Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Wat doe je op een regenachtige zondag.......

do dec 10, 2009 16:30

Ik neem de foto wel mee naar de nieuwjaarsreceptie dan kan je laten zien wat je bedoeld. Ik heb m trouwens nu als achtergrond, dus misschien komt het Eureka moment één dezer dagen ..
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

do dec 10, 2009 17:14

Ik zal proberen het wat verder uit te leggen

Er zijn in princiepe drie mogelijkehden:

1 - het is een (bewerkte) echte foto van een echte Bert
2 - het is een (bewerkte) echte foto van een schaalmodel
3 - het is een rendering

Aangezien er diverse fouten in de auto zitten (zie het commentaar van diverse mensen: koplampringen te dik, tankklepje ontbreekt, ruitenwissers met te dikke armen en te kleine bladen, vorm van de motorkap is niet correct, etc) valt optie 1 af. De vraag blijft dus of het een echte foto van een schaalmodel is, of een rendering.

Vervolgens ben ik naar de diverse details gaan kijken, die ik opnoemde, waarvan ik de indruk heb dat ze te verfijnd zijn voor een schaalmodel. Ze kunnen heel veel tegenwoordig, maar er zitten nog altijd grenzen aan. En waarom zou je, als het een foto van een schaalmodel was, er een andere Alfa badge inmonteren? Je kunt zien dat hij ergens anders van afkomstig is (waarschijnlijk een echte foto) omdat hij veel te grauw en smoezelig is. Zo worden ze echt niet op schaalmodellen gezet, maar als je aan het renderen bent kun je daarmee veel tijd besparen. En waarom zou je op een schaalmodel ruitenwissers plaatsen met zulke verfijnde bladen, als je er wel een volledig verkeerde vorm aan geeft? Hou maar eens naast een foto van een echte. En zo is er meer te zien.

Maar goed, inmiddels heeft Mark (MarcoAzzurro) de bron ontdekt en is er nu zekerheid dat het inderdaad een rendering is...
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 10, 2009 17:50

Misschien ligt het aan mij maar kvind de discussie een beetje overbodig. Ik had meteen door dat dit een rendering is. Komt misschien ook dat ik vaker te maken gehad heb met dit soort werk (mijn stagebegeleider was erg goed in Lightwave en maakte met gemak dit soort animaties).
Ik had een hele poos een geweldig mooie 33 Stradale als wallpaper. ook een 3d model gemaakt in Maya. Ik kan hem alleen helaas niet meer vinden.. zal nog eens goed zoeken..

EDIT:

Dit werk dus:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een behoorlijke klasse beter dan de getoonde 1750 GTV.

Zie hier
Laatst gewijzigd door MarcoAzzurro op do dec 10, 2009 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 10, 2009 17:50

Ik denk dat ik het begin te zien... als je door de ramen van de auto heen kijkt, zie je dat de ramen van het gebouw raar vervormd zijn ... zit ik in de buurt ?

Edit: ik heb m door en Marco ik ben totaal niet thuis met computers, ik zie dat niet zo makkelijk.
Laatst gewijzigd door Jurian op do dec 10, 2009 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 10, 2009 18:07

Nogmaals, het is GEEN bewerkte foto maar een 3d model gemaakt in 3D Studio Max voor het computerspel de Sims 2!
Je zal het wel ergens kunnen downloaden zodat je sims eens in stijl kunnen rijden :wink:
Bovendien is ook duidelijk te zien dat het geen foto is want de verhoudingen van de auto is genoeg op aan te merken. Ook klopt de nummerplaat niet. Deze hoort achterop., voorop zaten kleine langwerpige plaatjes. Het is een vrij slordige 3d rendering. (niet dat ik het hem nadoe, maar vergelijk hem eens met de 33 Stradale hierboven;))

http://www.smcars.net/forums/work-progr ... 971-a.html

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Wat doe je op een regenachtige zondag.......

do dec 10, 2009 18:18

Edit: ik heb m door en Marco ik ben totaal niet thuis met computers, ik zie dat niet zo makkelijk.
no problem.
verschil moet er zijn :wink: Ik werk met computers (DE computer beter gezegd :lol: Mac :wink: ) (grafisch ontwerp/Dtp) dus t zou niet best zijn als ik t niet zag :wink: Al zijn er wel 3d animaties waar ook ik 2 of 3 keer moet kijken voor ik het door heb. Overigens is bij veel van de autoreclame tegenwoordig ook een groot deel geen foto maar animatie. Je word voor de gek gehouden waar je bij staat :wink:

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 10, 2009 19:24

no problem.
verschil moet er zijn :wink: Ik werk met computers (DE computer beter gezegd :lol: Mac :wink: ) (grafisch ontwerp/Dtp) dus t zou niet best zijn als ik t niet zag :wink: Al zijn er wel 3d animaties waar ook ik 2 of 3 keer moet kijken voor ik het door heb. Overigens is bij veel van de autoreclame tegenwoordig ook een groot deel geen foto maar animatie. Je word voor de gek gehouden waar je bij staat :wink:
ja een vriend van mij zit ook in die business , die heeft wel is uitgelegd hoe t werkt. En die zweert ook bij zijn apple (ik als windowskindje snap er de ballen van)

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

do dec 10, 2009 20:33

Ik denk dat ik het begin te zien... als je door de ramen van de auto heen kijkt, zie je dat de ramen van het gebouw raar vervormd zijn ... zit ik in de buurt ?

Het gebouw? Het ging niet om die Stradale, het ging om deze foto:

Afbeelding

Die onderste foto van de 33 Stradale (uit de openingspost dus) is wel degelijk een echte foto. Geen wonder dat je er niets van begreep...
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 10, 2009 21:01

Het gebouw? Het ging niet om die Stradale, het ging om deze foto:

Afbeelding

Die onderste foto van de 33 Stradale (uit de openingspost dus) is wel degelijk een echte foto. Geen wonder dat je er niets van begreep...
Voor niets kapot getuurd op die foto... *gaat in een hoekje staan schamen*

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 10, 2009 21:03

:lol: :lol: :wink:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma feb 01, 2010 12:28

TVP 8)
It's not easy, being green (kermit)

Posthumus
Guru
Guru

ma feb 01, 2010 23:02

Even doorgeklikt op de link van de Stradale, vind ik dus deze serie!

Bekende plaatsjes, maar had ze nog nooit allemaal gezien. 8)
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Terug naar “Het Forum Café”