echt heel best zo blijkt :lol: )
Hmmmmmmmm...ondergetekende in zijn jonge jaren precies hetzelfde gebeurd, ging alleen gelijk een rondje rond het dorp rijden, het spoor was precies te volgen. Gelukkig was het nieuwe nog blanke olie dus het viel niet zo op, ik vreesde een rekening van de brandweer ofzo voor het strooien van zand of iets dergelijks.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 05, 2010 10:56

Als je vandaag de dag zo'n ongelukje hebt kun je het beste maar gewoon de politie bellen en uitleggen dat je de weg verontreinigd hebt. Dit valt nmelijk gewoon onder de standaard WA verzekering.

Als je dit niet doet en er is iemand die je kenteken doorgeeft dan heb je een hele grote kans dat je de rekening gepresenteerd krijgt van het schoonmaken :( .... een stel brandweermannen en een of meerdere brandweerauto's zullen niet erg goedkoop zijn... :evil:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Het Forum Café”