Als de auto gestart word is er 1 tikkende klep misschien 2... na 5 tellen is dit getik weg....

10w 40 zit er in.
hoelang kan ik hier mee door blijven rijden?? wat is er kaduuk en is het de moeite waard om het te repareren?
1.4 IE heeft inderdaad hydraulische klepstoters. Verwisselen van deze hydraylishe klepstoters betekend dat de distributie los moet en in ieder geval de linker cilinderkop verwijderd moet worden. Ik zou optijd olie + filter verwisselen en zorgen dat het oliepijl niet beneden het midden tussen min/max komt.het is een 1.4 ie
en het is zeer zeker een klep.... komt van de linkerkant af...
Dubbelcheck dat maar idd!De nokkenassen van een 33 willen ook nog wel is door slijten...
Onzin.... ...motiveer!rustig jongens, een boxer tikt altijd de eerste 3 seconden na een koude start
okee, dat is wel wat anders als wat ik bedoel...geluid van het tikken overstemt de motor
nee de hele kop moet eraf. Er zijn geen klepdeksels en de koppbouten lopen door de nokkenashuizen heen.Ik zou even kijken of je klepbekers je nokkenassen dan niet opvreten als je je zorgen maakt. daarvoor moet je distributie los, als ik het goed heb begrepen? Opvreten kan als je bekers zijn ingesleten of als je veel speling hebt. Met veel speling krijg je vanzelf ingesleten bekers dus....