do dec 10, 2009 17:14
Ik zal proberen het wat verder uit te leggen
Er zijn in princiepe drie mogelijkehden:
1 - het is een (bewerkte) echte foto van een echte Bert
2 - het is een (bewerkte) echte foto van een schaalmodel
3 - het is een rendering
Aangezien er diverse fouten in de auto zitten (zie het commentaar van diverse mensen: koplampringen te dik, tankklepje ontbreekt, ruitenwissers met te dikke armen en te kleine bladen, vorm van de motorkap is niet correct, etc) valt optie 1 af. De vraag blijft dus of het een echte foto van een schaalmodel is, of een rendering.
Vervolgens ben ik naar de diverse details gaan kijken, die ik opnoemde, waarvan ik de indruk heb dat ze te verfijnd zijn voor een schaalmodel. Ze kunnen heel veel tegenwoordig, maar er zitten nog altijd grenzen aan. En waarom zou je, als het een foto van een schaalmodel was, er een andere Alfa badge inmonteren? Je kunt zien dat hij ergens anders van afkomstig is (waarschijnlijk een echte foto) omdat hij veel te grauw en smoezelig is. Zo worden ze echt niet op schaalmodellen gezet, maar als je aan het renderen bent kun je daarmee veel tijd besparen. En waarom zou je op een schaalmodel ruitenwissers plaatsen met zulke verfijnde bladen, als je er wel een volledig verkeerde vorm aan geeft? Hou maar eens naast een foto van een echte. En zo is er meer te zien.
Maar goed, inmiddels heeft Mark (MarcoAzzurro) de bron ontdekt en is er nu zekerheid dat het inderdaad een rendering is...
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos