Tom VDW
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Idee voor het 'zus-en-zo-type-eigenaren' topic

di nov 11, 2008 21:10

We gooien het in de groep.
Laten we hopen dat allereerst de diverse registerleiders geraadpleegt worden en er zo een symbiose met het forum kan ontstaan.
Bij dezen dan in ieder geval 1 registerleider voorstander, en zeker niet uit eigen belang :wink:

Groet Sudman
Bedoel je hier registerleider=topicleider :?: :D
Ik zeg als topicleider ook ja :wink:

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Idee voor het 'zus-en-zo-type-eigenaren' topic

di nov 11, 2008 21:31

zie de opbouw www.alfabb.com
Handig!

Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Dinky Boy
Miniaturista

di nov 11, 2008 21:57

Zie hier de tussenoplossing.

Laat maar horen of dit werkbaar is.

Zelf aanvullen van de index is niet mogelijk, aanvullingen gebeuren alleen op aanvraag (nu niet, voorlopig is het even een testje).

Tom VDW
Guru
Guru

di nov 11, 2008 21:59

:thumbs:

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

di nov 11, 2008 22:27

Ik vind het een fantastische oplossing! Tegelijk een paar andere van die permanente topics meegenomen ook! Perfect!
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Rudolph
Guru
Guru

di nov 11, 2008 22:44

PLOEF !
Laatst gewijzigd door Rudolph op do mei 13, 2010 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 11, 2008 22:49

Wie oh wie klikt er allemaal nog meer op het knopje "berichten sinds laatste bezoek"?
Als je dat (net als ik) doe, zinken "stickies" al snel in de vergetelheid, zeker als er geen reacties mogelijk zijn.
Kunnen "stickies" niet gewoon altijd komen bovendrijven, dus ook als je op genoemde "berichten sinds"-link klikt?
It's not easy, being green (kermit)

Xcite

di nov 11, 2008 23:37

de limitaties van deze software houden dat tegen ook moet ik toegeven dat ik het ook nooit gezien heb als functie in de verschillende forums.
daarbij zou het nieuw post overzicht ook niet meer kloppen want het is geen nieuwe post ;)

maar just my 2 cents zou het niet een idee zijn om de registers hebben op dit forum, waar bijvb registers met een eigen site / forum een link naar toe is en de registers als het 75 register hier schuil houd.

en wie niet weet net als ik wat symbiose betekend, het betekend het samen voegen van twee levens vormen. jullie maken het soms wel lastig voor mensen zoals ik, ik moet zelfs het nederlands vertalen naar het nederlands ;)

postbus31
Member
Member

wo nov 12, 2008 11:18

Zelf aanvullen van de index is niet mogelijk, aanvullingen gebeuren alleen op aanvraag (nu niet, voorlopig is het even een testje).
Moooooooi :!:

Per type ook een onderverdeling? met b.v. Technische vragen?

Dinky Boy
Miniaturista

wo nov 12, 2008 12:12

Per type ook een onderverdeling? met b.v. Technische vragen?
Nee, niet in deze opzet. Er zijn immers ook de rubrieken 'Algemene Technisch vragen', 'Projecten', 'Tuning onderwerpen' en 'Aandachtspunten'. De overzichtelijkheid daarvan hebben de gebruikers zelf in de hand door hun topics een duidelijke titel mee te geven, zoals 'waterpomp 155 2.0 TS lekt' en niet 'garagevloer wordt nat' zoals je wel eens ziet.

Verder staan we als moderators/webmasters een platte forumstructuur voor. Dat maakt het forum levendiger en dus aantrekkelijker.

Mijn eigen standpunt daarbij is dat de SCARB een algemene Alfa club is voor alle typen en dat het forum dat ook hoort uit te stralen. Geen 'enge' onderverdeling dus. Bovendien: een aantal registers heeft al een eigen forum, wie uitsluitend over zijn of haar type wil lezen/posten kan daar terecht.

Ik heb de index inmiddels wat uitgebreid. Heel erg veel uitgebreider moet hij naar mijn idee niet worden want dan schiet hij z'n doel voorbij omdat je je alsnog suf zoekt in de lijst.
De opzet is vooral de bijdragen enigszins te bundelen en dubbelposts te voorkomen (over de 8c Competizione zijn wel 20 topics opgestart, het terugvinden van die ene link, opmerking of foto die je zo leuk vond is onbegonnen werk).

Andretti Molletti

wo nov 12, 2008 19:28

Dat gaat alleen over het onzinnige deel van het forum waar ruzies en dergelijke worden uitgevochten.
De essentie van het merk, wat voortleeft in de technische topics en racetopics gaat in deze opzet volledig verloren...

of overdrijf ik nu een beetje?? :wink:

Tom VDW
Guru
Guru

wo nov 12, 2008 19:32

Dat gaat alleen over het onzinnige deel van het forum waar ruzies en dergelijke worden uitgevochten.
De essentie van het merk, wat voortleeft in de technische topics en racetopics gaat in deze opzet volledig verloren...

of overdrijf ik nu een beetje?? :wink:
Denk het wel :lol: ,
denk dat het overgrote deel hier op het forum juist meer naar die soort topics gaat en niet naar de technische en racetopics.
En denk nu niet dat er bij een eigenaren-topic veel geruzied wordt :? :D

Andretti Molletti

RE: Idee voor het 'broer-en-zo-type-eigenaren' topic

wo nov 12, 2008 19:34

Je bedoeldt te zeggen dat die technische jongens wel zo handig zijn dat ze een topic terug kunnen vinden?
:biggrin:

;)

Tom VDW
Guru
Guru

Re: RE: Idee voor het 'broer-en-zo-type-eigenaren' topic

wo nov 12, 2008 19:37

Je bedoeldt te zeggen dat die technische jongens wel zo handig zijn dat ze een topic terug kunnen vinden?
:biggrin:

;)
Zo kan je het inderdaad ook begrijpen :lol:

Andretti Molletti

wo nov 12, 2008 19:50

ik moest toch tussen de regels door begrijpend lezen en...eeeuh,....eeeuh...... c o n t e x t u e e l lezen???

:blue_cool:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”