Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Daar begint het gelazer al......

wo jan 13, 2010 18:08

toch wel.

er bestaan teveel merken op het moment. er moeten dus wat afvallen...

tja.. en alfa is volgens mij een merk dat sinds de oprichting tegenvallende verkoopcijfers heeft. lancia weet ik niet.

1+1= :?:

EN: als je 30.000 euro uitgeeft doe je dat niet alleen in iets wat er mooi uitziet. alfa is momenteel niet bepaalt concurrerend (ik hoef geen punten te noemen hoop ik).
Heeft geen budget om dat wel te worden, en geen investeerder die er zoveel geld in willen steken (en geen klanten dus).
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Stefan Elshout
Full Member
Full Member

wo jan 13, 2010 18:30

Een echte lancia bestaat al sinds een jaar of 40 niet meer. Na de overname door fiat is er al geen echte lancia meer gemaakt. Door de overname zijn ze van prachtige technische en optische juweeltjes luxe fiat's geworden. Daar heb ik eerlijk gezegd meer moeite mee als met een ander plaatje op een gril van een auto wat toch al een eenheidsworst is. Ik geloof niet als je mij geblinddoekt in die delta zet, dat ik hem onderscheid van een gemiddelde crysler. En ja, lancia was een prachtig merk met een prachtige history, misschien is het ook maar beter dat het daarbij blijft.
Fulvia Coupé / 130 Coupé / Dino Coupé / 33 1.7IE / Thema 8.32

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

wo jan 13, 2010 18:43

Patrick,

Je snapt natuurlijk heel goed dat er maar twee zaken meespelen hier emotie en chauvinisme. Behoeft geen verdere uitleg denk ik.

Groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Patrick
Guru
Guru

Re: RE: Daar begint het gelazer al......

wo jan 13, 2010 19:17

Patrick,

Je snapt natuurlijk heel goed dat er maar twee zaken meespelen hier emotie en chauvinisme. Behoeft geen verdere uitleg denk ik.

Groeten, Hylke
Aha! En ik maar denken dat er serieus eer te halen viel..... Het is dus praten om het praten?
In dat geval haak ik af in dit topic, het moet voor mij wél ergens over gaan.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Andretti Molletti

wo jan 13, 2010 20:15

Het valt mij op dat de hardste schreeuwers, de oudste frikandellen rijden.
Als je er dan zo tegen bent, dan koop je toch een nieuwe? Dan is de hele malaise in ieder geval niet jouw schuld!
Dit vind ik echt grote kul. Alsof iedereen zomaar even 30 mille uit een oude sok kan toveren om een nieuwe Alfa te kopen. Alsof je alleen maar bezorgd mag zijn over een ontwikkeling wanneer je er zelf duizenden Euro's in hebt gestopt. Alsof het ook maar ene bal uit zou maken wanneer Alfa de afgelopen jaren een handje vol auto's meer in Nederland had verkocht.
Netjes verwoord Alfavaganza! De kunst is iedereen een mening laten hebben zonder kwetsen..
Een belangrijk iemand zei ooit: " Wat een onzin, moeten we onze emotie nou ook al op een meetlatje leggen?? "

Michel75 zijn mito is kersvers.... dus die mag een partij schreeuwen nu :blue_lol:

(onee das een leasebak en die mensen tellen vast ook niet mee!!)

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 13, 2010 21:51

Afbeelding

Ook oude modellen zijn aan de beurt! :shock: :shock: :shock:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Corrado
Guru
Guru

wo jan 13, 2010 23:24

Ik lees een hoop meningen hier die me tot een reactie hebben gelokt.

Dat Lancia al 40 jaar geen Lancia meer is, is waar maar ook weer niet. Want wat is een Lancia dan wel? Er is vanaf '69 door Fiat gezocht naar kostenbesparing door gebruik te maken van prima (!) Fiat techniek (de Lampredi motor is bijv. een van de beste ooit gebouwd), maar er is wel degelijk ook ruimte gegeven voor eigen identiteit (bijv. de Beta coupé was toch gewoon van dezelfde vormgever als de Fulvia coupé en de inmiddels traditionele samenwerking met Pininfarina werd ook door Fiat doorgezet). En zonder die werkwijze hadden we nu alleen nog maar de foto's gehad en niet de auto's. Denk maar eens aan bijv. de Gamma coupé, de Beta coupé en HPE, de 8.32, de Kappa coupé, de Intergrale... Dat zijn toch echt auto's waar passie aan te pas is gekomen en niet alleen maar Fiat-ratio. En, belangrijker, ze passen bij Lancia en nergens anders bij. Zo succesvol en evenwichtig was men tot 1969 (in dat jaar werd Lancia eigendom van Fiat) nou ook niet hoor.

Ik rijd inmiddels met nog even veel plezier in al weer m'n tiende Lancia (daar zaten ook een geweldige Flavia 2000 coupé, een 2000 Berlina en een Gamma coupé tussen dus vergelijken kan ik) en allemaal waren ze uiterst betrouwbaar en met ruim voldoende karakter en stijl. Ja, dat geldt zeker ook voor de nieuwe Delta. Een fijn rijdende en probleemloze auto met stijl en karakter die zich duidelijk onderscheid van de grijze middenmoot. Maar het ontbreken aan succes zit 'm helemaal niet in het feit dat Fiat de plank volledig mis slaat met de modellenkeuze. Dat zit 'm veel meer in de manier waarop met onze merken is en wordt omgesprongen. Het continue tussendoor verwaarlozen van de identiteit, het stelselmatig afbreken van een evenwichtig dealernetwerk (kun je je voorstellen dat je uitgenodigd wordt om een Lancia introductie bij te wonen bij een dealer zo'n 100 km verder?) de wisselende (in)competentie van de dealers (de een is geweldig, de ander zou direct wat anders moeten gaan doen met z'n leven), het ontbreken aan merkidentiteit bij dealers, het nauwelijks communiceren en al helemaal niet werken aan vooroordelen, het met regelmaat laten uitblijven van een opvolger bij een succesvol model zodat de klanten ruim de tijd krijgen om naar een ander merk over te stappen. Het vooroordeel bij de nederlander tegen alles wat Italiaans is... En zo is er vast nog wel wat te bedenken.

Dat gerommel vraagt nu om ontzettend (te) veel extra inspanningen en het is maar de vraag of men bereid is dat te doen of daar de tijd voor uit te trekken. Modellen ook als Chrysler uitbrengen betekend een hogere productie voor een Lancia model en dus ook meer ruimte straks voor eigen ontwikkeling. Kan dus best eens positief uitpakken, mits men maar steeds 2x nadenkt over hoe men omspringen wil met de verschillende merkidentiteiten. Andersom? Wat mij betreft niet zichtbaar, maar wie zegt dat dat gebeuren gaat?

Het opnieuw willen positioneren van Alfa Romeo geeft aan dat men dit wel degelijk serieus neemt en de weg die men zoekt geeft aan dat men bij Fiat realistisch blijft. Ik maak me ook wel zorgen, maar misschien zijn ze daar zo gek toch nog niet...

Afbeelding

Koen

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

do jan 14, 2010 01:21

Het valt mij op dat de hardste schreeuwers, de oudste frikandellen rijden.
Als je er dan zo tegen bent, dan koop je toch een nieuwe? Dan is de hele malaise in ieder geval niet jouw schuld!
Dit vind ik echt grote kul. Alsof iedereen zomaar even 30 mille uit een oude sok kan toveren om een nieuwe Alfa te kopen. Alsof je alleen maar bezorgd mag zijn over een ontwikkeling wanneer je er zelf duizenden Euro's in hebt gestopt. Alsof het ook maar ene bal uit zou maken wanneer Alfa de afgelopen jaren een handje vol auto's meer in Nederland had verkocht.
Dat kun jij grote kul vinden, het wel realiteit!
Geen verkoop is geen bestaansrecht. Lancia bouwt prachtige auto's waar klaarblijkelijk geen hond op zit te wachten.
Dan is het vlot afgelopen, feit!

Wat betreft mijn uitspraak over de hardste schreeuwers, moet ik dat echt uit gaan leggen? Leer eens tussen de regels doorlezen..... :?
Roepen dat het een schande is dat er een Chrysler embleem op een Lancia wordt geplakt, en dan zelf in een 15 jaar oude
Alfa gaan rondrijden kan ik even niet volgen. Als je er dan zo mee zit dan had je allemaal een nieuwe moeten kopen!
Dat is een kwestie van prioriteiten stellen, het is toch heeeeel belangrijk dat er Lancia op blijft staan? Nou dan!

En stel dat het hier om Alfa zou gaan, denk ik er dan hetzelfde over? Ja, ook dan is het de handel die telt.
Dat het jammer is lijkt me logisch, maar het is de realiteit waar het om draait.
Overigens heb ik persoonlijk niet zo veel met de Alfa's die na 1992 van de band zijn gerold, maar dat terzijde.

Ik doe mijn uitspraken overigens niet vanwege het feit dat ik zelf Chrysler rijdt, dat maakt helemaal niet uit.
De posting die hout snijdt is die van Bou79, somber of niet, naar die structuur gaan we wel toe.

Het grote wachten is nog op steekhoudende argumenten van Hylke.......

Patrick.
Nou moet je niet doen alsof ik jou niet begrijp, ik begrijp precies wat je bedoelt. Natuurlijk gaat het om de handel, dat is wel de realiteit, maar jouw gevolgtrekking staat daarentegen volledig los van de realiteit.

De realiteit is, dat er zat mensen zijn die prioriteiten kunnen stellen wat ze willen en toch niet zomaar even 30 mille kunnen ophoesten
De realiteit is, dat mensen ook als ze het wel hebben, niet zomaar even 30 mille op tafel leggen "voor de goede zaak". Wanneer heb jij dat voor het laatst gedaan?
De realiteit is, dat zelfs wanneer elk SCARB-lid ergens in de afgelopen paar jaar een nieuwe Alfa had gekocht, Alfa nog steeds in even grote problemen zou zitten. Hoezo dus "Dan is de hele malaise in ieder geval niet jouw schuld!", dat is hij sowieso niet.

Er is dus geen enkele reden waarom mensen met "15 jaar oude frikandellen" (wat ik trouwens liefhebbersauto's noem!) hier niet hun bezorgdheid zouden mogen uiten.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

do jan 14, 2010 01:30

Mooie analyse, Koen. Ik ben het denk ik met je eens dat het niet perse een negatief bericht hoeft te zijn, maar ik begrijp wel dat mensen het gevoel krijgen dat de eerste stap op het hellend vlak is gezet en dat de angst ze om het hart slaat over de volgende stap in dit plan. Laten we hopen dat die volgende stap mee gaat vallen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Het Forum Café”