Corrado
Guru
Guru

RE: Daar begint het gelazer al......

ma jan 11, 2010 20:23

Er is een heel groot verschil wat niet onderschat moet worden: VW rijders zijn mensen die met hun ratio beslissingen nemen, Alfa en Lancia rijders laten veel meer ook emotie spreken. Die gaan voor eeen deel ook voor de merkidentiteit en geschiedenis. Seat heeft geen geschiedenis, anders dan dat het een Fiat fabriek was zonder eigen identiteit. Wat daarna kwam was een zoekende periode tot VW om de hoek kwam kijjken. Scoda was een geweldig merk, maar dan hebben we het over de vooroorlogse tijd en die kent niemand meer inmiddels. Twee merken waar je dus met een gerust hart en de botte bijl kunt gaan puinruimen en opbouwen en dat heeft VW goed gedaan. Bij Alfa en Lancia zijn de verkopen niet geweldig en dat is jammer. Van de Delta werd veel meer verwac ht, ook door de leasemaatschappijen (ik was zelf een van de allereerste lease-Delta-rijders en was verbaasd over de mooie restwaarde waar men vanuit ging). Maar het grote goed van deze merken is nou juist hun merkidentiteit en greschiedenis en dat mag j niet zomaar te grabbel gooien door een foute mengeling met een merk als Chrysler. Dat is een combi die totaal niet bij elkaar past. Houden ze de Chryslers in Amerika (wat ze waarschijnlijk wel zullen doen) dan kan het meevallen. Maaar een Voyager met Lancia gril? Ik moet er niet aan denken...

Koen

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

wo jan 13, 2010 11:09

"Gelukkig" hebben we de foto's nog:

Afbeelding
Afbeelding
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Patrick
Guru
Guru

Re: RE: Daar begint het gelazer al......

wo jan 13, 2010 11:46

Afbeelding
Afbeelding
Kan iemand mij vertellen, graag met steekhoudende argumenten, wat hier mis mee is?

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Hylke
Moderator
Moderator

wo jan 13, 2010 11:50

Er hoort Lancia Delta op te staan want: Het ís een Lancia Delta, géén Chrysler.

Om verder te verdiepen:

- Er zijn geen Chrysler eigen designtrekjes te ontwaren
- Er is geen keihard plastic gebruikt in het dashboard (dit hóórt in een Amerikaan)
(en over de rest ben ik nog aan het denken)
Laatst gewijzigd door Hylke op wo jan 13, 2010 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 13, 2010 11:54

Zolang het omkatten deze kant (Europees naar Amerikaans) op gaat, is er helemaal niks mis mee!!

Het gelazer begint pas als Chryslers voorzien worden van een Alfa/Lancia/Fiat badge.
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Patrick
Guru
Guru

wo jan 13, 2010 12:00

Er hoort Lancia Delta op te staan want: Het ís een Lancia Delta, géén Chrysler.
Steekhoudend..... :? Dat kan beter.
Lancia houdt in de toekomst gewoon op te bestaan omdat niemand een nieuwe koopt. Geen verkoop = geen bestaansrecht.
Daar is niks moeilijks aan, dat heet handel.
Het valt mij op dat de hardste schreeuwers, de oudste frikandellen rijden.
Als je er dan zo tegen bent, dan koop je toch een nieuwe? Dan is de hele malaise in ieder geval niet jouw schuld!

Bovendien, in Engeland noemen ze Opel een Vauxhall, De Chrysler 300C heet in Amerika Dodge Magnum,
of moeten we het soms nog even over de Arna hebben?
maakt het wat uit wat er op staat?
Je valt voor een model of specificaties en inderdaad op een merk, voor mij exact in die volgorde.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

.

Patrick
Guru
Guru

wo jan 13, 2010 12:06

Om verder te verdiepen:

- Er zijn geen Chrysler eigen designtrekjes te ontwaren
- Er is geen keihard plastic gebruikt in het dashboard (dit hóórt in een Amerikaan)
Qua design is het in beginsel een Lancia, klopt. In autoland komt het dagelijks voor dat meerdere merken een model delen. NIks nieuws dus.

Keihard plastic? Geen ervaring mee, vanochtend wreef ik onderweg naar de zaak nog heel tevreden over een fijn lederen dashboard....... :?

Voor de rest quote ik naar mijn eerdere posting over bestaansrecht.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

.

Corrado
Guru
Guru

wo jan 13, 2010 14:23

Gewoon de mooiste Chrysler ooit. Zolang we maar geen omgekeerde transplantaties gaan zien hier in Europa is er niets mis mee. En zolang het negatieve merkimago van Chrysler maar geen invloed gaat krijgen op dat van Lancia.

Trouwens grappig om te zien dat hier een glanzend zwart dak op zit. Die is bij Lancia uitsluitend leverbaar op de topversie (niet te verwarren met de halfmatte donkergrijze Bicolore versie die je veel ziet)).

Koen (Deltarijder)

Bou79
Member
Member

wo jan 13, 2010 14:36

t Valt me op dat we hier met deze ontwikkeling nog weinig moeite lijken te hebben, omdat het Lancia betreft... Maar wat als Alfa ook in deze ontwikkeling meegenomen wordt? :shock:

Als het plan waar is dat Lancia op termijn alleen nog in Italie en Frankrijk blijft bestaan, en in de rest van Europa er een Chrysler-badge op komt, dan is het niet ondenkbaar dat met Alfa en Dodge (de sportieve US tak!) hetzelfde gebeurt.

Dus: Fiat en Chrysler ontwikkelen samen platforms, waarop een luxe variant ontwikkeld wordt die Chrysler gebrand wordt (behalve in FR + IT waar het model een Lancia badge krijgt) en een sportieve variant die het Dodge label op de neus krijgt (behalve in een paar landen waar de naam Alfa nog waarde genoeg heeft).
De kleine platforms en motoren komen van Fiat, de grote van Chrysler inclusief de V6-en en de achterwielaandrijving.

Zijn we dan blij...? :?
Boudewijn

GTV 2000 '73
159 SW '10

Hylke
Moderator
Moderator

wo jan 13, 2010 14:57

Heeft Patrick geen moeite mee toch?

:wink:

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jan 13, 2010 15:13

Afbeelding
Kan iemand mij vertellen, graag met steekhoudende argumenten, wat hier mis mee is?
Patrick.
Ik vind de grille niet passen.
Het is bijna onmogelijk door een paar accenten te wijzigen een briljant ontwerp om te batchen.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jan 13, 2010 15:49

Als je er dan zo tegen bent, dan koop je toch een nieuwe? Dan is de hele malaise in ieder geval niet jouw schuld!
Dit vind ik echt grote kul. Alsof iedereen zomaar even 30 mille uit een oude sok kan toveren om een nieuwe Alfa te kopen. Alsof je alleen maar bezorgd mag zijn over een ontwikkeling wanneer je er zelf duizenden Euro's in hebt gestopt. Alsof het ook maar ene bal uit zou maken wanneer Alfa de afgelopen jaren een handje vol auto's meer in Nederland had verkocht.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Patrick
Guru
Guru

wo jan 13, 2010 17:41

Dit vind ik echt grote kul. Alsof iedereen zomaar even 30 mille uit een oude sok kan toveren om een nieuwe Alfa te kopen. Alsof je alleen maar bezorgd mag zijn over een ontwikkeling wanneer je er zelf duizenden Euro's in hebt gestopt. Alsof het ook maar ene bal uit zou maken wanneer Alfa de afgelopen jaren een handje vol auto's meer in Nederland had verkocht.
Dat kun jij grote kul vinden, het wel realiteit!
Geen verkoop is geen bestaansrecht. Lancia bouwt prachtige auto's waar klaarblijkelijk geen hond op zit te wachten.
Dan is het vlot afgelopen, feit!

Wat betreft mijn uitspraak over de hardste schreeuwers, moet ik dat echt uit gaan leggen? Leer eens tussen de regels doorlezen..... :?
Roepen dat het een schande is dat er een Chrysler embleem op een Lancia wordt geplakt, en dan zelf in een 15 jaar oude
Alfa gaan rondrijden kan ik even niet volgen. Als je er dan zo mee zit dan had je allemaal een nieuwe moeten kopen!
Dat is een kwestie van prioriteiten stellen, het is toch heeeeel belangrijk dat er Lancia op blijft staan? Nou dan!

En stel dat het hier om Alfa zou gaan, denk ik er dan hetzelfde over? Ja, ook dan is het de handel die telt.
Dat het jammer is lijkt me logisch, maar het is de realiteit waar het om draait.
Overigens heb ik persoonlijk niet zo veel met de Alfa's die na 1992 van de band zijn gerold, maar dat terzijde.

Ik doe mijn uitspraken overigens niet vanwege het feit dat ik zelf Chrysler rijdt, dat maakt helemaal niet uit.
De posting die hout snijdt is die van Bou79, somber of niet, naar die structuur gaan we wel toe.

Het grote wachten is nog op steekhoudende argumenten van Hylke.......

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 13, 2010 17:53

de hardste schreeuwers, ofwel de beste stuurlui aan wal...

als jij het belangrijk vindt dat 'jouw' merk bouwt wat jij mooi vindt (of in jouw opinie hetgeen wat bij het merk past) moet je ook bereid zijn daarin te willen investeren :!:
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Performa
Guru
Guru

wo jan 13, 2010 18:00

Ik zou graag een nieuwe Alfa kopen maar dan moeten ze wel eentje maken die voldoet aan mijn wensen en niet andersom ... eentje kopen zodat zij met de winst een mooie zouden kunnen ontwikkelen laat me niet lachen.
Zo werkt het niet.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Terug naar “Het Forum Café”