Dit vind ik nou eens een ZEER nuttig topic !
- * Staat wel in elke handleiding deze, maar toch:
Let op voor electrische koelventilators
(ik kon onlangs nog net m'n hand wegtrekken...)
- * Remvloeistof is ZEER slecht voor je huid ! Geloof me of niet, maar ik had 2 dingen die op snijwonden geleken, doch 't waren er geen ! ik vermoed dus: opengebarsten door die smeerlapperij !
- * Op een (kruis)wieldopsleutel gaan springen is ook geen goed idee !
- * Koppel je accu af bij werken aan electriciteit, maar ook bv. bij het vervangen van je distributieriem (je contact zal maar aan staan wanneer je 'm rond draait bij de krukas), of laswerken !
- * Lijkt misschien dom, doch 't gebeurt helaas regelmatig: ga niet langs de snelweg op de pechstrook aan of onder je wagen sleutelen
En vooral: het staat wel in het oude topic, maar het lijkt me de moeite dit terug op te brengen: sleutel NIET onder een wagen die op een krik staat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De mijne stond onlangs op een hydraulische krik. Ik moest even weg om iets te gaan kopen. Voor ik vetrek zet ik er een assteun onder, handvast, enkel voor de veiligheid.
Toen ik een uur later teugkwam zat de assteun MUURVAST en moest ik krikken om hem er onder uit te krijgen. HET BEWIJS DUS DAT DIE KRIKKEN ZAKKEN !!!!!!!!!
Ikzelf ben nogal voorzichtig van aard en vertrouw zelfs geen assteunen (overdreven ja, ik weet het). Enkel met een lading wielen er onder gestapeld voel ik me om m'n gemak.