Gebruikersavatar
gtv6 jorn
Member
Member
Berichten: 101
Lid geworden op: do mei 03, 2007 23:33
Locatie: de krim

GTV6

wo feb 24, 2010 23:05

waar zit bij een gtv6 de toernen begrenzer gr jorn

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: GTV6

wo feb 24, 2010 23:10

in de ecu van de le-jetronic.
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
gtv6 jorn
Member
Member
Berichten: 101
Lid geworden op: do mei 03, 2007 23:33
Locatie: de krim

RE: GTV6

do feb 25, 2010 17:47

zit de ecu onder het dashbord bij de bijrijders kant kun je daar zelf wat mee deon of moet je de ecu vervangen

Gebruikersavatar
roberto
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 966
Lid geworden op: di dec 28, 2004 08:19
Locatie: Hengelo Ov
Contacteer: Website

RE: GTV6

do feb 25, 2010 20:33

De ECU bij een GTV6 zit onder het dashboard, op het stukkie plaatwerk voor de rechterdeur. Er zit daar zo'n rare uitstulping in de kunststof bekleding.

Het antwoord op de andere vraag moet ik je schuldig blijven. Ik dacht trouwens altijd dat de toerenbegrenzer in de rotor van de stroomverdeler zit.
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

Gebruikersavatar
joy
Full Member
Full Member
Berichten: 357
Lid geworden op: za jun 18, 2005 19:41

Re: RE: GTV6

do feb 25, 2010 21:08

De ECU bij een GTV6 zit onder het dashboard, op het stukkie plaatwerk voor de rechterdeur. Er zit daar zo'n rare uitstulping in de kunststof bekleding.



Het antwoord op de andere vraag moet ik je schuldig blijven. Ik dacht trouwens altijd dat de toerenbegrenzer in de rotor van de stroomverdeler zit.
Is een L-jetronic en de toerenbegrenzer zit inderdaad in de rotor.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7061
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: GTV6

do feb 25, 2010 21:50

zit de ecu onder het dashbord bij de bijrijders kant kun je daar zelf wat mee deon of moet je de ecu vervangen
Wat wil je er mee doen? :? zomaar de toerenbegrenzer gaan verleggen is niet echt een goed idee namelijk... :(

Met een duidelijkere vraag en beschrijving krijg je waarschijnlijk ook betere antwoorden. :idea:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
gtv6 jorn
Member
Member
Berichten: 101
Lid geworden op: do mei 03, 2007 23:33
Locatie: de krim

RE: GTV6

do feb 25, 2010 23:18

bij de garage dachten ze dat de toeren begrenzer stuk is en daarom niet hoog in de toeren wil lopen

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1281
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

RE: GTV6

vr feb 26, 2010 00:03

De toerenbegrenzer zit in de printplaat(misschien in de verdeler ook zie je makkelijk of er een veertje op de rotor zit) de toerenbegrenzer in de computer lijkt me niet kapot te gaan ik zou eerst alle andere mogelijkheden afgaan(zijn er helaas te veel om op te noemen).
Als je dan alsnog iets aan de computer wilt wijzigen.
http://www.demo.cs.brandeis.edu/postscr ... /mods.html
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: GTV6

vr feb 26, 2010 09:12

De ECU bij een GTV6 zit onder het dashboard, op het stukkie plaatwerk voor de rechterdeur. Er zit daar zo'n rare uitstulping in de kunststof bekleding.



Het antwoord op de andere vraag moet ik je schuldig blijven. Ik dacht trouwens altijd dat de toerenbegrenzer in de rotor van de stroomverdeler zit.
Is een L-jetronic en de toerenbegrenzer zit inderdaad in de rotor.
niet alleen, zie de post van performa hierboven!
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
joy
Full Member
Full Member
Berichten: 357
Lid geworden op: za jun 18, 2005 19:41

RE: GTV6

vr feb 26, 2010 13:45

Dat zullen dan vrij speciale zijn want van de +/- 50 die ik door handen heb gehad was er geen enkele met le jetronic.

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: GTV6

vr feb 26, 2010 20:35

Dat zullen dan vrij speciale zijn want van de +/- 50 die ik door handen heb gehad was er geen enkele met le jetronic.
dan zal jij wel gelijk hebben en die pagina waar naar wordt verwezen, het helemaal fout hebben. dat kan...
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7061
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: GTV6

vr feb 26, 2010 20:41

bij de garage dachten ze dat de toeren begrenzer stuk is en daarom niet hoog in de toeren wil lopen
fijne garage... :? Zou maar eens naar een expert gaan, deze heeft er volgens mij niet zo'n verstand van. :(

Wat doet de auto precies en bij hoeveel toeren?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1281
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

Re: RE: GTV6

vr feb 26, 2010 22:26

Dat zullen dan vrij speciale zijn want van de +/- 50 die ik door handen heb gehad was er geen enkele met le jetronic.
Gewone L-jetronic heeft ook een printplaat die de injectie regelt hoor of dat je dat als een ECU kan classificeren is iets anders.

Alle GTV6'en heb L jetronic alleen in Amerika is het met lambda sonde geregeld en daardoor LU zeker. In Z afrika die 3.0 GTV6 is met carbs dacht ik.
De E in LE staat voor europese markt.

U vergist zich met K en KE-jetronic volgens mij waar de een volledig mechanisch is is de ander gedeeltelijk elektronisch geregeld.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7061
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: GTV6

za feb 27, 2010 01:43

ecu staat voor electronic control unit... staat niet bij dat er een chip inzit, klopt dan dus wel. om het een computer te noemen gaat wel te ver, het is in feite alleen maar een bak met weerstanden. :oops:

Welke Jetronic het ook is, het is helemaal niks vergeleken met zelfs de eerste Motronics. Betere koude start, mooier stationair, krachtiger, zuiniger en schoner. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
joy
Full Member
Full Member
Berichten: 357
Lid geworden op: za jun 18, 2005 19:41

RE: GTV6

za feb 27, 2010 10:14

Hoe je (u) het ding ook noemt de toerentalbegrenzer zit in de rotor. Een goede gtv6 met de juiste wielmaat is in staat om in 5e versnelling bij zo'n 6200 min-1 in de toerenbegrenzer te lopen.

Terug naar “Algemene Technische vragen”