Alfa 147 veloce 5drs 1.6 LPG G3 88kw
km stand 165.000
distri vervangen bij aanschaf (140.000KM) (helaas niet geadviseerd om nokken as versteller ook te vervangen, nu ratelend geluid bij start)
Bougies vv bij 160.000
Afgelopen zomer ratelend geluid bij uitlaat geconstateerd, bleek een losse "klep" in katalysator te zijn. Scheen geen kwaad te kunnen volgens dealer. Nu hoor ik dit geluid niet meer.
Ik zag van een andere gebruiker de volgende opmerking:
Jeroen156
BerichtGeplaatst: 26 Jan 2005 13:51 Onderwerp: RE: Katalysator stuk Reageer met quote Report Post
Ik had eerst een 146 1.6 boxer
De katalysator begon te rammelen omdat de steen (dat honingraatgeval) losgebrand was. Dit komt vaker voor vooral bij auto's op LPG.
Op zich moet het geen kwaad kunnen. ik ben gewoon doorgereden totdat alle rotzooi vergruisd en eruit geblazen was. Dat gebeurde op de snelweg. ik voelde ineens een vertopping en de auto hield enorm in. Ik bleef gewoon hardnekkig doorgassen totdat ik de opstopping los hoorde schieten (baff!!). Daarna geen gerammel meer.
Kan het zijn dat dat bij mij ook het geval is, of zou het probleem dan in iedere versnelling voorkomen?
ps. op het moment dat dit gebeurt krijg ik tevens de melding "storing motormanagement"