Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

RE: Digitale TV- internet- telefonie ervaring gezocht

ma nov 10, 2008 19:32

Ik heb oa Digitenne/KPN en niet echt klachten, enige nadeel is het weersgevoelig zijn van de ontvangst. Ook lijkt ochtend/avond invloed te hebben. Dit is echter op TMF&MTV en dat kijk ik nooit (nog nooit storing gehad op Spice Platinum overigens :wink: ).

Gezien de beperkte keuze mogelijkheden in internet heb ik een tijdje analoge TV van Casema ernaast gehad. Toen moest er een huislijn komen, toen maar meteen alles in 1 genomen. Nooit storing gehad met telefonie of internet in de tijd van Casema.
Nu het Ziggo geworden is en ik ook digitale TV van hun heb aangeschafd wordt het een beetje rommelig, voordeel is wel dat door hun rommeligheid, ik nu twee maanden gratis digitale tv&internet heb, och, aardige jongens...

De trage internetsnelheid heb ik nog niet objectief kunnen bekijken, mijn computer was na 7 jaar aan vervanging toe en die nam mi een groot deel van de vertraging voor zijn rekening.

Overigens voor EUR 60,- per maand digitale tv (incl 1 ontvanger) met teveel zenders, onbeperkt bellen piek&dal (muv 06 ed) en 8mbps downstream.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma nov 10, 2008 20:29

Wat doet iedereen die digi tv heeft trouwens met de andere tv's (als die er zijn in huis)? Ik heb begrepen dat er maar 1 tv op kan worden aangesloten?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Digitale TV- internet- telefonie ervaring gezocht

ma nov 10, 2008 20:50

Wat doet iedereen die digi tv heeft trouwens met de andere tv's (als die er zijn in huis)? Ik heb begrepen dat er maar 1 tv op kan worden aangesloten?
Wij hebben maar 1 tv :oops:

Maar ik heb begrepen dat je dan een 2e (3e, 4e, 5e....) digitale ontvanger moet aanschaffen en wat duplicaat-kaartjes.
Schijnt ook zo te zijn als je een losse HD (of DVD)-recorder wil aansluiten waarmee je een ander programma op wil nemen dat dat wat je aan het bekijken bent.
It's not easy, being green (kermit)

Hylke
Moderator
Moderator

di nov 11, 2008 00:02

Ik heb toendertijd meteen twee kastjes van Digitenne aangeschaft, nu dus een voor op de badkamer en een voor op de slaapkamer. Voorheen gebruikten we hem ook wel om split-screen tv te kijken, aan de ene kant voetbal en de andere kant, :oops: euh, iets anders.

Overigens kun je met digitale tv via de kabel wel gewoon nog je analoge signaal ontvangen. Als je het goed wil doen, zit je inderdaad aan meerdere kastjes vast. Ziggo biedt tegenwoordig ook tv's en flatscreens aan met ingebouwde decoder, scheelt weer een irritante ab op de salontafel...
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

di nov 11, 2008 00:18

@Alfa33QO
Toch prettig dat "iets anders" tegenwoordig zomaar je woonkamer komt binnenrollen, he :lol: :wink:

Ik wist niet dat je het analoge signaal nog gewoon erbij kreeg, dat scheelt wel.
En als je extra ontvangers koopt, blijft de abo prijs dan wel gelijk?

@dibro
Had ik nog niet eens aan gedacht, de recorder. Maar idd, daar zit je natuurlijk ook nog mee.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

Hylke
Moderator
Moderator

di nov 11, 2008 00:30

Ja, je betaalt natuurlijk wel de ontvanger en het bestellen van een extra smart-card, maar volgens een lieftallige dame van de verkoopafdeling waren er geen extra abonnementskosten aan verbonden.

Dat Spice Platinum is vooral leuk 's ochtends vroeg, om de vrouw des huizes klaarwakker mee te krijgen :wink:

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 11, 2008 07:48

Pffft, ik heb ook Ziggo internet, maar dan kabel. Wat een klerezooi maken ze ervan. Ben jaren en jaren terug begonnen bij Wanadoo, daarna werd het Orange, toen werd het Online. Nooit geen problemen gehad. Nu is het Ziggo en het is bagger! Die gasten krijgen het voor mekaar om je met een emailtje te waarschuwen dat je je email account anders moet instellen omdat je anders niet meer bij je email kunt! What's wrong in this picture?
Het kabelgedeelte van Online is aan Ziggo verkocht. Omdat bij Online de e-mail accounts van kabel en ADSL op dezelfde servers stonden moeten de kabelklanten naar andere servers die van Ziggo zijn. Het lijkt me logisch dat je die servers dan in moet stellen, anders kan je er niet bij. Een aantal van mijn collega's zijn bezig geweest bij Ziggo om te helpen bij het voorbereiden en uitvoeren van dit hele project.

@Home heeft een poosje Essent Kabelcom geheten, uiteindelijk is het allemaal hetzelfde clubje. Casema en Multikabel zijn ook door @home "gefuseerd". Op dit moment lopen er bij Ziggo een heleboel mensen heel hard om deze fusie technisch voor elkaar te krijgen, er wordt ook een boel extra extern ingehuurd om dit sneller en beter te laten lopen. Zoals sommige mensen wel zullen weten, bij zo'n grote fusie met zo'n technisch ingewikkelde infrastructuur kom je allerlei dingen tegen onderweg die niet duidelijk waren toen je begon te denken of de fusie een goed plan zou zijn, of toen je er ook aan begon. Het overnemen van de kabel-klanten van Online is een relatief klein stukje van deze puzzel, voor alle @home, casema en multikabelklanten wordt namelijk ook 1 nieuw systeem ingevoerd in plaats van de 3 oude. Dat is de administratieve kant van het verhaal, de techniek wordt ook totaal vernieuwd. Zoiets is bij providers een doorlopend proces normaal, maar door de fusie zijn er ineens een boel projecten die veel sneller sneller uitgevoerd moeten, of 3 keer zo groot als in het orginele plan. Bij een provider van dit formaat gaat het om honderden servers, vele gigabits aan netwerkverkeer, honderden terabytes aan opslag (die ook gebackupped moet) en natuurlijk alles dubbel uitvoeren op 2 verschillende lokaties zodat ontploffende transformatorhuisjes en dergelijke niet zorgen dat miljoenen gebruikers zonder internet komen te zitten.

Ik heb bij bijna alle grote providers wel collega's zitten en heb bij een aantal ook zelf gezeten of ken er mensen. Bij allemaal gebeurt er wel eens wat, de een is beter dan de ander, maar dat kan een dag of een jaar later maar zo anders zijn. Omdat de meeste providers wel klanten van mijn werkgever zijn laat ik me niet uit over wat er precies wel of niet goed is bij welke provider, maar houd er maar rekening mee dat je overal ellende tegen kan komen, ook bij de providers die nu niet genoemd zijn. De partijen die alles in 1 aan bieden zijn de kabelboeren, Tele2 (vroeger Versatel) en KPN. Dit zijn allemaal grote bedrijven die niet altijd even snel intern communiceren. Lekker makkelijk alles bij 1 provider vandaan halen scheelt gedoe met rekeningen, maar kan wel meer gedoe opleveren als er iets fout gaat.

Vroeger hadden we Nederland 1 en 2 met een antenne op het dak en telefoon van de PTT. Dat deed het gewoon, als het stuk was kwam er binnen een dag of zo iemand langs om het te fiksen. Tegenwoordig kan je uit veel meer mogelijkheden kiezen, maar of dat het nou beter heeft gemaakt?

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 11, 2008 08:10

bij digitenne kan je op 1 abonnement 3 smartcards koppelen. je moet dan wel natuurlijk ook 3 startsets aanschaffen. Voordeel is natuurlijk dat je dan een ook elders kan gebruiken (op de boot, camping ed). zonder nog een keer extra spullen aan te moeten schaffen.
Overigens hadden wij tot een paar maanden geleden wel last van bv een voorbij rijdende brommer en zo, en idd van het weer, maar dat is nu ook allemaal voorbij, en het beeld is zeker bij dit weer gewoon beter zelfs dan bij de buren met schotel... (echt waar!)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Xcite

di nov 11, 2008 09:24

Ik had ziggo, wat een :-# toco, ik heb nu alleen de tv van ziggo omdat KPN digitenne sterk afhankelijk is van het weer en lokatie. maar internet ben ik iets te afhankelijk van.

mijn probleem die ik met hun had, dat de incasso niet lukte voor 10 maanden lang, wat niet aan het saldo lag. kreeg ik een herinnering die ik meteen betaald had. en 2 maanden later geen tv + internet meer voor 2 weken!
mischien is ziggo zelf beter maar de overgang van @home naar ziggo ging niet helemaal super.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

di nov 11, 2008 09:24

Pffft, ik heb ook Ziggo internet, maar dan kabel. Wat een klerezooi maken ze ervan. Ben jaren en jaren terug begonnen bij Wanadoo, daarna werd het Orange, toen werd het Online. Nooit geen problemen gehad. Nu is het Ziggo en het is bagger! Die gasten krijgen het voor mekaar om je met een emailtje te waarschuwen dat je je email account anders moet instellen omdat je anders niet meer bij je email kunt! What's wrong in this picture?
Het kabelgedeelte van Online is aan Ziggo verkocht. Omdat bij Online de e-mail accounts van kabel en ADSL op dezelfde servers stonden moeten de kabelklanten naar andere servers die van Ziggo zijn. Het lijkt me logisch dat je die servers dan in moet stellen, anders kan je er niet bij. Een aantal van mijn collega's zijn bezig geweest bij Ziggo om te helpen bij het voorbereiden en uitvoeren van dit hele project.

@Home heeft een poosje Essent Kabelcom geheten, uiteindelijk is het allemaal hetzelfde clubje. Casema en Multikabel zijn ook door @home "gefuseerd". Op dit moment lopen er bij Ziggo een heleboel mensen heel hard om deze fusie technisch voor elkaar te krijgen, er wordt ook een boel extra extern ingehuurd om dit sneller en beter te laten lopen. Zoals sommige mensen wel zullen weten, bij zo'n grote fusie met zo'n technisch ingewikkelde infrastructuur kom je allerlei dingen tegen onderweg die niet duidelijk waren toen je begon te denken of de fusie een goed plan zou zijn, of toen je er ook aan begon. Het overnemen van de kabel-klanten van Online is een relatief klein stukje van deze puzzel, voor alle @home, casema en multikabelklanten wordt namelijk ook 1 nieuw systeem ingevoerd in plaats van de 3 oude. Dat is de administratieve kant van het verhaal, de techniek wordt ook totaal vernieuwd. Zoiets is bij providers een doorlopend proces normaal, maar door de fusie zijn er ineens een boel projecten die veel sneller sneller uitgevoerd moeten, of 3 keer zo groot als in het orginele plan. Bij een provider van dit formaat gaat het om honderden servers, vele gigabits aan netwerkverkeer, honderden terabytes aan opslag (die ook gebackupped moet) en natuurlijk alles dubbel uitvoeren op 2 verschillende lokaties zodat ontploffende transformatorhuisjes en dergelijke niet zorgen dat miljoenen gebruikers zonder internet komen te zitten.

Ik heb bij bijna alle grote providers wel collega's zitten en heb bij een aantal ook zelf gezeten of ken er mensen. Bij allemaal gebeurt er wel eens wat, de een is beter dan de ander, maar dat kan een dag of een jaar later maar zo anders zijn. Omdat de meeste providers wel klanten van mijn werkgever zijn laat ik me niet uit over wat er precies wel of niet goed is bij welke provider, maar houd er maar rekening mee dat je overal ellende tegen kan komen, ook bij de providers die nu niet genoemd zijn. De partijen die alles in 1 aan bieden zijn de kabelboeren, Tele2 (vroeger Versatel) en KPN. Dit zijn allemaal grote bedrijven die niet altijd even snel intern communiceren. Lekker makkelijk alles bij 1 provider vandaan halen scheelt gedoe met rekeningen, maar kan wel meer gedoe opleveren als er iets fout gaat.

Vroeger hadden we Nederland 1 en 2 met een antenne op het dak en telefoon van de PTT. Dat deed het gewoon, als het stuk was kwam er binnen een dag of zo iemand langs om het te fiksen. Tegenwoordig kan je uit veel meer mogelijkheden kiezen, maar of dat het nou beter heeft gemaakt?
Mooi verhaal WhizzMan en alle respect voor de techneuten die dit allemaal voor elkaar moeten krijgen.
Maar je vergeet één ding: ik zit als klant bij een internet-provider. Ik wil gewoon internet, ik heb verder nergens om gevraagd! Ziggo? Wat is dat, wat moet ik ermee? Als ik dan een periode lang wordt geconfronteerd met vele hele of halve technische storingen op internet en email, daar op een gegeven moment uit frustratie een klacht over schrijf en daar gewoon doodleuk niets op hoor dan wordt ik pissig! Vooral als dan ook nog dat rotgeintje met de email speelt waar iemand dus ECHT heeft zitten slapen. Een mailtje sturen over de gewijzigde bereikbaarheid van de email account zelf is alsof je een brievenbus op slot doet en de sleutel er vervolgens in dondert.

En natuurlijk gaat overal wel eens wat mis, maar ik heb in deze korte periode Ziggo met meer ellende temaken gehad dan in de hele voorgaande periode bij elkaar opgeteld.

Xcite

di nov 11, 2008 09:44

ja, wizzman heeft wel gelijk. zelf heb ik een tijd bij wanadoo (adsl en inbellen) gezeten, dit was voor de tijd van de alles in een pakketten die je nu hebt, ook bij demon gezeten.

Je kon bij die 2 het verschil tussen 'groot' en een 'klein' bedrijf de lijnen waren zoveel korter bij demon dan bij wanadoo. en ja welke keuze heb je met een alles in een pakket, tele2, ziggo, upc en kpn dat is het wel een beetje.

geen van die bedrijven krijgen mijn vertrouwen in de diestverlening, dus ik zelf heb alles los van elkaar. TV en digitale TV via de kabel, telefoon bij de kpn en internet van XS4ALL.

sudsprint
Guru
Guru

di nov 11, 2008 10:02

TV via Ziggo dit was tot voor kort Essent, beeldkwaliteit is ronduit een DRAMA. :evil:
Met Essent bedoel je waarschijnlijk @home.
ZIGGO=Essent

Echt niet!!
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

postbus31
Member
Member

di nov 11, 2008 10:14

Ziggo = @Home (+multikabel + Casema)

zegveld
Full Member
Full Member

di nov 11, 2008 14:00

Ik zou in ieder geval mijn vaste telefoonlijn opzeggen als ik jou was. Ouderwets gedoe, je belt toch mobiel! En dan even naar internetten.nl voor een vergelijking.

thomfr
Advanced Member
Advanced Member

di nov 11, 2008 14:34

Hoi,

ik blijf mij er echter wel nog steeds over verbazen dat de grote fabrikanten van TV's etc. blijkbaar nog steeds denken dat wij allemaal analoog kijken of het liefst zo veel mogelijk afstandsbedieningen op de tafel hebben liggen...

Enkele voorbeelden:

Zover ik weet leverd alleen Loewe (flink prijzige) TV met een ingebouwde digitenne of sateliet decoder EN harddisk recorder die met een afstandsbediening en een digitenne kaartje (of canal digitaal) werkt.
(die koop ik dus niet omdat ik dan geen geld meer overhoud voor de autootjes =Alfa content)

Alle anderen (ook Sony etc.) die een TV met ingebouwde digitenne reader verkopen gaan er blijbaar van uit dat je voor de DVD recorder wel een nieuwe ontvanger met kaart (en dus nog een afstandsbediening op tafel) koopt...

Mijn laatste ergernis is compatabiliteit! Waarom kunnen de afstandsbedieningen van de duur(dere) TV's niet aparatuur van andere merken aansturen (learnfunctie).
Dit is marketingtechnisch hokjesdenken!
Ik ga echt niet mijn verdomd goede stereo vervangen door een exemplaar van mijn TV merk. Nu ben je genoodzaakt om een (vaak spuuglelijk) universeel exemplaar te kopen of voor de wel erg dure oplossing van de vrij programmeerbare AB's (bijvoorbeeld van Marantz) te gaan als je niet een AB woud op tafel wilt hebben liggen.

Ik ga vanavond wel weer lekker de garage in hoef ik die verschrikkelijk sleche programma's ook allemaal niet te zien.. :-)

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Terug naar “Het Forum Café”