Een ideetje: Zou de koudestart injector open blijven hangen?
Trek die eens los met aangesloten luchtslang en AFM (air fuel meter).
Is idd een mogelijkheid, het probleem is echter dat je de motor niet kan starten met een aagesloten LMM, dus dat dat lastig te testen is.Een ideetje: Zou de koudestart injector open blijven hangen?
Trek die eens los met aangesloten luchtslang en AFM (air fuel meter).
Ja klopt er zit een sensor op en ja alle slangen zijn aangesloten.Dit is de koudestart luchtschuif; die geeft extra lucht bij de koude start (om die extra benzine van die koude startinjector te helpen). Zit op de rechter (van binnenuit) kleppendeksel gemonteerd. Heb je de slangen hiervan allemaal aangesloten? En er zit ook nog een sensor op, als ik het goed heb, als ik er zo naar kijk.
OK, dat ga ik zeker testen, maar geeft dat ook een verklaring waarom de motor niet loopt met de LMM aangesloten?Het feit dat je auto wel loopt met de luchtslang eraf, geeft mij het idee dat de koudestart injector misschien wel open blijft staan (of lekt). Dat zou je ook nog eens moeten controleren (dus niet alleen maar losgooien, ook eens uitbouwen en met een bakje eronder testen (geen vuur in de buurt voor de goede orde).
Kan het zijn dat de vorige eigenaar de aansturing van de benzinepomp gescheiden heeft van de LMM, met andere woorden dat de pomp loopt als de auto op contact staat?Als de koude start injector lekt dan kun je meestal niet langdurig het gas open houden.
(daar lekt ie vast te weinig voor)
Probeer ook te vinden waarom de benzine pomp loopt.
Ja, lijkt mij wel. Het klepje loopt in ieder geval soepel. Daarnaast heb ik 3 verschillende LMM aangesloten maar dat maakte niets uit voor het resultaat. In alle gevallen loopt de motor niet met een aangesloten slang...Is de AFM wel goed gangbaar? DWZ krijgt de motor voldoende lucht?
Dat heb ik weerLijkt me dan toch echt een probleem van veel te veel benzine voor de hoeveelheid lucht die de motor krijgt; check benzinedruk en koude start injector.
Het is in ieder geval weer een hele aparte storing. Nooit eerder gehoord.
Thanks Kai, good stuff!Meet je benzinedruk:
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=2749