Ik vraag me af waarom? Wat heeft een automerk in de motorsport te zoeken?
Men meent dat het de naamsbekendheid van het merk Alfa Romeo vergroot, maar is de motorsport dan het meest effectieve platform om dat te doen? Spreekt men hier niet een verkeerde/kleine doelgroep aan, namelijk motorliefhebbers? Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik kijk zelden naar de SBK en vraag me dan ook af of je wel zoveel naamsbekendheid verwerft door dit kampioenschap te sponsoren.
Kan men het geld niet beter besteden door de autosport te sponsoren of door meer geld te steken in algemene marketingactiviteiten voor het grote publiek? Want hoe vaak zie je nu een Alfa reclame op tv..? Steek het geld desnoods in andere activiteiten, zoals de ontwikkeling van nieuwe modellen. Dat geld kan goed gebruikt worden in deze economisch zware tijden.
Tot slot kun je ook stellen dat het een beetje beschamend is dat Alfa wel geld steekt in het Ducati team en het Superbike kampioenschap, maar niet meer in een eigen race afdeling/team... Een merk als Alfa Romeo hoort thuis in de autosport, bijvoorbeeld het WTCC of Le Mans (met de 8C

Wat vinden jullie?