Roeltje 164

164 V6 3.5 12v

di mar 24, 2009 23:29

Ik wil de 3.5 12v ( 1e type ) in een 164 12v Super ( 2e Type ) lepelen, zijn er problemen waar ik rekening mee moet houden?
De bobines lijken mij het probleem!!?? van het 1e type naar type 2.....

Wie heeft raad en opmerkingen??
Laatst gewijzigd door Roeltje 164 op wo mar 25, 2009 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

Re: 164 V6 12v

di mar 24, 2009 23:40

Ik wil de 3.5 12v ( 1e type ) in een 164 12v Super l( 2e Type ) lepelen, zijn er problemen waar ik rekening mee moet houden?
De Dis-bobines lijken mij het probleem!!??

Wie heeft raad en opmerkingen??
Ja maar pak het goed aan....en breng een eigen draadboom aan met de verbouwde megasquirt van BS autotune bijvoorbeeld...
Is autonoom motormanagement die, als je wilt ook nog eens de LMM uit kan sluiten - mocht je dat willen.

Eén ding is dan zeker - storingsvrijer en veel sneller dan voorheen :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7064
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 164 V6 12v

di mar 24, 2009 23:52

Het belangrijkste probleem is dt je 3.5 een aangepaste computer heeft die dus niet past op de kabelboom van de Super met DIS bobine. Je zult dus of opnieuw naar Squadra moeten om daar een chip op maat te maken voor de Super-ecu of zoals Tom al zei voor een ander management gaan....
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: 164 V6 12v

wo mar 25, 2009 07:38

Het blok met de kabelboom, LMM en de ECU en dergelijke uit die super levert bij de 155-rijders centjes op. Die frankensteinen dat dan weer in een 155. Ik heb er zelf eentje en het is een buitengewoon prettige upgrade. Nog meer redenen om er een megasquirt op te zetten of je eigen kabelboom mee te verhuizen dus. :)

dannyklavertje4

RE: 164 V6 12v

wo mar 25, 2009 12:34

dat klinkt hier wel intresant:)
kun je een 1.8 16v upgraden met andere electronica?

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: 164 V6 12v

wo mar 25, 2009 13:52

Ja,kijk om t beginnen maar eens op de site van Squadra tuning.Hier klikken.Hoofdstuk Chiptuning>Alfa Romeo>Alfa 155>18 TS 16V.
Suc6! :wink:

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: 164 V6 12v

wo mar 25, 2009 14:26

dat klinkt hier wel intresant:)
kun je een 1.8 16v upgraden met andere electronica?
Dit is een beetje topicvervuiling, maar een 1.8 16V gaat niet veel harder van een andere computer. Je wilt dan ook andere dingen gaan vervangen. Het is slimmer om met een 2.0 te beginnen als je zo veel wilt gaan aanpassen, dan heb je al vast 10PK meer en 200cc zonder dat je ook maar begonnen bent met tunen.

Roeltje 164

RE: 164 V6 3.5 12v

wo mar 25, 2009 17:59

I.d.d. topic vervuiling jah :idea: , ik ben goed in staat om zelf na te denken waar zo'n mooie V6 in zou passen en wat ie moet kosten, bedankt voor de onnodige info en wat kan mij nou een 155 1.8 16v nou schelen!!
Dat heeft toch niks met een V6 o.i.d te maken..

Ik heb het topic even aangepast, een V6 24v heeft dis-bobines en de 2e phase 164 V6 12v niet.

Megasquirt, ik heb helaas geen mega portomonaaie :shock:
Laatst gewijzigd door Roeltje 164 op wo mar 25, 2009 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Rene33
Full Member
Full Member
Berichten: 465
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 09:06
Locatie: Eindhoven

RE: 164 V6 3.5 12v

wo mar 25, 2009 18:01

:shock: , :D

maar roel, een 155 is toch ook een mooie alfa? hahaha

Stickers al binnen? :lol:
Alfa 166 2.4 JTD 10V
Alfetta GTV DL-32-KN
Alfasud Sprint 1.5 "Veloce",
Alfa 33 JX-43-BL / GJ-FL-64 / YZ-46-YB / HH-BZ-43
Alfa 75 ZN-04-DX
Alfa 155 1.7 TS 8V
Alfa 156 TN-BD-70
Alfa 146 TD.

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: 164 V6 3.5 12v

wo mar 25, 2009 18:18

I.d.d. topic vervuiling jah :idea: , ik ben goed in staat om zelf na te denken waar zo'n mooie V6 in zou passen en wat ie moet kosten, bedankt voor de onnodige info en wat kan mij nou een 155 1.8 16v nou schelen!!
Dat heeft toch niks met een V6 o.i.d te maken..

Ik heb het topic even aangepast, een V6 24v heeft dis-bobines en de 2e phase 164 V6 12v niet.

Megasquirt, ik heb helaas geen mega portomonaaie :shock:
Hier in Rotterdam zouden ze zeggen: Doe ff rustig joh !
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Roeltje 164

RE: 164 V6 3.5 12v

wo mar 25, 2009 20:10

Ik ben altijd rustig, gelukkig heeft niemand mij nog nooit echt boos gezien.....

@ Rene, ja thanx :wink:

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: 164 V6 3.5 12v

wo mar 25, 2009 20:45

Ik wil de 3.5 12v ( 1e type ) in een 164 12v Super ( 2e Type ) lepelen, zijn er problemen waar ik rekening mee moet houden?
De bobines lijken mij het probleem!!?? van het 1e type naar type 2.....

Wie heeft raad en opmerkingen??
Moet je de hele kabelboom vervangen of allen die van computer naar motorblok?
Als dat het geval is dan is een andere chip bij Squadra toch de meest ideale en goedkope oplossing, of zie ik dat verkeerd?
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: 164 V6 3.5 12v

wo mar 25, 2009 21:07

Ik gaf alleen aan dat je het hele setje voor goed geld kan verkopen, maar dus wel als complete set. Daardoor zou je budget gaan hebben om een megasquirt te kopen en te plaatsen, zo duur zal dat niet zijn hoor. Neem kontakt op met Jeroen Bosma, die kan je wel een en ander uitleggen en voorrekenen. Een maatwerkchip door squadra laten maken zou wel eens niet veel in prijs uit hoeven maken met het ombouwen naar megasquirt. Ga bij Jeroen en Stephan eens vragen, dan kan je de opties vergelijken. Vraag Hilbert en Serge eens of zij iemand weten voor je 3.0 blok met alles er op en er aan en wat zoiets op mag leveren.

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: 164 V6 3.5 12v

do mar 26, 2009 00:03

Ik heb al gesproken ....
Je hoeft er niet op leeg te lopen. Bijkomend is dat deze optie de zaak ook nog eens overzichterlijker maakt (lees: eenvoudig) en dat is precies wat je wilt.
Met of zonder Dis bobines.
Met is het beste te integreren in het systeem.
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

Re: RE: 164 V6 3.5 12v

do mar 26, 2009 19:10

Ik heb al gesproken ....
Je hoeft er niet op leeg te lopen. Bijkomend is dat deze optie de zaak ook nog eens overzichterlijker maakt (lees: eenvoudig) en dat is precies wat je wilt.
Met of zonder Dis bobines.
Met is het beste te integreren in het systeem.
weinig aan toe te voegen...

als je van verdeelkap naar disbobine moet komt er een stuk electro bij zoals je wel zal weten. en ipv allerlei dingen bedenken waardoor het low buget lijkt kom je vroeg of laat achter dat het toch meer in de papieren gaat lopen als dat je je eerst had voorgesteld.

oude blok enzo verpatsen geeft je wel buget moet er toch uit om je andere blok te plaatsen. en als het blok eruit is is de kabelboom aanpassen ook het werk niet engeeft je meer ruimte in je afstelling en tijd om misschien nog door te sparen en gelijk alles te doen wat je wou.... maar dat blijft een mening :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Terug naar “Algemene Technische vragen”