
Carbs zijn uit elkaar geweest. Alles is schoon, nieuwe pakkingen, rubbertjes, alle jets ed. allemaal vernieuwd, veer van pomp beweegd vrij. Motor is totaal gereviseerd.
huidige werkwijze:
- klepspeling is gemeten en in orde
- olie op zuigers en kamers bij de nokkenas zijn gevuld
- motor op tijd gezet
- statische timing ingesteld en staat oke
zonder sparkplug....laten lopen, geen vreemde geluiden.... na flink "doorstarten" is er olie druk, metertje staat tussen 6 en 8
sparkplugs erin, benzinefilter is vol, ook staat de vlotterkamer vol benzine... so far so good.
-achterste carb helemaal gesloten....schroef van verbinding naar tweede carb net tegen aanslag gelegd...(ik hoop dat duidelijk is wat ik hiermee bedoel)
-mixer screws tot aan aanslag en vervolgens een slag naar buiten
-nu starten en hopen dat ie aanslaat....maar geen resultaat.
-Motor aan massa gelegd....geen resultaat
Gecontroleerd of ik een vonk had...had ik wel...maar was een mager geval!. Heb de oude bobine genomen....waarna ik vervolgens wel een stevige vonk heb.... nog een keer starten....geen leven te bekennen!
-mixer screws twee slagen naar buiten ipv een.....geen leven te bekennen.
-mixer screws weer terug naar eenslag open
-shoke helemaal open
-starten....af en toe maakt de motor een slag...maar at is het dan!
-nu met gaspedaal half in.....starten....en eindelijk leven te bekennen....hoewel het niet van harte was....sloeg iig niet direct aan
Moter loopt als een tractor...zal ik maar zeggen


Tja....het lijkt er dus op dat ik
-voldoende vonk heb
-tijd lijkt me ook correct te staan als ie ff kan lopen
-olie druk heb ik ook
Mijn conclusie...de carbs staan niet juist ingesteld...

......maar waar gaat het nu mis.... welke instellingen moet ik nu aanhouden? Ben ff door mijn checks heen

](./images/smilies/eusa_wall.gif)