Ik kreeg een halve deja-vu, ooit met mijn 1e 33 remblokken laten vervangen door een niet nader te noemen "Snel-monteerder".Wat dacht je van een leerling-monteur die remblokken moet vervangen... Stagelopen bij een vriend van mij op het werk moest dat dus doen. was maar goed dat ze het even controleerden, de grapjas had de blokken verkeerdom gemonteerd, ijzer op ijzer dus...![]()
En ze hebben ook een keer een klant gehad die zelf had geprobeerd om remblokken te vervangen. Had schijnbaar van iemand de tip gehad om kopervet te gebruiken bij de montage... de hele blokken had hij er mee ingesmeerd.Daar kon dus nog een setje nieuwe blokken op.
Een 33 loopt niet meer als het blok vol staat met olie...Had een keer iemand die opbelde dat zijn 33 tikte en niet mooi klonk. Dus ik vroeg of er wel genoeg olie in zat. Belt hij even later op dat er wel veel olie bijkon maar dat de auto nu niet meer wil starten...
Gewoon bijgevuld tot de dop.
De monteur ik kwestie vertelde een echte Alfa-liefhebber te zijn, maar ook of ik zelf al de remolie bijgevuld had.
Aangezien ik de auto die dag gekocht had, en net wist waar alle sleutels voor waren, was dat niet echt aannemelijk.
Op mijn vraag "Hoezo?", gooit hij de motorkap dicht, waarbij een flinke lading overtollige remolie over de voorruit en het dak gaat.
"Nou, dat zat er teveel in..."

Een week lang poetsen verder was de kleur weer een beetje terug.