Stel dat... hypothetisch gezien he...
stel dat bij het starten er nog accuspanning is... die kans is enigsinds aanwezig omdat de startmotor denk ik, maar ik weet dat niet 100000% zeker, niet ronddraait op 0,4 Volt...
Dus er is accuspanning tijdens starten...gok ik dan he
de motor doet het, wat ook al zo verrassend is bij Alfa... en dus neem ik aan, maar dat is mijn fout hoor, dat de V-snaar nog goed is en de dynamo meedraait... ik heb dat niet gevraagd sorry...
maar wat ik dan stom toevallig weet

is dat er van de accu naar de dynamo een redelijk dikke draad loopt... ze noemen die wel de B+ draad... Batterij plus en die loopt naar de dynamo zodat ALS de dynamo gaat laden er ook stroom kan naar de accu/batterij.. dat heb ik altijd gedacht tenmminste.
Dus met de motor uit of draaiend of whatever... er staat ALTIJD accuspanning op de B+ van de dynamo...
en nu niet.. toen dacht ik ga hem de draad laten controleren van de accu naar de Dynamo.. de accu is tenslotte 12V want de motor start... maar daar zit mijn denkfout... diagnostisch denken is zooooo 2006 ... sorry hoor!
Vervang dynamo>>vervang V-snaar>>vervang massadraad>> vervang plusdraad>> vervang auto!
en dan doet ie ut ... zeker weten!!!