di jul 07, 2009 06:53
De klep die bedient wordt door de vacuum actuator zit verborgen in je inlaatspruitstuk. Die klep verandert de lengte van het aanzuigtraject, maar dat gebeurt allemaal intern.
Vacuum slangetjes zijn altijd aangesloten op vacuum, wat je bij een benzine motor alleen kan vinden tussen gasklep en cylinderkop inlaatzijde. Het inlaatspruitstuk dus weer. Haal de zilveren sierkap/geluiddempkap van de bovenkant van je blok dan kan je het een stuk beter zien. Er zitten meestal nog geen dozijn slangetjes aan dus stuk voor stuk volgen moet kunnen, elk slangetje dat doodloopt zonder afgestopt te zijn is in ieder geval verdacht, als het wel afgestopt is kan het nog steeds verdacht zijn.
Waarschijnlijk is die vacuum actuator stuk gegaan en heeft iemand besloten het niet te maken terwijl het al gedemonteerd was.
2-boxer: '65 Panhard 24BT
4-boxer: '75 AlfaSud
3-cil: '06 C1
4-cil: '81 Suzuki Sc100
4-cil: '97 Alfa Romeo 164
4-cil: ;21 Citroen/Possl campervan
4-cil: '22 Alpine
V-4: '73 Saab
V-8: '88 Corvette
EV: '21 Ioniq5