Het zou wel toevallig zijn dat allebei de klauwen ineens een probleem hebben - ik zou dan eerder denken aan b.v. een dichtgeslibde achterste remslang.
---
Eric
Daar heb je opzich gelijk in, maar het is meestal niet iets wat van de ene op de andere dag onstaat. Je mag er wel vanuit gaan de beide klauwen ongeveer gelijk "verslijten" om het zo maar te noemen. Op een bepaald moment merk je dat beide klauwen vastzitten, terwijl het misschien al eerder gaande was.
@Peter, bekijk de rubbers van de zuigers eens goed. Als die ver vergaan zijn kan dat een verklaring zijn voor het vastlopen. In dat geval is reviseren nodig.
Zoals GTV4 beschijft zou je de nippel los kunnen draaien en kijken of de zuigers dan terug gaan. Ok dit heb ik bij mij geprobeerd en werkte tot op zekere hoogte. Het terug gaan van de zuigers blijft een probleem.
Rij je veel /weinig met je auto? Van weinig gebruik gaan de klauwen namelijk ook vastzitten, nog veel eerder dan normale slijtage bij gemiddeld/veel gebruik.
Ik heb mijn klauwen in Leiden laten doen, maar dat is net in de buurt van Epe. Daar zal iemand anders je een tip voor moeten geven.