Alfa155
Full Member
Full Member

Re: RE: Forum beleid.

wo nov 12, 2008 11:18

Maar even afwachten of de nieuwe forum-indeling er door komt, zijn er direct een aantal afdelingen onstaan waar anderen, en ikzelf nooit meer hoeven kijken. :jumping:
Dat is juist een van de dingen die ik jammer zou vinden... dat iedereen alleen nog maar kijkt bij het onderdeel wat over zijn type gaat...
GTV 2.0 16v

postbus31
Member
Member

RE: Forum beleid.

wo nov 12, 2008 11:22

Heb je wel een punt, echter zijn er bepaalde types die waar ik gewoon minder belangstelling voor heb.Anderen zullen dat ook hebben. Bij merk-liefde kun je nu eenmaal niet dezelfde liefde voor alle types hebben.

Het KB b.v. is een fantastisch magazine, maar lees ik ook niet van A tot Z.

Het zal het forum een stuk overzichtelijker maken.

NoFear Creations
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

wo nov 12, 2008 11:59

Is het misgien ook een idee dat de topic starter van een verkoop topic, zelf kan bepalen over wel of niet gereageerd kan worden.
Net zo'n idee als bij marktplaats alleen dan met die biedingen??
"Tijdelijk Alfa loos..."

Patrick
Guru
Guru

wo nov 12, 2008 12:15

Is het misgien ook een idee dat de topic starter van een verkoop topic, zelf kan bepalen over wel of niet gereageerd kan worden.
Nee Jordi, dat is er eigenlijk al, als je alleen aan wil bieden kun je naar "Gehoord & Gelezen". Kijk maar op de forumhoofdpagina.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Dinky Boy
Miniaturista

wo nov 12, 2008 12:17

Dat is er al:
(...)Nog een paar opmerkingen n.a.v. enkele postings in dit topic:
  • Discussiëren, kritische vragen stellen in Te Koop topics is toegestaan. Door waren op het forum aan te bieden kiest de aanbieder voor de mogelijkheid dat anderen reageren, daar is het een forum voor. Wil de aanbieder dat niet, dan is er de Te Koop en Gezocht rubriek op de SCARB-site. De discussie op het forum moet natuurlijk wel over de aangeboden waren gaan en niet over de advertentie zelf of de verkoper. Wie meent dat er iets niet deugt aan de advertentie of een reactie daarop kan de 'klik'-knop gebruiken. (...)

Dinky Boy
Miniaturista

wo nov 12, 2008 12:20

Nee Jordi, dat is er eigenlijk al, als je alleen aan wil bieden kun je naar "Gehoord & Gelezen". Kijk maar op de forumhoofdpagina.
Datseggik ;) 8)

'Gehoord en gelezen' is btw de oude naam, dat moet hier op het forum nog aangepast worden. (Psssst, webmaster!)

NoFear Creations
Full Member
Full Member

wo nov 12, 2008 13:29

Ja maar volgens mij word de frontpage een stuk minder bezocht als het forum zelf?
"Tijdelijk Alfa loos..."

Patrick
Guru
Guru

wo nov 12, 2008 13:45

Ja maar volgens mij word de frontpage een stuk minder bezocht als het forum zelf?
Da's een kwestie van klikken. Niet kijken = niks zien. :wink:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

wo nov 12, 2008 14:27

Misschien wordt het forum wel beter bezocht juist OMDAT "men" daar kan reageren op elkaar?

Ergo... iets op het forum te koop zetten krijgt meer traffic OMDAT men kan reageren...

Iets op het forum te koop zetten vanwege dat extra traffic maar NIET de reacties willen is dan... uh... vult u maar in...

Je ziet hetzelfde bij Marktplaats... het trekt enorm veel traffic... maar kwantitieit is niet altijd kwaliteit... ergo... veel exposure en dien ten gevolge ook reacties die niet altijd gewenst zijn...

Toch blijft men in grote getale de waar uitventen op MP....

Op MP kun je trouwens wel het daadwerkelijk bedragen bieden uitschakelen maar NIET dat bezoekers reacties naar je kunnen sturen.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

wo nov 12, 2008 17:58

Misschien wordt het forum wel beter bezocht juist OMDAT "men" daar kan reageren op elkaar?

Ergo... iets op het forum te koop zetten krijgt meer traffic OMDAT men kan reageren...

Iets op het forum te koop zetten vanwege dat extra traffic maar NIET de reacties willen is dan... uh... vult u maar in...

Je ziet hetzelfde bij Marktplaats... het trekt enorm veel traffic... maar kwantitieit is niet altijd kwaliteit... ergo... veel exposure en dien ten gevolge ook reacties die niet altijd gewenst zijn...

Toch blijft men in grote getale de waar uitventen op MP....

Op MP kun je trouwens wel het daadwerkelijk bedragen bieden uitschakelen maar NIET dat bezoekers reacties naar je kunnen sturen.
=D> Op een forum iets te koop aanbieden heeft veel voordelen, mensen kunnen reageren en je kunt daarop meer info geven.
Wil je dat niet dan adverteer je op marktplaats of in de andere rubriek.

Een forum opdelen lijkt mij ook niet zo overzichtelijk, juist deze indeling spreekt mij aan.
Ik ben geïntreseerd in auto's en vooral in Alfa's. en omdat hier veel info staat over alle Alfa modelen word ik volgend jaar lid.
Natuurlijk heb ik voorkeur, de jaren '90 doet mij nog weinig maar ik vind het wel leuk om er over te lezen. (het zijn de toekomstige oldtimers toch?)
Als dagelijks vervoer moet ik het ook doen met een Jtd incl kunstof bumpers :? 8)

Gerrets
Guru
Guru

wo nov 12, 2008 18:41

Ik zeg niet opdelen. Ik ben geweldig gek met mijn 33, en heb nu een tijdje een mooie spider.en heb hier in het algemeen zeer veel diverse reacties gehad (ook van niet spider rijders). de chassis van de 105 serie zijn hetzelfde en dan ben je de weg kwijt Giulia, spider , bertone. en dan ga ik alleen kijken bij de spider terwijl ik iemand met vragen over zijn Bert ook kan helpen maar die bijvoorbeeld niet zie omdat ik geen bert heb. het is dan geen algemeen forum meer en dat is nou het leuke van dit forum. Ook wat betreft meetings de 33 maatjes staan dan bij elkaar en de spider maatjes staan bij elkaar. Het ons kent ons gehalte zal minder worden en dat vind ik persoonlijk wel heel leuk.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Tom VDW
Guru
Guru

wo nov 12, 2008 18:48

Ik zeg: Never change a winning team :wink:

Trenta3
Guru
Guru

wo nov 12, 2008 21:39

[quote="postbus31"][olie op vuur mode]

Het gezicht van de Scarb? Oh dat gezicht van de Scarb, die (kleine) anti plastic-bumpers groep die je niet eens groeten tijdens een rit, en bijna zichtbaar hun neus ophalen voor nieuwer blik.

:shock: :shock: :shock: Dat zijn volgens mij dan geen Alfa lovers maar Alfa lozers!!! :twisted:
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

wo nov 12, 2008 21:47

Dirty3 heeft wel een terecht punt ! Ik zeg maar weer eens de ruitjesbroekenbrigade :twisted:
Neus ophalen voor alle sleutelaars en hobbyisten die uren en uren aan het sleutelen voor de hobby zijn en zelf met 25K naar een restaurateur gaan en na afloop mekkeren dat andere alfa's niet origineel zijn [-(
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

michaelbaken
Member
Member

wo nov 12, 2008 21:53

Dirty3 heeft wel een terecht punt ! Ik zeg maar weer eens de ruitjesbroekenbrigade :twisted:
Neus ophalen voor alle sleutelaars en hobbyisten die uren en uren aan het sleutelen voor de hobby zijn en zelf met 25K naar een restaurateur gaan en na afloop mekkeren dat andere alfa's niet origineel zijn [-(
sluit zich hier bij aan,en laat het daarbij

Terug naar “Het Forum Café”