Oke probeer eens wat minder te zuchten

en dan:
de gasklepstand gas los, moet ingeleerd worden als zijnde de stationairstand.
Dit kan als volgt:
Contact aan 30 sec wachten, contact uit 30s wachten...Contact aan 30 sec wachten, contact uit 30s wachten, dan mag je starten en zou het goed moeten zijn.
Is lang geleden dus als iemand met zekerheid weet het is zus of zo ... dan roept u maar
Maar aannemelijk is dat de gasklep speling heeft en dat de sensor niet de werkelijke stand meet.
De procedure herhalen maar nu met de rubber slang van het gasklephuis los en al kijkend naar de gasklep elke keer aals het contact aangezet wordt na het openflippen en weer dicht flippen zachtjes met een houten stokje de gasklep dicht drukken... dan wachten zoals eerder geschreven... en dan contact uit. Wederom herhalen...
Ik schreef met opzet stokje want als je dit met je vingers doet en de gasklpe klapt open, jij schiet met je vingertje langs de gasklpe en de gasklep gaat dicht... dan snijdt de gasklep zowat je vinger eraf!!! wees gewaarschuwd, nooit je vinger in de gasklep stopppen!!!
en als dat niet werkt... de stekker net boven je gaspedaal doorsolderen die maakt wel eens slecht contact= je gsspedaalsensorbedrading.
Andere mogelijkheid is lekkende gas injectoren en daar heb ik al zo vaak over geschreven dat ik simpel zeg UTFS

heb je het op benzine niet dan zijn de gasinjectoren wel een goede mogelijkheid!