m.brandon
Advanced Member
Advanced Member

Alfa dilemma

za jun 27, 2009 21:46

Hallo allen,

Ik loop al een tijdje te malen in mijn hoofd wat ik met mijn Juultje aan moet. Zoals jullie weten heb ik haar nu ruim een jaar geleden van Rik overgenomen, haar helemaal laten spuiten en verder diverse modificaties uitgevoerd. Ze is nu eindelijk klaar maar ik heb nog bijna niet van haar kunnen genieten. Ik heb de afgelopen 2 maanden slechts 1 dag in haar kunnen rijden en dat was uiteraard gewelding (Concorso Italiano, Assen). Het probleem is dat ik veel te druk ben met diverse zaken zoals werk, hockey, vrienden (gelukkig wel Alfa vrienden) en uiteraard vriendin.
Ze komt uiteraard alleen buiten met mooi weer (de Juul dan, niet mijn vriendin :wink: ) en dan moet je er maar net tijd voor hebben op het moment dat het in NL eindelijk mooi weer is.

Nu heb ik onlangs eindelijk na lang zoeken samen met mijn vriendin een huis gekocht in Amsterdam (in Oost, zijstraat Lineausstraat). Nu begin ik dus nog harder te twijfelen wat ik met de Juul moet. Ik vind het doodzonde om haar zo weinig te gebruiken. Wegdoen vind ik ook doodzonde, maar er zijn natuurlijk andere opties, zoals mijn lang gekoesterde wens een motorrijbewijs te halen en een Duc te kopen. Ga je deze vaker gebruiken denk je dan?
Kortom, ik wil mijn Juul eigenlijk niet kwijt, maar wat moet ik doen? Niet gebruiken is ook zonde. Je scheel betalen voor stalling in Amsterdam en haar niet gebruiken is een nogal dure verspilling. Dan kan ik dat geld beter ergens voor gebruiken en iemand anders gelukkig maken met mijn super gave gerestaureerde Juultje.

Ik snap dat dit veel adviezen op gaat leveren als "niet doen,lekker houden" en "zonde,gewoon rijden" maar dat voegt weinig toe, ik weet zelf ook dat het zonde is en dat je eigenlijk niet Alfa-loos wilt worden. Maar soms moet je besluiten nemen die niet leuk zijn. Graag jullie open advies hoe ik hiermee om moet gaan!

Alvast bedankt.

Ciao,
Michael
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

rednal
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Alfa dilemma

za jun 27, 2009 22:41

Gelijk die Hockeystick aan de kant zetten en alle traininguurtjes in de Juul.
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Alfa dilemma

za jun 27, 2009 22:43

Mijn idee! :wink: Dan kun je heel wat uurtjes in de Juul doorbrengen. :P

Alfarmada

za jun 27, 2009 22:53

Gewoon de Giulia houden en de Duc erbij kopen 8)

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

za jun 27, 2009 23:01

:arrow:
Laatst gewijzigd door Paliri op zo jun 28, 2009 20:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: Alfa dilemma

zo jun 28, 2009 03:26

een huis gekocht in Amsterdam (in Oost, zijstraat Lineausstraat)
Dan zou ik geen al te sjieke Duc voor het huis zetten. Zéker niet in het stukje Transvaalbuurt.

Tonio
Guru
Guru

zo jun 28, 2009 09:02

Volgens mij zijn er twee goede keuzemogelijkheden.
1. Toch verkopen.
2. Zelf houden, maar dan een goede stallingsplaats zoeken net buiten Amsterdam.

Een tussenoplossing is er (in mijn ogen) niet. Want dat betekent de Giulia meenemen naar Amsterdam en daar op straat stil laten staan. Grote kans dat hij dan snel achteruit gaat en rondom beschadigd raakt.

Een stallingsplaats kun je ook zoeken in Aalsmeer bijvoorbeeld, daar zijn -tigduizend vierkante meters kassen omgebouwd tot boxen en stallingsplaatsen voor auto's, caravans etc. Moet lukken voor 50 euro per maand. Dat is natuurlijk ook geld. Maar vergeleken met Amsterdam is het een schijntje, en een mooie Giulia die buiten op straat staat te verpieteren zal méér in waarde dalen dan die € 600 per jaar....

.

m.brandon
Advanced Member
Advanced Member

zo jun 28, 2009 09:29

Dan zou ik geen al te sjieke Duc voor het huis zetten. Zéker niet in het stukje Transvaalbuurt.
No worries, niet in de Transvaalbuurt, andere kant van het spoor. Vrolikstraat, parallel aan Oosterparkstraat. Desalniettemin geen Duc voor de deur zetten, maar zou jij dat ergens anders in Amsterdam wel doen? :wink:
Trouwens zou ik de motor dan sowieso ook in een stalling zetten, maar volgens mij is de stalling voor een motor goedkoper en makkelijker te vinden dan een goede stalling voor een oldtimer in Amsterdam. Toch?

Volgens mij zijn er twee goede keuzemogelijkheden.
1. Toch verkopen.
2. Zelf houden, maar dan een goede stallingsplaats zoeken net buiten Amsterdam.

Een tussenoplossing is er (in mijn ogen) niet. Want dat betekent de Giulia meenemen naar Amsterdam en daar op straat stil laten staan. Grote kans dat hij dan snel achteruit gaat en rondom beschadigd raakt.
Een stallingsplaats kun je ook zoeken in Aalsmeer bijvoorbeeld, daar zijn -tigduizend vierkante meters kassen omgebouwd tot boxen en stallingsplaatsen voor auto's, caravans etc. Moet lukken voor 50 euro per maand. Dat is natuurlijk ook geld. Maar vergeleken met Amsterdam is het een schijntje, en een mooie Giulia die buiten op straat staat te verpieteren zal méér in waarde dalen dan die € 600 per jaar....
Een tussenoptie is er inderdaad zeker niet. Maar de vraag is natuurlijk hoe vaak je in de Juul gaat rijden als ze 30min. rijden van je huis staat. Ze staat nu in een stalling 5min. fietsen van mijn huis.
Begreep destijds van Chu dat er ook stallingen in Zuid-Oost (bij AMC) zijn, daar ben je iig met de metro in no time, maar kan nergens een verhuurder ofzo vinden.

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super
GTV 2.0 V6 TB
145 1.7 16V

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 28, 2009 09:38

No worries, niet in de Transvaalbuurt, andere kant van het spoor. Vrolikstraat, parallel aan Oosterparkstraat. Desalniettemin geen Duc voor de deur zetten, maar zou jij dat ergens anders in Amsterdam wel doen? :wink:
Nou ja ik heb een paar jaar in de Tilanusstraat gewoond en daar is voor de eerste en enige keer in mijn auto ingebroken. :wink:

Een M600 zou ik overal voor de deur zetten, en gewoon gebruiken. Doet er allemaal ook niet toe, wonen in de stad biedt zoveel meer dan wat je uit je autootje cq. motortje haalt. Er zullen er zat zijn die dit proberen te weerleggen maar daar heb jij als kersverse hoofdstedeling natuurlijk weinig boodschap aan. En jij zit lekker dicht bij de metro.

m.brandon
Advanced Member
Advanced Member

zo jun 28, 2009 10:11

Nou ja ik heb een paar jaar in de Tilanusstraat gewoond en daar is voor de eerste en enige keer in mijn auto ingebroken. :wink:

Een M600 zou ik overal voor de deur zetten, en gewoon gebruiken. Doet er allemaal ook niet toe, wonen in de stad biedt zoveel meer dan wat je uit je autootje cq. motortje haalt. Er zullen er zat zijn die dit proberen te weerleggen maar daar heb jij als kersverse hoofdstedeling natuurlijk weinig boodschap aan. En jij zit lekker dicht bij de metro.
Helemaal mee eens, wonen in Amsterdam is voor mij op dit moment het belangrijkste. Maar als ik dit kan combineren met het eigendom van een Juultje is dat mooi natuurlijk. Waar had jij destijds je Alfa staan?
Hoe zit dat met regelgeving m.b.t. op straat staan van motoren in Amsterdam eigenlijk?

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super
GTV 2.0 V6 TB
145 1.7 16V

AlfaTony
Guru
Guru

Re: RE: Alfa dilemma

zo jun 28, 2009 10:41

En stoppen met werken, daar gaat ook veel te veel vrije tijd in zitten. :wink:
Gehad:
Alfasud 1.7 TI QV GF-02-HD
Alfa 75 1.8 Turbo PV-73-VH
Alfa 33 1.3 VL ZV-85-NV
Alfa 33 1.7 16V Permanent 4 DL-ND-12
Alfa 145 1.9 JTD L 39-DG-BN

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 28, 2009 11:29

Dat is een heel herkenbaar dilemma:

1. Alfa 156 GTA
2. Alfa 75 11.8 IE
3. Duc M900
4. Lancia Yp

En een drukke baan, regelmatig naar de sportschool, vriendin die ook tijd vraagt ( :wink: ), andere sociale bezigheden...
En dan wil mn vriendin er misschien nog een Giulia bij ook!!
Tja, waar vind je dan de tijd om met alle Italiaanse volbloedjes te doen waar ze voor gemaakt zijn: rijden!! Bij mij lijdt de Duc er op het moment het meest onder: de 75 is mijn daily driver, de GTA voor het weekend (vriendin wil niet in de rode 75 gezien worden)...maar ja, die Duc...

Maar het is een luxe probleem!! Wij gaan binnenkort naar Haarlem verhuizen. Leuk appartement, maar 1 parkeerplaats. Daar moet er dus minstens 1 bij omdat we allebei met de auto naar werk moeten. Voor de overige lekkernijen gaan we dus maar een loods even buiten Haarlem zoeken, en zo nu en dan de één voor de ander ruilen.

Het blijft behelpen.... :wink: :twisted:

Geniet van je luxe postie!!!
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

rednal
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

zo jun 28, 2009 12:30

Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

Roeltje 164

zo jun 28, 2009 17:02

Ik heb de oplossing, wie gaat er nu in 020 wonen dat doe je je Alfa Romeo toch niet aan en i.d.d. die hockeystick in de wilgen hangen, verrek zeg kerel ben jij dat, speelt je zus nog steeds viool...
Mooie Juul, ik heb ze gezien op Assen, een topper ook kwa kleur, wit is hot :wink:
Sterkte met je besliising ( en )

Gr Roel

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jun 28, 2009 17:35

ik had min of meer hetzelfde, alleen was mijn giulia nog niet rijdbaar en af...

toch de giul weg gedaan om een nieuwe motor te kopen... (vrienden groep van 7 man hebben allemaal een motor...)
als je nou niet zo'n groep met motoren hebt zou ik lekker de giul houden, alleen rijden met de motor doe je niet zo snel en dan is rijden met de giul leuker omdat je makkelijker iemand mee kan nemen
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Terug naar “Het Forum Café”