OK ga ik dan toch maar eens proberen.Als de LMM er bijvoorbeeld 5% naast zit, gaat je mengsel niet kloppen, maar geeft hij keurig oplopende waardes en dergelijke. Als dit lineair zou zijn, zou je ECU er voor corrigeren, maar meestal gaan LMMs die vervuild zijn een andere curve geven dan wat er in de ECU geprogrammeerd zit. Daar kan een ECU dus niet voor corrigeren. Uiteindelijk verlopen ze zo veel dat je ECU wel storingen gaat loggen, maar tot die tijd heb je vermogensverlies en slecht lopen. Het is niet iets wat je direct zou gaan verwachten bij de klachten die jij hebt, maar bijna alle andere oorzaken zijn al uitgesloten.Sproeibeeld nog niet gechecked.
LMM tijdens rijden gemeten geeft keurig oplopende waardes en ook aantal kg lucht doorstoom wordt goed gemeten.
Ook de inlaat lucht temperatuur wordt goed gemeten.
Fijn te horen dat het opgelost is. Wat heb je als vervanging geplaatst? Origineel, Pierburg of iets anders?En idd de lmm naar zn grootje, heb nu wel weer nieuwe auto zeg, wat loopt dat ding zeg.![]()
Was in de loopt van de tijd toch wel behoorlijk wat vermogen kwijt.
Origineel gebruikt (tnx CMVA) voorlopig.Fijn te horen dat het opgelost is. Wat heb je als vervanging geplaatst? Origineel, Pierburg of iets anders?En idd de lmm naar zn grootje, heb nu wel weer nieuwe auto zeg, wat loopt dat ding zeg.![]()
Was in de loopt van de tijd toch wel behoorlijk wat vermogen kwijt.
Voor deze V6 zou ik om problemen te voorkomen uitsluitend orgineel gebruiken - heb veel ellendige storingen gezien bij andere merken.Wat heb je als vervanging geplaatst? Origineel, Pierburg of iets anders?
Geweldig bedankt voor je telefonische helpdesk TomGraag gedaan Martin!
Een originele zal het zonder meer doen, helemaal mee eens. Hoe lang ie meegaat is even afwachten, maar dat kan prima 5 jaar of meer zijn, er zijn er genoeg die het wel lang vol houden.Graag gedaan Martin!
Voor deze V6 zou ik om problemen te voorkomen uitsluitend orgineel gebruiken - heb veel ellendige storingen gezien bij andere merken.Wat heb je als vervanging geplaatst? Origineel, Pierburg of iets anders?
Kunnen we lang over discussieren, Kan ook een orginele plaatsen en storingsvrij verder...