marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

RE: Luchtmassameter probleem GTV6

ma mei 30, 2005 10:39

Een ideetje: Zou de koudestart injector open blijven hangen?
Trek die eens los met aangesloten luchtslang en AFM (air fuel meter).
Alfa romeo: The art of the machine!

Claasen

Re: RE: Luchtmassameter probleem GTV6

ma mei 30, 2005 10:49

Een ideetje: Zou de koudestart injector open blijven hangen?
Trek die eens los met aangesloten luchtslang en AFM (air fuel meter).
Is idd een mogelijkheid, het probleem is echter dat je de motor niet kan starten met een aagesloten LMM, dus dat dat lastig te testen is.

Claasen

ma mei 30, 2005 11:10

Wat mij nog te binnen schiet, kan het niet aan dit apparaatje liggen? (ik weet niet hoe het heet)

Afbeelding

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 30, 2005 11:15

Dit is de koudestart luchtschuif; die geeft extra lucht bij de koude start (om die extra benzine van die koude startinjector te helpen). Zit op de rechter (van binnenuit) kleppendeksel gemonteerd. Heb je de slangen hiervan allemaal aangesloten? En er zit ook nog een sensor op, als ik het goed heb, als ik er zo naar kijk.
Het kan zijn dat deze blijft openstaan, maar dan zou je auto alleen meer lucht buiten de AFM om krijgen en dus wat hoger stationair lopen.

Het feit dat je auto wel loopt met de luchtslang eraf, geeft mij het idee dat de koudestart injector misschien wel open blijft staan (of lekt). Dat zou je ook nog eens moeten controleren (dus niet alleen maar losgooien, ook eens uitbouwen en met een bakje eronder testen (geen vuur in de buurt voor de goede orde).

Claasen

ma mei 30, 2005 11:18

Dit is de koudestart luchtschuif; die geeft extra lucht bij de koude start (om die extra benzine van die koude startinjector te helpen). Zit op de rechter (van binnenuit) kleppendeksel gemonteerd. Heb je de slangen hiervan allemaal aangesloten? En er zit ook nog een sensor op, als ik het goed heb, als ik er zo naar kijk.
Ja klopt er zit een sensor op en ja alle slangen zijn aangesloten.
Het feit dat je auto wel loopt met de luchtslang eraf, geeft mij het idee dat de koudestart injector misschien wel open blijft staan (of lekt). Dat zou je ook nog eens moeten controleren (dus niet alleen maar losgooien, ook eens uitbouwen en met een bakje eronder testen (geen vuur in de buurt voor de goede orde).
OK, dat ga ik zeker testen, maar geeft dat ook een verklaring waarom de motor niet loopt met de LMM aangesloten?

kai
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma mei 30, 2005 11:20

Als de koude start injector lekt dan kun je meestal niet langdurig het gas open houden.
(daar lekt ie vast te weinig voor)

Probeer ook te vinden waarom de benzine pomp loopt.

Claasen

ma mei 30, 2005 11:23

Als de koude start injector lekt dan kun je meestal niet langdurig het gas open houden.
(daar lekt ie vast te weinig voor)

Probeer ook te vinden waarom de benzine pomp loopt.
Kan het zijn dat de vorige eigenaar de aansturing van de benzinepomp gescheiden heeft van de LMM, met andere woorden dat de pomp loopt als de auto op contact staat?

Groeten,

Frank

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 30, 2005 11:25

Is de AFM wel goed gangbaar? DWZ krijgt de motor voldoende lucht?

Claasen

ma mei 30, 2005 11:27

Is de AFM wel goed gangbaar? DWZ krijgt de motor voldoende lucht?
Ja, lijkt mij wel. Het klepje loopt in ieder geval soepel. Daarnaast heb ik 3 verschillende LMM aangesloten maar dat maakte niets uit voor het resultaat. In alle gevallen loopt de motor niet met een aangesloten slang...

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 30, 2005 12:45

Lijkt me dan toch echt een probleem van veel te veel benzine voor de hoeveelheid lucht die de motor krijgt; check benzinedruk en koude start injector.
Het is in ieder geval weer een hele aparte storing. Nooit eerder gehoord.

Claasen

ma mei 30, 2005 12:49

Lijkt me dan toch echt een probleem van veel te veel benzine voor de hoeveelheid lucht die de motor krijgt; check benzinedruk en koude start injector.
Het is in ieder geval weer een hele aparte storing. Nooit eerder gehoord.
Dat heb ik weer 8) Ik snap je redenatie en die wordt ook ondersteund door de gassen die zaterdag uit de uitlaat kwamen.......

In ieder geval bedankt!

kai
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 30, 2005 12:51

Claasen

ma jun 27, 2005 09:53

OK, een paar zaterdagen aan het kloten geweest en ik ben een stapje verder. Het heeft inderdaad met de hoeveelheid brandstof te maken. Op dit moment loopt de motor met de LMM aangesloten er was een probleem met de sensor die de koelwatertemperatuur meet en vervolgens de ingespoten hoeveelheid brandstof aanpast. blijkt dat als deze niet is aangesloten (of niet werkt) de computer denkt dat het -10 is en vervolgens een te groete hoeveelheid benzine inspuit...

Het probleem is nog niet helemaal weg dus mijn vermoeden is dat of de stekker niet helemaal jofel is, of de sensor naar zijn grootje...

Iemand wel eens hetzelfde probleem gehad?

kai
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 27, 2005 09:55

Ja dat komt zeker veel vaker voor.
Die sensoren hebben niet het eeuwige leven en connectoren worden snel slechter met een beetje water en een hoge temperatuur.

Terug naar “Algemene Technische vragen”