Hoe zou je reageren?

A. Ik zou juist nu een Alfa kopen, lekker goedkoop
41%
32
B. Eindelijk die BMW kopen
26%
20
C. Wat anders, namelijk .......
33%
26

Totaal aantal stemmen: 78
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Wat nu, als Alfa Romeo failliet zou gaan? Wat zou jij do

do jul 23, 2009 20:37

996.....Shamal.....3200 Gt..........Slr Mc Laren... E30 m3..... E60 535td.... Chrysler 300C....X5.... :roll:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Carbo
Member
Member

do jul 23, 2009 21:10

Er zijn gelukkig nog voldoende Transaxles. De voorwielaagdreven koekblikken is niet mij ding zoals jullie zullen begrijpen!

Als alle transaxles zijn verdwenen is er maar 2 merken die in de buurt komen en hebben begrepen dat je voor "Freude am fahren..." een achterwielaandrijver nodig hebt. Moet ik toch naar BMW voor een M of naar Mercedes voor een AMG. Shame on you! Alfa :twisted:
www.classiccarfactory.nl

Kijk op de site voor de eerstvolgende Open Dag met Soda straal resultaten!

elio
Guru
Guru

do jul 23, 2009 22:18

In eerste instantie verder teren op het bestaande park van reeds geproduceerde Alfa's, ofwel de overstap naar Lancia maken (proberen ergens nog een Thesis te scoren, of anders een Delta).
En daarnaast een Caterham voor de fun.
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jul 23, 2009 22:40

Stel je voor, de crisis zet door, autoverkopen zakken verder. Ons geliefde merk gaat ter ziele.
Je hebt een aantal dingen wat je kan doen. Wat zou je reactie zijn op dit nieuws?
Als de gesmeerde bliksem een ecologische rwd-roestbarrel kopen (75 1.6, of een plastic-bumper Alfetta GTV, zoiets), die hier achter in de tuin takelen en elke week eens kijken of die nog wêl bestaat.
It's not easy, being green (kermit)

Carbo
Member
Member

do jul 23, 2009 22:51

Met een toch verstokt Alfa Hart moet ik bekennen na een uitgebreide testrit inclusief een rit met een MB piloot, een MB AMG V8 klinkt en rijdt niet echt beroerd dus ik zal mij wel redden!

Ik denk dat wij ons meer zorgen moeten maken over het hybride geweld. Electrische auto's zal echt nooit iets voor mij worden. Je handen moeten na het sleutelen naar benzine (of bij uitzondering) naar diesel stinken. Een V8 roffel of V6 zwanenzang is het allermooist ongeacht het merk of herkomst als het maar met auto liefde is gebouwd!
www.classiccarfactory.nl

Kijk op de site voor de eerstvolgende Open Dag met Soda straal resultaten!

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Wat nu, als Alfa Romeo failliet zou gaan? Wat zou ji

vr jul 24, 2009 01:03

Er zijn gelukkig nog voldoende Transaxles.
Volvo 340/360! :wink:
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Tom VDW
Guru
Guru

vr jul 24, 2009 10:20

Ik denk dat wij ons meer zorgen moeten maken over het hybride geweld. Electrische auto's zal echt nooit iets voor mij worden. Je handen moeten na het sleutelen naar benzine (of bij uitzondering) naar diesel stinken. Een V8 roffel of V6 zwanenzang is het allermooist ongeacht het merk of herkomst als het maar met auto liefde is gebouwd!
Een elektrische auto kan evengoed met liefde gebouwd worden hoor. Het zijn trouwens die auto's dat er in de toekomst voor moeten zorgen dat 1 Alfa misschien kan blijven bestaan (indien ze snel genoeg een goede hybride gaan bouwen, denk maar aan de leasebedrijven; die zijn er namelijk gek op) en 2 wij nog voldoende benzine gaan hebben voor onze eigen klassiekers..

AlfaJorrit
Full Member
Full Member

vr jul 24, 2009 11:29

Ik zou weer voor zo'n heerlijke Kadett D 1,2 gaan.
Ja, ga het in iets nog zeldzamers zoeken. Toen mijn ouders zo'n ding nieuw gekocht hadden zat binnen 3 jaar aan beide zijden een roestgat onderin de deur. Kan je nagaan hoe ze er nu bij staan. Op de Sud na zijn de meeste Alfa's toch roest bestendiger.
Precies!! En mijn Benz roestte ook onder me vandaan. Ik probeer alleen maar om aan te geven dat er nog altijd keuze zat is op de 2e hands markt, dus ook Alfa's zat. Je kan nog jaren door rijden, en met zo'n netwerk aan liefhebbers zijn er ook altijd nog onderdelen zat te vinden. Geen enkele reden om over te stappen dus. Tenzij je alleen nieuw rijdt. Maar dan snap ik niet dat hier alleen over BMW gesproken word, er zijn meer leuke merken in mijn ogen. :? 8)
1e Alfa Romeo 164 2.0 TS
2e Alfa Romeo 155 1.8 TS
3e Alfa Romeo 145 1,4 TS

Michel vd Grinten
Guru
Guru

vr jul 24, 2009 22:42

Er is dus een hele grote groep trouwe fans: 39% zou NU een Alfa kopen, als AR failliet zou gaan en
er is een grote groep die zou totaal wat anders doen.....
en een kwart gaat Duits praten :)

Andretti Molletti

vr jul 24, 2009 22:53

Ga er maar van uit dat de grootste groep maar wat roept... zo zou ik Ferrari gaan rijden! Echt!

Michel vd Grinten
Guru
Guru

za jul 25, 2009 00:55

Sure, daarom is het ook een forum... ;) Alweer een beetje opgedroogd Doctor Dre?

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jul 25, 2009 01:05

zo zou ik Ferrari gaan rijden! Echt!
En ik Nissan 8)
It's not easy, being green (kermit)

Peternijmegen
Advanced Member
Advanced Member

za jul 25, 2009 10:42

Als je wikipedia als bron aanhoudt val een ding heel sterk op.
Door top designers in te huren heeft Alfa zich altijd weten te onderscheiden van de massa. Daarbij hebben ze altijd lekkere motoren gebouwd.
Daardoor onder ander zijn wij verknocht aan het merk.

De kritiek die door vele van ons ontstaat op ons merk komt volgens mij door de gedwongen marktwerking van concurentie.
Door met gezamelijke merken onderstellen en plateau's te onwikkelen waar koetsen op geplaatst worden en waar motoren in gehangen worden die ook nog eens gezamelijk ontwikkeld zijn kan Alfa zich zeer moeilijk meer onderscheiden.
Volgens mij is dat ingezet in de periode vanaf 1986 dat FIAT, Alfa overnam van het overheidsbedrijf Finmeccanica.
Denk even aan de Tempra en de 155, de 164, lancia thema en de Saab 9000 en zo kan ik nog wel even een tijdje doorgaan.
Het voordeel in die tijd was dat er nog wel eens een motortje uit eigen fabriek kwam, als was dacht ik de diesel in de 164 van VM.

Ik denk dan ook dat Alfa niet zo gauw zal verdwijnen en ik zal altijd blijven vinden dat Alfa zich ondanks bovenstaande (noodgewongen) geschiedenis zich zal proberen te onderscheiden.
Zelfs in de racerij, als ze daar de kolder in kop krijgen gaan ze net zoals destijds met de 155 gewoon weer met een model ergens een titel ophalen.

Daarnaast hebben we ook nog eens altijd onze eigen keuze ( voor mij liever een 164 dan een SAAB9000)

En als het dan echt helemaal afgelopen zou moeten zijn met nieuwe modellen dan moet mijn Juulekke maar wat vaker naar de spuitert :D :D

Peter
www.nimega100miglia.nl

Komt het vandaag niet komt het morgen, maar komen zal het er.

Rob75
Guru
Guru

za jul 25, 2009 15:57

Net ingevuld. Al een tijdje geleden heb ik de overstap gemaakt naar een ander merk. Een niet nader te noemen Beiers merk, dat achterwielaangedrven auto's maakt.
Waarom?
Rijden, service, betrouwbaarheid, afwerking. Dat vooral om de reden is dat het een gezinsauto is die wel sportief moet rijden en geschikt is om grote afstanden (vakantie naar italie) af te leggen en daarbij lage en vooraf vastgestelde servicetarieven heeft.

Sorry, maar pas nu begint Fiat (als concern) dit concept ook te begrijpen en in te voeren. Helaas hebben ze alleen geen model dat mij aanspreekt met de grootte van een 159 en een goede benzine motor.

Ik ben nog wel in het bezit van twee hele karakteristieke Alfa's, dus het bloed blijft wel kruipen.....
Mochten ze het eindelijk weer voor elkaar krijgen een passende auto te gaan maken ga ik weer terug. Het is en blijft toch erg mooi wat ze ontwerpen. Zelfs de nieuwe 149 vind ik erg mooi.

Groet,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

Terug naar “Het Forum Café”